Gå till innehåll

Buggar på SvS?


ROmeoBOT

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte börja jobba på Boss och undrar om ni kan tipsa mig om vilka buggar som behöver åtgärdas på svenska spels Boss-klient.

Jag vet att det var en del grejor som folk irriterade sig på men jag orkar inte gå igenom alla trådar som finns om detta.

Shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man i vissa odefinerbara situationer inte kan köpa in till fullt inköp utan måste manuellt skriva in jämna kronor för att få några pengar tiltar mig dagligen.

 

Håller med Party här.

Dessutom (men det är ingen bugg) vill jag ha bort all reklamskit om turneringar som ploppar upp ibland. Spelansvar wtf..?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • När man ska skriva anteckningar på folk så går det att flytta upp rutan så att man inte kommer åt kontrollen för att stänga fönstret längre. Så sitter man där med en ruta som är i vägen sen. Bästa skulle vara om anteckningsfönstret helt enkelt gick att flytta utanför bordet som på alla andra klienter.
  • När man hoovrar över en spelare som man har en anteckning på så ska denna anteckning poppa upp automatiskt. Man ska inte behöva klicka för att se vad man antecknat.
  • Kunna välja var handhistoriken ska sparas. Orkar inte föklara varför var vänlig fixa det bara.
  • Funktionen för handhistorik är helt föråldrat och allmänt värdelös. Gör en handreplayer som är likadan som den dom har på Full Tilt.
  • Klienten envisas med att öppna Internet Explorer fast jag vill och har ställt in att Firefox ska användas för att se saker på nätet.
  • Inget ljud från bord som inte är aktiva. Blir som att spela helt utan ljud när man kör flera bord.
  • När man ska kolla prisfördelningen i flerbords-turneringar så hoppar det hela tiden upp till toppen av listan innan man hinner läsa fördelningen ordentligt.
  • Räknaren som håller reda på hur mycket man vunnit eller förlorat totalt fungerade åtminstone inte förut. RESULTAT = SALDO + UTTAG - INSÄTTNINGAR hur svårt kan det vara att programmera det liksom?

 

Kan nog komma på hundra saker till som behöver fixas men du kan ju börja med ovanstående :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • När jag sätter mig på 10-manna cash game och väntar på att blindsen ska passera för att delas in, så postar jag blinden mellan knappen och small blind, som någon form av mini-SB. Dåligt värde där känns det som.
  • I andra positioner så får jag _ibland_ upp en ruta för att posta mörken för att delas in, men även fast jag trycker på den så får jag snällt vänta på nästa hand för att spela.

Att man i vissa odefinerbara situationer inte kan köpa in till fullt inköp utan måste manuellt skriva in jämna kronor för att få några pengar tiltar mig dagligen.

^^ Den absolut mest irriterande. Att den inte redan är fixad får mig att undra hur illa klienten är kodad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om internetförbindelsen avbryts kommer en ruta upp och säger att programmet kommer stängas ner om 10 sekunder. Förstår inte varför programmet behöver startas om - det är ju inte svs fel att min lina krånglar ibland. Denna omstart resulterar att man inte längre sitter kvar på de bord man spelade på för några sekunder sedan. Detta är väl ingen bugg antar jag utan mest en konstig och omotiverad programmering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man chattar så täcks stackdjupet över av texten.

 

Också märkt det. Var en semishort fisk som tiltade loss i chatten, sen märkte han nog den effekten för han fortsatte länge. Blev skitskumt när jag trodde han hade 20-30BB sen såg jag postflop att han hade typ 55BB. Sen var det bara att välja bort pratbubblorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ofta hopplöst att få markören på rätt plats när man skrivit anteckningar och när den ser ut att vara på plats och man ska backa för att radera några tecken så försvinner det på raden ovanför. Det där blev ju lagom luddigt. :roll:

 

Men om jag inte är ensam om problemet, så bör folk känna igen sig, och får gärna räcka upp handen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir galen, min klient kan lagga ihop på vissa bord och andra inte. T.ex om jag spelar på 2 bord så kan ena bordet typ tappa kontakten, alltså det fryser inte utan min tid bara rinner ut och inget händer efter jag har valt vad jag vill göra t.ex raise sen rinner tiden ut och så sitter den på 0 och 20 sek senare så foldas handen och typ jag blir utdealad på nästa FAST det andra bordet har funkat perfekt under hela tiden och jag har kunnat spela som vanligt där. internet funkar perfekt på alla andra saker jag gör också, helskumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir galen, min klient kan lagga ihop på vissa bord och andra inte. T.ex om jag spelar på 2 bord så kan ena bordet typ tappa kontakten, alltså det fryser inte utan min tid bara rinner ut och inget händer efter jag har valt vad jag vill göra t.ex raise sen rinner tiden ut och så sitter den på 0 och 20 sek senare så foldas handen och typ jag blir utdealad på nästa FAST det andra bordet har funkat perfekt under hela tiden och jag har kunnat spela som vanligt där. internet funkar perfekt på alla andra saker jag gör också, helskumt

 

har samma problem. tappar kontakten på ena bordet, men lirar som vanligt på andra bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Dessa är de jag frekvent störs av:

 

-Väntelistefunktionen eller rättare sagt man lyckas inte slå sig ned på bordet och få köpa in om man redan har bordet man väntar på uppe/iakttar det.

 

-Tidigare nämnda om markören i spelaranteckningsfönstret som beter sig märkligt.

 

----

Även denna har jag noterat, dock inte något man upprepat drabbas av men iaf:

 

-Tidigare nämnda om spelaranteckningsfönstret som är flyttbart så man inte kommer åt dess nedstängningskryss.

 

-----

 

Vet inte om det har någon betydelse men jag använder bord i minivy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med föregående talare om att kunna flytta ut bordinforutor utanför bordet de hör till.

 

Gillar att placera turreinforutor i nedre vänstra hörnet över chatten, delvis skymd("utanför" bordet) men de relevanta data blinds tider osv synliga, helt överlägset... kanske en feature a la stars o microgaming etc att byta chatt mot bordinfo!? Fördelen som det är nu är att inforutan är genomskinlig så man ser ev. action i chatten :) Det vore smutt att få inforutan lagom stor placerad på detta sätt över chatten som default.

 

Däremot att kunna få en turrelobby i separat fönster a la pokerstars vore inte fel om vi nu pratar features...

 

Ytterligare en FEATURE SOM KÄNNS SOM EN BUG:

När en turnering är slut blockeras chatten en liten stund, oerhört irriterande då man ofta vill skicka en hälsning typ gg eller liknande till fi som man just lirat HU mot, nu hinner fi ofta lämna bordet pga detta. Och nej, det hjälper inte att vara hyggligt snabb om man tex har chatten av men ändå vill avluta snyggt. (pga denna blockering under systemets inforuta "Du vann/du blev...")

 

Allmänt är dessa "barnsäkra" blockeringar irriterande för vana (de flesta!?) användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...