Gå till innehåll

1 år, 1 miljon


Noslen

Recommended Posts

Resultat dag 35

 

Idag

Händer: 3997

Speltid: 9 tim

Resultat Entr: 950 Euro

Resultat Svs: 5588 Sek

 

Totalt

Händer: 110674

Speltid: 171,5 tim

Resultat Entr: 5394 Euro

Resultat SvS: 30017 Sek

 

Fortsätter springa komiskt kallt på SvS.

Nästan 8 inköp ner på 10/20 gör att det nu blir ett hopp ner till 7,50/15 och även en del 5/10.

 

På Entraction börjar det gå lite bättre. Under ev (såklart) men fick några bra träffar som gjorde att röda kurvan sköt i höjden och gav ett ok plus.

 

Nu bär det av till Norrtälje och lite fest under helgen.

Pokefritt fre-lör.

 

Hörs på söndag igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 624
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har för mig att nämnde att du räknar ett inköp på svs som 200 bb. Om du då går ner i nivå, går du då ner i blindsnivå eller kör du på samma nivå fast med 100 bb istället? Mest nyfiken men tycker det är intressant, för tycker det blir en del skillnad i hur man tänker.

 

För mig känns det konstigt att gå ner i blindsnivå istället för att bara sänka inköp till 100 bb, om man nu kör med 200 bb från början. Så tänker jag så att säga.

 

För övrigt håller jag empatiskt tummarna för att variansen skall blicka snällare mot dig snarast.

 

God natt fast morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att nämnde att du räknar ett inköp på svs som 200 bb. Om du då går ner i nivå, går du då ner i blindsnivå eller kör du på samma nivå fast med 100 bb istället? Mest nyfiken men tycker det är intressant, för tycker det blir en del skillnad i hur man tänker.

 

För mig känns det konstigt att gå ner i blindsnivå istället för att bara sänka inköp till 100 bb, om man nu kör med 200 bb från början. Så tänker jag så att säga.

 

För övrigt håller jag empatiskt tummarna för att variansen skall blicka snällare mot dig snarast.

 

God natt fast morgon.

 

Är imo rätt obv att man menar att man hoppas ner i stakes när man går ner i nivå. Dessutom skriver Noslen:

Nästan 8 inköp ner på 10/20 gör att det nu blir ett hopp ner till 7,50/15 och även en del 5/10.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville mest lyfta frågan varför. Inlägget kanske var lite felformulerat (pga mitt dåvarande tillstånd).

 

Hej och tack för ditt stöd!

 

Att spela 100 bb på SvS är inte aktuellt då jag anser att det är stor skillnad spelteoretisk, främst postflop, att lira 100 och 200 bb djupt.

Min spelstil bygger på att sätta stor press och försöka få motståndarna att folda. 100 bb minskar utrymmet och spelet blir kraftigt försvagat.

 

Sen letar jag fisk aktivt och så länge dom sitter med fulla inköp+ så blir det oerhört minus ev att inte ha möjligheten att plocka av dom allt.

 

Jag har två helt olika spelstilar på Entraction (100 bb)och Svs (200 bb) och jag ser gärna att det fortsätter vara så.

 

En annan, större och viktigare, anledning att gå ner i nivå är att få möta lite svagare motstånd ett tag och på det sättet öka möjligheten att snabbare komma tillbaka.

 

Jag är inte helt säker på min sak här och jag tycker din fråga är intressant.

Får se hur jag tänker när det är dags att sparka igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet mycket annat än mitt pokerspel som tar tid i vardagen just nu.

Pga det så har jag bestämt mig att rapportera veckovis istället.

 

Jag har absolut inga planer på att ge upp min satsning då detta har varit mer givande och intressantare än jag trodde från början.

Mina delmål står kvar då dom fortfarande är realistiska.

 

Kommer säkert kika in lite då och då och delge något som jag känner för.

 

Om inte annat hoppas jag redovisa fina siffror på söndag då jag planerar att lägga upp resultat igen.

 

Värdet stiger ju alltid enormt löneveckan man gör nog klokt i att köra så mycket man bara orkar från och med imorgon och särskilt under kommande helg.

 

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt stöd!

 

Att spela 100 bb på SvS är inte aktuellt då jag anser att det är stor skillnad spelteoretisk, främst postflop, att lira 100 och 200 bb djupt.

Min spelstil bygger på att sätta stor press och försöka få motståndarna att folda. 100 bb minskar utrymmet och spelet blir kraftigt försvagat.

 

Sen letar jag fisk aktivt och så länge dom sitter med fulla inköp+ så blir det oerhört minus ev att inte ha möjligheten att plocka av dom allt.

 

Jag har två helt olika spelstilar på Entraction (100 bb)och Svs (200 bb) och jag ser gärna att det fortsätter vara så.

 

En annan, större och viktigare, anledning att gå ner i nivå är att få möta lite svagare motstånd ett tag och på det sättet öka möjligheten att snabbare komma tillbaka.

 

Jag är inte helt säker på min sak här och jag tycker din fråga är intressant.

Får se hur jag tänker när det är dags att sparka igång igen.

 

Allright tack för ditt svar. Jag förstår hur du tänker och håller delvis med. Dock tror jag man generellt sätt vinner mer pengar på 1-2 med 100bb än .5-1 med 200bb. Men som sagt, I see =)

 

Önskar dig fortsatt lycka till med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten lägerrapport:

 

Är inne i mitt livs downswing och är helt ur form. Detta är största orsaken till varför det inte blivit lika intensivt spelande som jag velat denna veckan.

 

Ev blir det någon session till innan jag avslutar maj. Ligger i dagsläget på ca 80 k sek back, nästan allt på SvS där jag ligger 15 inköp back på 10/20. Gått lite bättre sen jag växlat ner i nivåer men fortfarande långt ifrån bra.

 

Återkommer med exakta siffror efter helgen.

 

Ha de fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu för hellskotta, äg borden :) Var solid som fan ur position och gör inga dumma 2nd barrels om du inte tänker följa upp på river osv och blabla :D Ödet gjorde dig till en pokerspelare! Ödet har nånting väntandes på dig i framtiden. Låt inte ett resultaten då påverka dig, kolla inte siffrorna. Det handlar trots allt inte om det!

 

Och glöm inte att 200bb postflop inte direkt skrämmer alla fiskar. Många ser det som en egoboost att "jag vågar, det här skrämmer inte mig. För jag är en häftig pokerspelare" :D Nu tänker jag på svenskaspel under en lönehelg !

 

Du skulle skratta ihjäl dig om du visste hur de satt och resonerade. Och om du såg deras miner när de spela. Så varför inte tänka på det när du spelar mot dom ! Så blir du lika glad som jag är just nu :):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar rätt off att ha olika "spelstilar" 200 och 100, försöker inte se det som spelstil utan att bara försöka ta bästa beslutet varje beslut, sen blir det ju självklart annurlunda ändå just pga att det är djupt o man måste orka göra tyngre bluffar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat/Tillstånd efter 46 dagar

 

Händer: Ca 125 000

Speltid: ca 190 tim

Resultat Entraction: ca +4000 Euro

Resultat Svenska Spel: ca -40000 SEK

 

Befinner mig i ljusa Luleå på minisemester. Inte tillgång till mina exakta resultat då allt finns hemma på min stationära.

 

Maj blev den kallaste månaden hittills i min "pokerkarriär". Ca 90 000 SEK back.

Sprungit ovanligt dåligt men också spelat ovanligt dåligt. Kunde inte plussa alls sista två veckorna och såhär med ett par dagars distans så har jag fortfarande inget jättebra svar på varför. Stress? Prestationsångest? Slarv med träning och kost?

 

Troligen har jag sett för många spöken och helt enkelt spelat för svagt. Blir väl så när man går riktigt tungt en längre tid i sträck - tillslut slutar man att lita på sina kunskaper och sitt spel och går ifrån det som är långsiktigt vinnande.

 

Formsvacka. En brutal sådan.

 

Ännu en gång prövar jag att ta en paus. En liten längre denna gång. Ca 1 vecka.

 

Kickar igång igen på fredag. Från noll. Mentalt alltså. Å även i projektet ligger jag ju faktiskt plus/minus.

Jag behåller mina delmål ett tag till. Har gått alldeles för kort tid och för få händer för att man ska ge upp och vända detta projekt ryggen.

 

Dock har jag inte råd att sälja mig som en billig sushibuffé nåt mer!

Jag ska fiska. Inte fiskas. Jag ska äta. Inte ätas.

 

Jag har heller inte råd att slarva med träningen och kosten. Det har jag gjort senaste två veckorna och det har nog påverkat mer än jag tror. Jag känner mig slö. Har ingen kondition och är svagare än på länge.

 

Lite deppig och nere. Inget allvarligt. Inget att oroa sig för. Bara en svacka.

Har varit där förr. Kommer tillbaka. Norrländsk luft gör susen.

 

Stackars er som läser denna dagbok. Snart orkar jag knappt läsa den själv längre. Den där bittra gamla musiknissen som tror han kan spela poker.. Det enda han är bra på är att sätta skyhöga mål.

 

Han lär sig aldrig. Lyssnar aldrig. Går sin egen väg. Går vilse. Går fel.

Övertygad om att en dag hamna rätt. Så rätt som bara de som orkar gå så fel hamnar.

 

Må Gud hjälpa den pojken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv märkt att ha mål är idiotiskt, då spelar man enbart med dom i tankarna

 

 

kör bara så fåre bli som det blir liksom, slipper man all "press" och bara gör sitt bästa hela tiden

 

Håller inte med. Mål funkar skitbra för de flesta människor MEN se till att du sätter tydliga konkreta mål som du själv har stor kontroll över.

 

T.ex. så är monetära mål i poker inte speciellt bra eftersom mycket beror på faktorer utanför din kontroll (ändra namn på dagboken ftw). Ett exempel på mål skulle kunna vara att spela x händer eller x timmar per tidsperiod...... eller att göra allvarliga/dyra misstag i max 0,1% av dina spelade händer (du får själv definiera misstagen innan).

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat/Tillstånd efter 46 dagar

 

Händer: Ca 125 000

Speltid: ca 190 tim

Resultat Entraction: ca +4000 Euro

Resultat Svenska Spel: ca -40000 SEK

 

Befinner mig i ljusa Luleå på minisemester. Inte tillgång till mina exakta resultat då allt finns hemma på min stationära.

 

Maj blev den kallaste månaden hittills i min "pokerkarriär". Ca 90 000 SEK back.

Sprungit ovanligt dåligt men också spelat ovanligt dåligt. Kunde inte plussa alls sista två veckorna och såhär med ett par dagars distans så har jag fortfarande inget jättebra svar på varför. Stress? Prestationsångest? Slarv med träning och kost?

 

Troligen har jag sett för många spöken och helt enkelt spelat för svagt. Blir väl så när man går riktigt tungt en längre tid i sträck - tillslut slutar man att lita på sina kunskaper och sitt spel och går ifrån det som är långsiktigt vinnande.

 

Formsvacka. En brutal sådan.

 

Ännu en gång prövar jag att ta en paus. En liten längre denna gång. Ca 1 vecka.

 

Kickar igång igen på fredag. Från noll. Mentalt alltså. Å även i projektet ligger jag ju faktiskt plus/minus.

Jag behåller mina delmål ett tag till. Har gått alldeles för kort tid och för få händer för att man ska ge upp och vända detta projekt ryggen.

 

Dock har jag inte råd att sälja mig som en billig sushibuffé nåt mer!

Jag ska fiska. Inte fiskas. Jag ska äta. Inte ätas.

 

Jag har heller inte råd att slarva med träningen och kosten. Det har jag gjort senaste två veckorna och det har nog påverkat mer än jag tror. Jag känner mig slö. Har ingen kondition och är svagare än på länge.

 

Lite deppig och nere. Inget allvarligt. Inget att oroa sig för. Bara en svacka.

Har varit där förr. Kommer tillbaka. Norrländsk luft gör susen.

 

Stackars er som läser denna dagbok. Snart orkar jag knappt läsa den själv längre. Den där bittra gamla musiknissen som tror han kan spela poker.. Det enda han är bra på är att sätta skyhöga mål.

 

Han lär sig aldrig. Lyssnar aldrig. Går sin egen väg. Går vilse. Går fel.

Övertygad om att en dag hamna rätt. Så rätt som bara de som orkar gå så fel hamnar.

 

Må Gud hjälpa den pojken!

 

Du kommer tillbaka men tycker målet ska vara att kunna satsa helhjärtat på musiken inte nå en mille på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Mål funkar skitbra för de flesta människor MEN se till att du sätter tydliga konkreta mål som du själv har stor kontroll över.

 

T.ex. så är monetära mål i poker inte speciellt bra eftersom mycket beror på faktorer utanför din kontroll (ändra namn på dagboken ftw). Ett exempel på mål skulle kunna vara att spela x händer eller x timmar per tidsperiod...... eller att göra allvarliga/dyra misstag i max 0,1% av dina spelade händer (du får själv definiera misstagen innan).

 

Gl

 

Jag har delmål som består i antal spelade händer. Har fördjupat mig i detta i tidigare inlägg. Att jag döpt dagboken till 1 år, 1 miljon är mest för att det lät så tråkigt och ospännande med 1 år, 1 miljon händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer tillbaka men tycker målet ska vara att kunna satsa helhjärtat på musiken inte nå en mille på ett år.

 

För att kunna göra det krävs det att jag har kapital. Jag har lagt ner tre år i förberedelser på pokern innan jag nu kan livnära mig på den. (Maj gick dåligt men tot sett så ligger jag ok plus för året).

 

Jag har kontakter kvar i musikbranchen men tyvärr räcker inte det för att jag ska kunna släppa mina andra inkomstmöjligheter.

Att tjäna pengar på musik i Sverige är oerhört svårt. Säg att jag råkar skriva en hitlåt som slår hårt i Sverige - det skulle innebära ca 500 000 kr i STIM och SAMI intäkter, utspridet på tre år. Pengar som utbetalas i omgångar varav den första utbetalningen sker 1 - 1,5 år efter låtens första radio/tv-spelning. Vad ska betala hyran under tiden? Trubadurgig? Knappast.

 

Än så länge får det bli en kombo av poker och musik. Finns inget annat "jobb" jag kan ha med så mkt frihet och tid för just musiken. Jag ger allt några månader till och sen blir det en större utvärdering i höst och i vinter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna göra det krävs det att jag har kapital. Jag har lagt ner tre år i förberedelser på pokern innan jag nu kan livnära mig på den. (Maj gick dåligt men tot sett så ligger jag ok plus för året).

 

Jag har kontakter kvar i musikbranchen men tyvärr räcker inte det för att jag ska kunna släppa mina andra inkomstmöjligheter.

Att tjäna pengar på musik i Sverige är oerhört svårt. Säg att jag råkar skriva en hitlåt som slår hårt i Sverige - det skulle innebära ca 500 000 kr i STIM och SAMI intäkter, utspridet på tre år. Pengar som utbetalas i omgångar varav den första utbetalningen sker 1 - 1,5 år efter låtens första radio/tv-spelning. Vad ska betala hyran under tiden? Trubadurgig? Knappast.

 

Än så länge får det bli en kombo av poker och musik. Finns inget annat "jobb" jag kan ha med så mkt frihet och tid för just musiken. Jag ger allt några månader till och sen blir det en större utvärdering i höst och i vinter igen.

 

 

Låter som du gjort en bra analys iaf. Bara in och fiska nu =)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått det rätt har du lirat ca 100k händer break even nu? (exkl RB) Mitt råd är att du gå ner i stakes eller antal bord och verkligen se över ditt spel. Känns ganska osannolikt att man kan runna så dåligt om man har hyffsad edge?

 

Annars kul dagbok och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Mål funkar skitbra för de flesta människor MEN se till att du sätter tydliga konkreta mål som du själv har stor kontroll över.

 

T.ex. så är monetära mål i poker inte speciellt bra eftersom mycket beror på faktorer utanför din kontroll (ändra namn på dagboken ftw). Ett exempel på mål skulle kunna vara att spela x händer eller x timmar per tidsperiod...... eller att göra allvarliga/dyra misstag i max 0,1% av dina spelade händer (du får själv definiera misstagen innan).

 

Gl

 

mjaa jag har som mål att spela mitt bästa och om det går bra fortsätta spela tills jag tröttnar/tiltar :D

 

ett inköp om dan har jag iofs också som mål, realistiskt och ingen press

 

 

men typ mål som, gå upp i nivå varje månad eller spela 1.5k händer om dan tycker jag är dumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått det rätt har du lirat ca 100k händer break even nu? (exkl RB) Mitt råd är att du gå ner i stakes eller antal bord och verkligen se över ditt spel. Känns ganska osannolikt att man kan runna så dåligt om man har hyffsad edge?

 

Annars kul dagbok och lycka till!

 

Ja senaste 100k händerna har jag spelat sämre en normalt. Dock är jag inte orolig och känner att jag måste förändra något mitt spel. Det jag måste göra något åt är att må bättre genom träning, käka bra igen, inte spela lika mkt, inte spela trött osv osv...

 

Jag har slarvat med detta.

 

Maj var en tillfällig svacka, övertygad om. Sett över året ser det helt ok ut men tittar man direkt på siffrorna sen projektet börjar så håller jag med om att det inte direkt går att skylla på varians. Jag har tagit fler dåliga och framförallt större dåliga beslut än normalt. Är väl medveten om det.

 

Sen har variansen spelat en stor roll också. Både resultamässigt och mentalt.

 

Jag ser fram emot att få bevisa för dig att jag faktiskt kan plussa på spelet.

Juni ser bra ut hittills. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag ser fram emot att få bevisa för dig att jag faktiskt kan plussa på spelet.

Juni ser bra ut hittills. :)

 

Gogogo ;)

 

 

...Är väl rätt klassiskt att man knappast spelar A-game perioder när det haglar beats och set-ups.

 

Försökte räkna på det nån gång och för mig berodde (en dålig period på 50k händer) strax över hälften av förluster/uteblivna vinster på faktorer utanför min kontroll (varians) men resten var tilt och/eller allmänt dåliga spel som troligen inte hade sett dagens ljus om jag sprungit//mått/sovit bättre den perioden.

 

Vet inte hur det är i ditt fall men det lär väl ligga något i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...