Gå till innehåll

NL - Tips för en som ska få från 0.5/1 till 1/2?


Juzam

Recommended Posts

* Tidigare postad i 24hPoker gruppen - QoS *

 

Tänker inom en överskådlig framtid göra ett kliv upp till No limit 1/2 . Tycker mig behärska nuvarande nivån bra, men tänker ändå vänta tills jag har 3-4k i rullen online.

 

Någon som har några erfarenheter eller bara generella tips att dela med sig? Och är det lika sjukt mycket check-callande av bra händer som på 0.5-1?

 

Min uttänka strategi är att inte förlorar mer än ett inköp. Jag köper in mig, och torskar jag så spelar jag ihop 2 nya på 0.5/1, för att inte riskera något. Har alltså ingen lust med att inleda med ett badstreak och förlorar 2000€. Tänker heller inte spela mer än 1 bord, innan jag märkt hur spelet skiljer sig.

 

Kan nämna att jag då och då gjort smygkört lite 1/2, med skapligt resultat, och utan att ha blivit imponerad av moståndet. Ligger nåra hundra plus iaf..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå lite skillnad är det allt, men spelarna är definitivt inte dubbelt så bra, som nivå-skillnaden antyder :?

 

En hyfsad skillnad är väl att om du bettar ut ur tidig pos och sedan checkar på nästa gata eller på river så checkas det inte bara bakom dig ens i närheten så ofta som på 0,5/1.

 

Höjer du före flopp med höga par och någon sedan vill spela med dig på floppen och därefter så är inte överparet tillräckligt för att vinna lika ofta heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på asken :)

Nämen logiken säger ju att det inte bör vara så mycket svårare. Det finns ju trots allt många snäpp till, och om alla innebar en stor stegring i svårighetsgrad skulle ju spelarna på 5/10 och 10/20 vara astronomiskt bra.

 

Jag bör alltså inte ha några större problem att plussa på 1/2 om jag nu plussar bra på 0.5/1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag ska nog hålla mig till 0.5/1 ett par månader till. Men som den giriga fan jag är vill jag vinna mer, så nån gång tänker jag ta steget.

 

Hur är det mellan 1/2 och 2/4, 3/6 då? Kan faktiskt tänka mig att det är en rejäl stegring däremellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag plussade battre pa .5/1 and pa 1/2, och spelet ar lite battre. Jag hade faktiskt hallt mig till .5/1 pa 24h ett tag till. Mkt bra value

 

Håller med här. Jag har plussat bra på 0.5/1 och när jag spelade 1/2 två veckor så var det just att man överlevede raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå lite skillnad är det allt, men spelarna är definitivt inte dubbelt så bra, som nivå-skillnaden antyder :?

 

En hyfsad skillnad är väl att om du bettar ut ur tidig pos och sedan checkar på nästa gata eller på river så checkas det inte bara bakom dig ens i närheten så ofta som på 0,5/1.

 

Höjer du före flopp med höga par och någon sedan vill spela med dig på floppen och därefter så är inte överparet tillräckligt för att vinna lika ofta heller.

 

Tror det är så att en tight-passiv spelstil inte funkar lika effektivt. Om spelarna inte vill syna ner dig utan set etc. måste man spela lite mer aktiv poker, dvs. höja/reraisa(?) fler händer före floppen, efter floppen, spela drag hårdare och bluffa mer.

 

Jag tycker spelarna är urkassa på NL 1/2 på 24h, mycket sämre än på t.ex. prima och ladbrokes. Har du rulle, försök ta steget upp och spela tills du spelar ut dom. Precis som varje gång när man går upp en nivå måste man vänja sig och måste lära sig spela så optimalt man kan mot just dom spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och så här bra gick det med mitt shot på 1/2:

 

Game # 80160487 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Poole"

Game ended 2005-06-06 13:48:47 UTC

 

Players:

Juzam (EUR 198,00 in seat 1)

djzoo (EUR 140,75 in seat 2)

finnstrom_ (EUR 251,25 in seat 3)

ajh (EUR 53,25 in seat 4)

Mr_week (EUR 98,50 in seat 5)

mordilio (EUR 74,75 in seat 6)

 

Dealer: mordilio

Small Blind: Juzam (1,00)

Big Blind: djzoo (2,00)

 

Juzam was dealt: K :diamond: - K :spade:

 

finnstrom_ Fold

ajh Call (2,00)

Mr_week Call (2,00)

mordilio Raise (6,00)

Juzam Raise (13,00)

djzoo Call (12,00)

ajh Fold

Mr_week Fold

mordilio Call (8,00)

 

Flop 6 :spade: - 2 :spade: - J :diamond: POT: 40

 

Juzam Bet (40,00)

djzoo Call (40,00)

mordilio Fold

 

Turn 6 :spade: - 2 :spade: - J :diamond: - T :diamond: POT:120

 

Juzam Bet (85,00)

djzoo Call (85,00)

 

River 6 :spade: - 2 :spade: - J :diamond: - T :diamond: - 9 :heart:

 

Juzam Check

djzoo All-In (1,75)

Juzam Call (1,75)

 

djzoo shows: 9 :spade: - T :spade: (two pairs, tens and nines)

Juzam didn't show: K :diamond: - K :spade: (a pair of kings)

 

djzoo wins: EUR 297,00 (with two pairs, tens and nines)

Rake: EUR 2,50

 

 

typiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå lite skillnad är det allt, men spelarna är definitivt inte dubbelt så bra, som nivå-skillnaden antyder :?

 

En hyfsad skillnad är väl att om du bettar ut ur tidig pos och sedan checkar på nästa gata eller på river så checkas det inte bara bakom dig ens i närheten så ofta som på 0,5/1.

 

Höjer du före flopp med höga par och någon sedan vill spela med dig på floppen och därefter så är inte överparet tillräckligt för att vinna lika ofta heller.

 

Tror det är så att en tight-passiv spelstil inte funkar lika effektivt.

 

Hmm, kallar du mig för tight/passiv? *kavlar upp ärmarna*

Jag skulle vilja byta ett par ord med dig utanför... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har spelat NL 0,5/1 i ca 9 mån med framgång o har nu tagit steget upp till NL 1/2, spelat där ca 2 mån. Anledningen att jag dröjde så länge var att jag trodde att spelarna skulle vara dubbelt så bra, så var det inte...

 

Det finns två faktorer som skiljer sig markant mot 0,5/1:

 

Spelarna vågar betydligt mer, summan på bluffar kan vara riktigt höga.

 

Spelarna har mer pengar o är därmed inte så rädda att fölora dem vilket ofta resulterar i vildare spel med inte så starka händer som man kan tro, semibluff o liknande...

 

raisa 5 ggr BB är totalt meningslöst om du ex.vis indikerar en stark hand som KK AA väldigt många går med på 56o osv...

 

Säkraste sättet o förlora är o raisa för lite med AA, KK o liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...