Gå till innehåll

Lurpis @ svs


Lurpis

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

blir det inte jobbigt för ögonen?

 

Nejdå, skönare för ögonen. Nästan så att man somnar på natten för att man tror att allt är svart. Har dock inte vant mig vid korten. Tror jag ska byta tillbaka till gamla kortleken :-) färgerna blandas ihop på nå vis.

 

Gör en med svart bakgrund och dela med dig please

 

http://www.speedyshare.com/files/24748511/SVS_Layout.rar

 

Om du inte vet hur man ändrar layout så kan du läsa igenom den här tråden:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/45/software/boss-media-mod-modding-255541/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurpis vad ligger din BR på nu , och hur många händer har du spelat sammanlagt?

 

Menar du alla händer på svs, eller senaste månaden?

 

Bankrullen för jag över till kortet varje månad. Men nu ligger bankrullen på 6k och jag har spelat 240k händer sedan jag började på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa , jag menade totalt. Hur mkt får du ut i månaden ungefär? Inte funderat på att gå upp til 0.5/1 , 1/2? Är poker din enda inkomst?

 

Ungefär 7-8k på 0.25/0.50. Yes det är det, jag håller på och söker jobb nu.

 

Jag har lirat en hel del på 0.5/1 den senaste tiden. Men det är tråkigt att 7-8 av 10 på borden är grinders med VPIP på 15%. Samma lir som jag kör. Sen är det många idioter som försöker dra ut mig hela tiden på 0.5/1 för att dom har sett min db och vet att jag lirar tight. Men jag ska försöka minska på fegheten och köra 1/2 när jag har br till det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du vunnit 7-8k varje månad det här året, eller är det din bästa månad? Såg något inlägg för inte länge sen där du pratade om rekordmånad... o då var det 5-6k? :-D

 

Skrev 6k, men det var då det :>

 

8k är min rekordmånad och det var förra månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag fick mig ett gott skratt iallafall :-D

 

***** Hand 1300222231 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 1 maj 2010 16:18:04

Acke 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: hgs (107.36)

Plats 5: zlatan3 (48.01)

Plats 10: lurpis (192.24)

Plats 2: kimek (88.92)

Plats 4: MCmuffin (59.83)

Plats 3: Smackarn (62.80)

Plats 6: jonsson123 (87.18)

Plats 7: max.v (14.03)

Plats 8: gizama (5.67)

lurpis lägg LM 0.25

hgs lägg SM 0.50

** Giv **

hgs [N/A, N/A]

zlatan3 [N/A, N/A]

lurpis [Er, Knr]

kimek [N/A, N/A]

MCmuffin [N/A, N/A]

Smackarn [N/A, N/A]

jonsson123 [N/A, N/A]

max.v [N/A, N/A]

gizama [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kimek Lägg

Smackarn Lägg

MCmuffin Syna 0.50

zlatan3 Syna 0.50

jonsson123 Lägg

max.v Syna 0.50

gizama Höj till 1.00

lurpis Höj till 2.00

hgs Syna 2.00

MCmuffin Syna 2.00

zlatan3 Syna 2.00

max.v Syna 2.00

gizama Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 10h, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

lurpis Passa

hgs Passa

MCmuffin Passa

zlatan3 Passa

max.v Satsa 0.50

gizama Höj till 1.00

lurpis Syna 1.00

hgs Syna 1.00

MCmuffin Lägg

zlatan3 Syna 1.00

max.v Syna 1.00

*** Turn(Board): *** : [Dk, 10h, 7h, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

lurpis Passa

hgs Passa

zlatan3 Passa

max.v Passa

gizama Satsa 0.50

lurpis Syna 0.50

hgs Syna 0.50

zlatan3 Syna 0.50

max.v Syna 0.50

*** River(Board): *** : [Dk, 10h, 7h, Dr, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

lurpis Passa

hgs Passa

zlatan3 Passa

max.v Satsa 0.50

gizama Höj till 1.00

lurpis Lägg

hgs Lägg

zlatan3 Lägg

max.v Syna 1.00

*** Showdown *** : Rake: 0.53 Totalpott: 20.97

hgs Lägger mig Vinst: 0.00

zlatan3 Lägger mig Vinst: 0.00

lurpis Lägger mig Vinst: 0.00

kimek Lägger mig Vinst: 0.00

MCmuffin Lägger mig Vinst: 0.00

Smackarn Lägger mig Vinst: 0.00

jonsson123 Lägger mig Vinst: 0.00

max.v Lägger mig Vinst: 0.00

gizama [Ek, Ds] Triss i damer Vinst: 20.97

 

 

tjo lurpis finns d nån chatt här haha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 dagar av den här månaden har gått nu. Det har gått ganska bra på adam-borden. 50:-/h på 0.5/1 och 25:-/h på 0.25/0.50

 

Jag är plus 6k än så länge den här månaden. Hade varit plus 7k om jag inte tiltat bort 1k på SH.

 

Ska lira mer 0.5/1 nu och mindre 0.25/0.5. Hoppas att timlönen ökar ännu mer nu när jag har br till att köpa in mig för 200bb på 0.5/1.

 

Sen hoppa upp till 1/2 när jag har br på 12k och ändra mitt rövtighta spel till lite lösare där. Behöver dock some serious hjälp.

 

VPIPen ligger på 14% på 0.25/0.50 och 16% på 0.5/1 nu. Är det någon här som vet vilken VPIP & PFR% som har maxvärde på 0.5/1 FR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du snittar 160 inköp per månad på femtioöringsborden.. skulle gilla det på nivån jag lirar på. Fattar inte riktigt hur du kan hålla så låg VPIP när nästan alla på nivån rundlimpar 24/7, du måste ju ofta få sjuka pottodds att syna in dig oftare. (och implicta har du väl alltid oavsett situation på den där nivån)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du snittar 160 inköp per månad på femtioöringsborden.. skulle gilla det på nivån jag lirar på. Fattar inte riktigt hur du kan hålla så låg VPIP när nästan alla på nivån rundlimpar 24/7, du måste ju ofta få sjuka pottodds att syna in dig oftare. (och implicta har du väl alltid oavsett situation på den där nivån)

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några timmar efter jag skrev mitt förra inlägg åkte jag in på akuten. Jag trodde först att det var Pneumothorax (lungkollaps) så jag låg där i en dag. Men det var något bröstben som tröck emot lungorna. Pga att jag suttit/sovit snett. Och jag är väldigt smal, så det kan tydligen lätt hända. Sen har jag någon infektion i kroppen. Så jag har inte spelat poker ett dugg dom senaste dygnen. Bara sovit & ätit. Jag testade lira i 2 timmar idag sen gav jag upp. Backade någon hundring sen flög tålamodet iväg.

 

Det här kanske är en varning till att jag sitter för mycket vid datorn. Jag ska köpa gymkort när jag är frisk och köpa ny datorstol innan jag börjar lira igen.

 

Puss :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, låter inge kul. Tror det berodde på att du sitter spelar 16h/dag :)

 

Njaa, jag tror du lirar mer än mig ;> ska kika hm imorrn. Men tror jag ligger runt 8h/dag. Btw, jag glömde svara på ditt tidigare inlägg.

 

Den uppfattningen jag fick på 1/2 är att det är snortight där men finns några idioter som sitter och försöker dra ut dom tighta hela tiden. När jag drog in dit på natten skrev en kille att han skulle sitta och försöka dra ut mig hela tiden. Vilket inte är najs.

 

Men jag har kikat mycket på 2.5/5 och 5/10 borden och det är dåligare lir där än på 1/2. Bara det att regsen inte har br eller mod till att spela på dom borden. För att det handlar om så mycket pengar.

 

Jag har kollat när nzor lirat där och jag tycker att han lirar bättre än många där.

 

Ändrar inte jag mig spelstil innan jag börjar på 1/2 så kommer jag att få ont i magen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...