Gå till innehåll

FiskNils - Bygger från NL10


FiskNils

Recommended Posts

Presentation

 

Jag har haft en dagbok här på pf.nu tidigare och spelade ganska mycket poker för några år sen. Några $ intjänade blev det, men högre än NL50 lyckades jag aldrig bli en vinnande spelare och även där var det högst marginellt. Tack gode gud att det då finns rb och bonusar!:-)

Under senaste tre åren har jag spelat sporadiskt och utan nån större framgång. Det är segt att spela när man knappt klarar att plussa på dom allra lägsta nivåerna och då hoppas jag att en dagbok kan vara ett sätt att motivera sig att bli en bättre spelare och få bättre struktur på spelandet.

 

Om man ser bortom pokern så studerar jag till vardags, vilket tar en del tid. Har även en flickvän som tar sin tid. I övrigt är jag väl som vilken vanlig ung kille som helst.

 

Mål

 

Jag kommer börja på NL10 och mål nummer ett är att bli en vinnande spelare där. För maj månad är målet att från och med idag och månaden ut snitta två timmar speltid/dag och snitta en timme pokerteori/dag. Att bara spela, spela, spela kommer inte göra mig bättre utan jag behöver bättre på min teoretiska kunskap för att förbättra mig.

 

Startkapital: €245

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens spel inbringade ett plus på 1,5 inköp och dessutom en bonus på €20. Förlorade tyvärr kvällen största pott (200bb) när degen åkte på flopp och jag hade stege och fi hade set. Däremot vann jag en del 100bb-potter som kompensation. Över 650 händer spelade jag 16/12/3.

 

Månadens speltid: 1h 40 min.

6/5: +€34

BR: €279

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
First och lycka till!

 

Fullring antar jag? Vilken sida?

 

Tack! Shorthanded spelar jag. Misstänker att mina stats indikerar full ring dock.. ;-) På unibet för tillfället.

 

Jag har tvingats inse att jag inte kommer hålla några dagliga rapporter så det blir mer en "veckobok" där jag summerar veckan som gått. Återkommer senare ikväll med denna veckas summering! Än så länge ligger jag €124 under mitt all in-ev sen dagboksstarten så jag har haft en hel del otur. Men spelmässigt har det gått riktigt bra och varit kul att spela, särskilt sen jag fick igång poker ace hud. Men som sagt, återkommer senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 1 (inklusive tre extra dagar)

Antal händer: 13 215

Resultat: -€32.20

bb/100 händer: -1.22

All in-ev: €124 över det faktiska utslaget

 

Sett till mitt all in ev borde siffrorna varit så här:

Resultat: +€92

bb/100 händer: 7.0

 

Spelmässig statistik:

VPIP: 15.13

Preflop raise: 9.56

TAF: 1.87

 

BR vid veckoslut: €217

 

 

Sammanfattning av veckan: De tre första dagarna spelade jag utan PAce hud och jag måste erkänna att jag spelade ganska dåligt. Det var dessutom tråkigt att spela och kändes allmänt hopplöst. När jag sedan började spela med PAce Hud så blev det mycket roligare men jag backade ändå. Kändes som det var utdragning på utdragning, men samtidigt vet jag att jag inte är världens bästa pokerspelare så jag tänkte att jag inte räckte till helt enkelt. Sen fick jag ett infall att räkna ut vad mitt resultat borde varit om jag fått det resultat jag "borde" haft vid all in-situationerna och det visade sig att jag helt enkelt hade haft en hel del otur. Värsta dagen hamnade jag fem inköp under expected value och totalt sett alltså 12,5 inköp under. Tråkigt naturligtvis, men vetskapen om att jag haft otur gör det lättare att ta. Får hoppas att det tar slut nån gång bara. Igår hamnade jag tre inköp under ev efter några "härliga" utdragningar.

 

För att avdramatisera tur-/otursmomentet i pokern kommer jag att endast ha en BR med spelmässigt reslutat, vilket innebär att bonusar och liknande kommer jag att plocka ut som en belöning. Under vecka 1 blev den summan med lite flyt €120. Jag hoppas att det ska få mig att fokusera på ev-resultatet snarare än det faktiska resultatet.

 

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med den första veckan. Jag har återfått glädjen vid pokerborden och jag känner att jag har lyft mig spel en nivå med PAHud. På de 9500 händer som jag spelat med PAHud så har jag 10 bb/100 händer i expected value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på! Man ska inte dra för stora slutsatser innan man spelat många händer.

 

Ser ut som att du spelar lite för tight och limpar/synar i överkant.

 

Mmm..är medveten om att jag har låga siffror. Ska försöka tänka lite extra på det under kommande vecka. Samtidigt vill jag inte spela händer som jag inte alls behärskar bara för att öka på siffrorna. Men en gradvis ökning där jag adderar några händer varje vecka kanske kan vara ett bra sätt att balansera det hela.

 

Tack för tipsen förresten, det uppskattas verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm..är medveten om att jag har låga siffror. Ska försöka tänka lite extra på det under kommande vecka. Samtidigt vill jag inte spela händer som jag inte alls behärskar bara för att öka på siffrorna. Men en gradvis ökning där jag adderar några händer varje vecka kanske kan vara ett bra sätt att balansera det hela.

 

Tack för tipsen förresten, det uppskattas verkligen!

 

Förstår precis hur du tänker, jag är likadan. Men samtidigt försöker jag tänka att om jag sätter mig i en svår situation så lär jag mig mer än om jag fortsätter spela mitt standardspel, som i bästa fall är pyttelite vinnande. Men det är svårt att ändra sitt spel, det sitter djupt rotat i hur man är som person. Iaf för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår precis hur du tänker, jag är likadan. Men samtidigt försöker jag tänka att om jag sätter mig i en svår situation så lär jag mig mer än om jag fortsätter spela mitt standardspel, som i bästa fall är pyttelite vinnande. Men det är svårt att ändra sitt spel, det sitter djupt rotat i hur man är som person. Iaf för mig.

 

Visst är det så. Men spelar man aggressivt på fel sätt så kan det bli väldigt kostsamt också så förändringen måste samtidigt ske med förnuft. Tycker ändå att tight spel bör löna sig skapligt när man möter spelare med VPIP på 60-70%.

 

Det går fortsatt tungt. 2,5 BI ner hittills i veckan och nu är det inga utdragningar som spökar så att jag ligger långt under ev. Lite småtungt måste jag säga att bara backa hela tiden. Irriterar mig att jag inte kunde få lite bättre resultat förra veckan när jag fick in pengarna som favorit gång på gång. Får nog tänka om angående att plocka ut bonuspengar, annars kommer jag snart inte ha nån rulle kvar om det ska fortsätta såhär.

 

Nu blir det en sväng till gymmet så kanske man orkar kämpa på några händer till sen!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...