Gå till innehåll

Den stora tråden om bufféer


Jeg123

Recommended Posts

Här diskuterar vi bufféerna i Las Vegas.

 

Jag har bara ätit på två stycken. En var Spice Market buffé som ligger inuti Planet Hollywood. Kostar $30 och är värt varenda cent. Här hittar man verkligen allting. Jag åt mig mätt på Seafood delen där man hittar tigerräkor, alaska king crab och sjukt god lax. Det fans även sushi, inget speciellt med den dock.

 

spmb.th.jpg

 

Den andra buffén jag var på var på Freemont Street. Jag kommer dock inte ihåg vilket hotel, men tror det var 4 Queens. Priset var antingen $4 eller $5. Utbudet var inte speciellt stort, men helt klart ätbart och man blev mätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar det på Wynn?

 

Breakfast 8:00am - 10:30am M-F $18.95 +tax

Lunch 11:00am - 3:30pm M-F $22.95 +tax

Dinner 4:00pm - 10:00pm $34.95 +tax

Friday & Saturday Dinner 4:00pm - 10:30pm $38.95 +tax

Sat-Sun Brunch 8:00am - 3:00pm $36.95/w champagne

 

Har för mig skatten ligger på 12% (rätta mig och jag har fel).

 

Du får billigare och godare buffé på Planet Hollywood

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nyss hemkommen från Vegas, testade bufféerna på Bellagio, Spice Market på Planet Hollywood och World Buffet på Rio.

 

Rio vinner helt klart. Enligt dem själva den största buffén i Vegas och nog fan är den stor. 12 stationer med amerikanskt, mexikanskt, sushi och asiatiskt, glass och desserter etc etc. Bra kvalitet överlag, mycket gott.

 

På andra plats med liten marginal kommer Spice Market, även här mycket stort utbud och bra kvalitet. Väl värt ett eller flera besök.

 

På tredje plats finner vi Bellagios buffé. Mycket mindre än de övriga två och lägre kvalitet. Går nog inte dit igen efter att ha testat de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Billigast: Monterey Room på Gold Coast

 

Bästa buffén: Wynn

 

Högst totalbetyg om man kombinerar pris med kvalitet: Spice Market på PH.

 

/lock thread 8-)

 

 

Buffén på Gold Coast heter väl Ports O´Call?

 

Kostade $11.99 med club coast kort, $12.99 utan.

 

Hyggligt utbud av mat, ingen super upplevelse.

 

Rio's Buffé klart bättre för $20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har bara testat en enda av bufféerna än så länge men tycker den på Harrah's är rätt OK även om den nog har väldigt litet utbud i jämförelse med de större bufféerna. Framförallt kan det bli stört billigt beroende på hur ofta man äter. Är ju $34.99 för 24h access och i sverige äter jag väl 4-5 mål om dagen vilket gör det ju sjukt billigt. Äter man lunch + middag + lunch nästa dag så blir det ju ändå fortfarande väldigt billigt. De byter förresten lunch och kvällsbuffé något och tyckte kvällsbuffén var sjukt grym men kände mig lite smått löjligt efter att ha hypeat den för min kompis som kom nån dag senare och utbudet av gött shit var mycket sämre.

 

Hursomhelst, billigt, sjukt grymma efterätter och bakelser och är ju centralt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har bara testat en enda av bufféerna än så länge men tycker den på Harrah's är rätt OK även om den nog har väldigt litet utbud i jämförelse med de större bufféerna. Framförallt kan det bli stört billigt beroende på hur ofta man äter. Är ju $34.99 för 24h access och i sverige äter jag väl 4-5 mål om dagen vilket gör det ju sjukt billigt. Äter man lunch + middag + lunch nästa dag så blir det ju ändå fortfarande väldigt billigt. De byter förresten lunch och kvällsbuffé något och tyckte kvällsbuffén var sjukt grym men kände mig lite smått löjligt efter att ha hypeat den för min kompis som kom nån dag senare och utbudet av gött shit var mycket sämre.

 

Hursomhelst, billigt, sjukt grymma efterätter och bakelser och är ju centralt.

 

Erbjudandet gäller ju samtliga Harrah's hotell i Las Vegas. För 35 dollar får du äta hur mycket och hur många gånger du vill under 24 timmar på 7 Buffeer, inte bara Harrah's Buffen. Outstanding bland dem är Spice Market(planet hollywood) samt Ceasar Palace. Carnival Buffet i RIO har alltid en fruktansvärd lång kö och är i min mening inte lika bra som Ceasars och PH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erbjudandet gäller ju samtliga Harrah's hotell i Las Vegas. För 35 dollar får du äta hur mycket och hur många gånger du vill under 24 timmar på 7 Buffeer, inte bara Harrah's Buffen. Outstanding bland dem är Spice Market(planet hollywood) samt Ceasar Palace. Carnival Buffet i RIO har alltid en fruktansvärd lång kö och är i min mening inte lika bra som Ceasars och PH.

 

Är det något special erbjudande? Var köper man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...