Gå till innehåll

Bästaste knarket?


Starfitter

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
risk/reward är imo svamp/lsd överlägset

 

Hmm antar ngn skum level.

Vet inte om du har hört historien om krappen som på svamp trodde att han var ett glas apelsinjuice under hela ruset. Stod i ett hörn med armarna höjda oppåt och var livsrädd för att han skulle spilla ut juicen.

 

Risk/Reward lär la E eller allra helst MDMA toppa listan så d e löjligt. Så länge man håller vätskebalansen i schack. Såg en dokumentär ang, farliga effekter av olika droger, E är en av d som tar minst stryk på kroppen.

 

Fakedit, Whatever ang att nej men svamp är naturligt så det är ok osv. Hallucigener in general är fd' op.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm antar ngn skum level.

Vet inte om du har hört historien om krappen som på svamp trodde att han var ett glas apelsinjuice under hela ruset. Stod i ett hörn med armarna höjda oppåt och var livsrädd för att han skulle spilla ut juicen.

 

Risk/Reward lär la E eller allra helst MDMA toppa listan så d e löjligt. Så länge man håller vätskebalansen i schack. Såg en dokumentär ang, farliga effekter av olika droger, E är en av d som tar minst stryk på kroppen.

 

Fakedit, Whatever ang att nej men svamp är naturligt så det är ok osv. Hallucigener in general är fd' op.

 

nej ingen level, har inte testat mdma själv men att säga att det är små bieffekter tycker jag är lite lol efter att själv ha sett polare bli HELT förstörda av det. svamp/lsd höjer serotoninnivåerna på ett sätt som kan göra en nästintill lika euforisk som under en perfekt mdma drop utan att för den delen slita på dom naturliga serotoninnivåerna, vilka mdma rent av mördar och kan göra en passiv och deprimerad om man inte kurar med benso och 5htp.

 

men den största skillnaden tycker jag i minnena dom båda drogfamiljerna skapar. både serotogena stims och psykedelika ger en väldigt vackra minnen men stimsen imo på ett sätt som kan vara väldigt jobbigt då man vet hur sinnessjukt bra man kan må av att bara äta lite mdma och att allt annat känns väldigt grått i jämförelse lång lång tid framöver. minnet handlar bara om hur bra du mådde och medför sällan något som utvecklar en som person vilket en stark psykedelisk tripp ofta gör :-) man går inte heller runt och tycker det är jobbigt att man inte kan trippa just nu medans E-förstörda personer kan bli helt knäckta av suget efter en drop om dom tar några öl och inte har tillgång

 

håller dock med om att mdma har bra risk/reward, det passar även "alla". psykedelika är absolut inte för alla. cannabis kan också ha väldigt bra risk/reward för vissa personer.

 

en sista fördel jag ser med psykedelika är att man alltid kan upptäcka något nytt med att trippa, medans tex opiater och dopamina stimulanter gör samma sak varje gång. inget som slår en stark tripp med en nära vän imo :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer rädd för psykadelika än MDMA obv..

 

Men att dina serotonin nivåer ska vara slaktade är en grov överdrift då de ursprungliga studierna finns (typ enda?) gjordes av amerikanska staten i samband med att göra det olagligt. Krappen som gjorde dem "råkade" använda meth ist....

 

Tror jag hört 5% sänkta nivåer i lite mer seriösa sammanhang.

Refererar till samma dokumentär som butabi.

 

Vågar nästan inte riva mina psykologiska skyddmurar som man gör med psykadelika, är nog en hel del skit där under.

 

Mvh

Kirkegaards Begrebet Angest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar nästan inte riva mina psykologiska skyddmurar som man gör med psykadelika, är nog en hel del skit där under.

 

Har gjort mig väldigt gott att riva upp det :-) Som jag själv sagt under mitt livs enda lsdtripp, "Att trippa är ju som att tappa bort sig totalt, för att sen hitta sig själv igen." Tycker det makes sense även nykter :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tsant, kanske är för biased ang psykadelika i alla dess former. Har dock inte än testat riktigt bra syra. Får bli till nästa drogresa.

 

Ville bara poängtera att kroppen inte får spec stora skador av användande av E, vilket jag tror att den generella befolkningen tror.

 

Men hursomhelst, ny fråga.

 

Vilka droger passar bäst för pokerspelade?

 

Har upplevt att Amfetamin och Opiater (lättare former av opiater) funkar mkt bra tillsammans med aktiviteter likt poker. Vilket jag vet att psykadelika i sig inte gör :9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt :S

 

Weed är väll på något sätt den "bästa" drogen då den går att använda dagligen och man kan både fungera och lära sig av det.

 

Sen så är den psykedeliska upplevelsen något som man inte skall missa, oavsett. Svamp är så otroligt mjukt, fint, naturligt på något sätt och samtidigt oerhört spirituellt och utvecklande. Lsd är lite annorlunda men faller väll på något sätt in under samma kategori. Sen så finns det ju även lite "tyngre" typ Salvia, DMT etc etc. Sjuka grejer, inte nödvändigtvis det absolut skönaste ruset, däremot något så otroligt givande på alla plan.

 

E är ganska så sjukt om man lyckas få tag på ren MDMA, händer ju en hel del grejer och man mår ganska så okej.

 

Även opiater är inte dåligt på något sätt heller, glida bort lite skönt utan tid och rum.

 

Den enda drog jag ogillar är nog alkohol, eller ja, ogillar är väll inte rätt ord men i jämförelse ter den sig ganska så platt och tråkig. Kul ett tag, sen så inte kul. Men om jag skulle få välja en drog att bruka resten av mitt liv så skulle det stå emellan Svamp och weed. Hoj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modafinil borde vara en rätt bra drog för alla typer av "hjärnsporter"!

 

/#LOUDmouth#

 

Hypotetiskt så säljer de inte Modafinil på en välkändsida längre pga att ngn har köpt upp hela deras lager. Anywho kan d oavsett itne mäta sig med Amfetamin, Modafinil är ju basiclly en lättare version av Amfetamin blandat med koffein.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...