Gå till innehåll

Ken Leenard talar ut om Kengate


wigren

Recommended Posts

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är han inte bara en random speljunkie som råkar gå bra ibland?

 

Tvingas jag välja mella kniven och Leenard med den lilla info'n jag har, blir det inte kniven.

 

speljunkie eller inte...

Kniven verkar ju ha klart dåligt samvete och med anledning, om jag uppfattat hans egen text rätt mellan och på raderna. Att han erkänner saker som han vet ändå kommer fram, ger inga pluspoäng hos mig. Han verkar vara en allmänt mesig och opålitlig människa.

 

Verkar den analysen rimlig?

 

 

 

Har svårare att bedöma (döma ut) Leenard. Hjälp mig gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bara läst en gång men bygger inte ken sin oskuld i att vilja dra in erik och christer, när inte kniven vill köra, enbart på chickenfrasen? De andra delarna nämns som att tex erik "inte kommer ihåg allt".

 

Han har erkänt att han är långsint och vill folk illa när någon gör något ont (inte något ovanligt iof). Kombinationen av att bli "blåst" på pengar och att densamme går och vinner 10millar strax senare svider nog. Hela scamgejen är ju sjuk. Sjukt välplanerad. Inget impulsivt.

 

Sanningen kommer vi aldrig få veta men vi har iaf fått läsa 2 sidor på hela kengate iaf. Mer delar kanske kommer...

 

 

Spännande. Sjukt. Osmakligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst båda sidor av av det hela så tycker jag Ken kommer ut som vinnare ur detta.
Han kör ju typiska påkomna-psykopat-stuket med att vända hela scenariot till att han inte bara ändrade sig i sista stund utan rentav är en HJÄLTE som räddade Kortoxefolket från att bli blåsta på miljoner av en mästerfuskare som enbart han själv har sett eller minns.

 

Det kan ju förstås vara sant, men det finns inget sätt att verifiera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon vinnare?

 

Ser bara två trixandes manipulativa loosers.

 

Jag förstår inte att han går ut med det fabriceringen av omsättningen i expekt, han är ju helt bränd i alla affärssammanhang. Gissningvis var han redan det innan?

Det finns knappt annat än vinnare i den här soppan. Vem bryr sig hur det går för de inblandade, huvudsaken är att det är guld för läsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade läsa igenom alla delarna tillslut. Min uppfattning är att Ken förtjänar all skit han fått, men Kniven förtjänar betydligt mer skit än vad han fått hittills^^

 

Var väl ungefär samma som jag tänkte, kanske fel ordval. Det framkom lite nya aspekter som gör att jag tycker Ken tidigare framställts orättvist jämfört med andra inblandade. Naturligtvis är det ingen vinst för någon att förekomma i dessa sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade läsa igenom alla delarna tillslut. Min uppfattning är att Ken förtjänar all skit han fått, men Kniven förtjänar betydligt mer skit än vad han fått hittills^^

 

+1

 

När Ken var den goa och trevliga snubben som ställde upp på allt inom svensk poker (som han även skrev om) och var med i Riket så gillade jag honom. Kniven har jag varken varit för eller emot tills nu då han enligt mig mer eller mindre verkar vara en sliskig och lömsk person ständigt är beredd att hustla och göra det mesta för att kunna fortsätta leva som han gör. Denna personlig känns dessutom lika tydlig i både Kens och Knivens version av Kengate.

 

Nu känns båda som losers i mina ögon, mer eller mindre. Och ska man göra en scam så ska man åtminstone inte fega ur utan försöka genomföra den med bravur som Ocean´s Eleven! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken skriver...

 

"Av alla som överklagar till Regeringsrätten så får två procent prövningstillstånd. Av de som får prövningstillstånd så vinner 50 procent. Det innebär att jag har en procents chans att vinna."

 

Om hela 50% vinner i Regeringsrätten borde dom inte ta sig an fler mål då? Låter lite sjukt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken skriver...

 

"Av alla som överklagar till Regeringsrätten så får två procent prövningstillstånd. Av de som får prövningstillstånd så vinner 50 procent. Det innebär att jag har en procents chans att vinna."

 

Om hela 50% vinner i Regeringsrätten borde dom inte ta sig an fler mål då? Låter lite sjukt tycker jag.

 

Tror du de har tid med det? De skall typ endast syssla med prejudicerande domar liknande HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var den låst, stängd och avslutad...:-(

 

Endast det sista ödmjuka inlägget kvar...:)

 

Kan vi då får höra era åsikter. Hur har hans version förändrat historien?

 

Att han rensar bort allt efter att under mycket kort tid svarat på utvalda frågor och ignorerat andra visar väl att han liksom jag tycker historien har hål. Som han själv säger finns ingen anledning att lita på allt Russ säger, finns heller ingen anledning att lita på allt Ken säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han rensar bort allt efter att under mycket kort tid svarat på utvalda frågor och ignorerat andra visar väl att han liksom jag tycker historien har hål. Som han själv säger finns ingen anledning att lita på allt Russ säger, finns heller ingen anledning att lita på allt Ken säger.

 

Det håller jag med om, å andra sidan är det inte direkt så att Kniven gått ut och sågat Ken och allt Ken sagt, snarare tvärtom tycker jag. Om det är någon som har skäl att skjuta Kens version i sank är det han. Att han inte gjort det tycker jag är värt bra mycket i den här historien än Kens egna version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag med om, å andra sidan är det inte direkt så att Kniven gått ut och sågat Ken och allt Ken sagt, snarare tvärtom tycker jag. Om det är någon som har skäl att skjuta Kens version i sank är det han. Att han inte gjort det tycker jag är värt bra mycket i den här historien än Kens egna version.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hund är begraven någonstans. En fråga som ställdes utan svar var varför Ken och Kniven hade tung business ihop i åratal efteråt; Poker Magazine, Klubben osv.

En annan fråga som Ola verkade komma till (och S:t Björn delvis); Enligt Ken gick Russ ut för att han kände sig blåst. Enligt Russ själv gick han ut för att Ken ville klättra vidare från förbundet så småningom.

 

"World Poker Association började på allvar formeras, och Ken Lennaard var head of International Committee (med sikte främst på Europa). Russ reagerade på namnet och tyckte att detta var höjden av humor, att Ken skulle vara med i ett förbund med slogan ” The Governing Body for Tournament Poker Worldwide ” – Ken som var en sådan fuskare!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kan komma på någon bra anledning till varför någon av dom nu går ut och berättar? Jag ser ingen upside här, bara en massa fail.

 

Varför går de ut samtidigt? Vill Martin hinna tjäna pengar på samma story, som han inte kan få betalt för när Ken lagt upp sin?? Har de snackat ihop sig och försöker smyga undan lite smågrejer för att Ken ska kunna göra en fabulös comeback nånstans, på något sätt?

 

Jag anar ugglor i kläder.

 

Framförallt får jag känslan av att de lagt in lite smågrejer här o var, t.ex knivens grej om att Ken inte alls var omtyckt på kortoxen o.s.v för att det ska se "verkligt ut" och att de verkligen berättar var sin sida av storyn.

 

Men det här är ju en paranoid tolkning. Av två paranoida texter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går de ut samtidigt? Vill Martin hinna tjäna pengar på samma story, som han inte kan få betalt för när Ken lagt upp sin?? Har de snackat ihop sig och försöker smyga undan lite smågrejer för att Ken ska kunna göra en fabulös comeback nånstans, på något sätt?

 

Jag anar ugglor i kläder.

 

Framförallt får jag känslan av att de lagt in lite smågrejer här o var, t.ex knivens grej om att Ken inte alls var omtyckt på kortoxen o.s.v för att det ska se "verkligt ut" och att de verkligen berättar var sin sida av storyn.

 

Men det här är ju en paranoid tolkning. Av två paranoida texter.

 

Verkligen. Om jag frågar dig om du vet att det är måndag idag och du svarar "ja, jag vet att det är måndag idag", så är det ingen mystiskt sammanträffande att vi båda konstaterar att det är måndag idag, utan det ena är en konsekvens av det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...