Gå till innehåll

Nl100 AK möter svårt beslut på flop


Recommended Posts

SB spelar 35/11/0 och BB 26/21/13. Har inga övriga reads på spelarna.

 

PartyPoker, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

UTG: $130.87

UTG+1: $57.06

CO: $98.50

Button: $98.50

SB: $68.35

BB: $100

 

Dealt to Button A:club: K:club:

 

Pre-flop:

(3 folds), Button raises to $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 8:spade: J:heart: K:heart: (3 Players)

SB bets $7.87, BB raises to $22.75, Button ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har sett just det här väldigt mkt på senaste och förstår inte varför man vill göra det. kan någon va snäll och förklara för mig så jag också kan bli bra på poker, tack.

 

Antar att tanken är att typ en hand som AK skulle ha det svårt att raisefolda en flopp och man får in degen med typ set mot honom när han drar dött.

 

Och så balanserar man det med en del kombo- och nötdrag som har god ekvitet mot händer som är villiga o få in det på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser generellt donkbet från sb där som väldigt svagt för de mesta. Speciellt från en 35/11. På en torr bräda hade jag haft lätt fold. Men med tanke på att det finns så många drag i båda spelarnas range så vet jag inte.

 

Det är inte donkbetet som oroar här, utan raisen efter med pfr kvar att agera bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att tanken är att typ en hand som AK skulle ha det svårt att raisefolda en flopp och man får in degen med typ set mot honom när han drar dött.

 

Och så balanserar man det med en del kombo- och nötdrag som har god ekvitet mot händer som är villiga o få in det på floppen.

 

Gör inte det här till att vi får för lite nöt/nötdrag/kombodrag-händer i vår checkrange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis men tror du inte att det finns tillräckligt med draghänder här i BBs range?

 

Känner mig inte så bekväm med att agera när SB fortfarande är kvar i handen dessutom.

 

Vi har investerat minimalt och hoppas i bästa fall vara uppe mot typ 9hTh som vi flippar mot. Allt annat har oss ganska så död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa resten av handen nu då

 

/Fordie

 

Flop: ($10.50) 8:spade: J:heart: K:heart: (3 Players)

SB bets $7.87, BB raises to $22.75, Button raises to $95, SB calls $56.98, BB calls $72.25

 

Turn: ($265.35) 4:spade: (3 Players)

 

River: ($265.35) 8:heart: (3 Players)

 

Results:

Button Showed A:club: K:club:

SB Showed J:club: K:spade:

BB Showed 6:heart: A:heart:

BB wins $60.30

BB wins $202.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det är mycket dragigt osv osv men trots texturen så är det ganska osannolikt att båda har den typen av hand. Sure, vissa gånger har BB någon form av drag och sb fisken betfoldade alt fick in det med en sämre made hand än vår som står, och vi gråter lite... Betydligt oftare är AK krossad här i enkelhöjt mot någon av spelarna och flippar mot den andra. Det är inte kul att vika tptk såklart, men man får också lägga in i beräkningen att det är NL100 det gäller... Det är en hemsk sanning, men folk har alltid nöten eller supercombo när dom raisar flopp i sånna spots...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...