Gå till innehåll

Plus om pokerset i Kalle anka


Erna113

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Absolut, som nation har vi allt att vinna. Alla barn borde få en mobil med alla SMS-låne"institut" inlagda i telefonboken, samt en laptop med alla stora pokerklienter installerade. Snart är vi störst i världen.

 

Inför skatteavdrag för de som ställer upp och stakear folk under 18, så att vi kan få in kapitalister som backar upp våra talanger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför skatteavdrag för de som ställer upp och stakear folk under 18, så att vi kan få in kapitalister som backar upp våra talanger.

 

:lol:

 

Jag tror Klyka slog huvudet på råttan som dansar på bordet när liten tuva har en back läsk i hallen ang. att man skulle kunna använda den här tråden för att åldersbestämma medlemmar. Plötsligt känner jag vääääldigt gammal :oops:

 

Ser fram emot kommande nummer av Kalle Anka & Co med medföljande bong:shock:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag håller helt med. Det finns risk att pokerleksaker skapar osunt positiva värderingar kring destruktiva saker som spel et.c. Dessutom är det dumt att glorifiera en verksamhet som uppenbarligen skapar många spelmissbrukare.

 

Istället förordar jag att man ger barnen riddarrustningar så att de kan leka korsfarare och muslimer, cowboyväst och leksakspistol för vita och indianer eller vanliga vattenpistoler för den relativt nya och mycket intressanta leken amerikaner och irakier. Eventuellt kan man komplettera med Call of Duty, Halo eller GTA för regniga dagar.

 

Det gäller att ge barnen sunda värderingar redan från start och inte förhärliga eller uppmuntra destruktiva beteenden.

Snyggt.

 

Med en serietidning följer en kortlek och plastmarker. En massa föräldrar går ut och klagar och skriker men kan utan vidare låta ungarna sitta framför satorn i timtal utan att ha en aning om vad de håller på med. När försvann föräldrarnas uppfostringsansvar? Var det när de märkte att det var lättare att bara parkera ungen framför datorn eller tv:n istället för att prata, läsa och resonera om saker? Herregud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt.

 

Med en serietidning följer en kortlek och plastmarker. En massa föräldrar går ut och klagar och skriker men kan utan vidare låta ungarna sitta framför satorn i timtal utan att ha en aning om vad de håller på med. När försvann föräldrarnas uppfostringsansvar? Var det när de märkte att det var lättare att bara parkera ungen framför datorn eller tv:n istället för att prata, läsa och resonera om saker? Herregud.

 

du har inga barn va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kungligt inslag, men det gjorde ont när både Sverker och pokerförbundet lallade om det olämpliga i att låta barn få ha lite kul . Och om Sverige ska kunna hävda sig som pokernation måste vi ju se till så att ungarna börja grinda så tidigt som möjligt!

 

Själv fick jag f ö ett roulettespel (hjul, duk och marker) före 10 års ålder. Efter några sessioner insåg jag det fina med att vara bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bananuz kommer bara ge sitt barn ekologisk och hemmamixad bäbismat, bananuz kommer aldrig att utsätta sitt barn för eftermiddagstv, eller låta denne sitta på http://www.gratisspel.se när han vill slöa i soffan.

 

 

Skitdåligt av kalle anka, men de kan och skall inte ställa till svars för något. Misstycker de, så får de ge fan i o köpa kalle anka det numret/kasta bort spelet. Ni köper tidningen, att man ska få en grej i varje nummer är ett nytt påfund IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt att det är så många som tycker att det är konstigt att skicka med kortlek + marker i kalle anka? Är nog bara vuxna som ser poker som ett spel med pengar. Barn ser det nog mer som bara ett spel vilket det är. Så om dom bara hade skickat med en kortlek och inte marker så hade det alltså varit okej:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bananuz kommer bara ge sitt barn ekologisk och hemmamixad bäbismat, bananuz kommer aldrig att utsätta sitt barn för eftermiddagstv, eller låta denne sitta på http://www.gratisspel.se när han vill slöa i soffan.
Du glömde ur-och-skurdagis, nötter och frön istället för godis och högläsning av rysk poesi från tre års ålder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt att det är så många som tycker att det är konstigt att skicka med kortlek + marker i kalle anka? Är nog bara vuxna som ser poker som ett spel med pengar. Barn ser det nog mer som bara ett spel vilket det är. Så om dom bara hade skickat med en kortlek och inte marker så hade det alltså varit okej:roll:

 

Men dom hade ju skrivit Texas Hold'em (eller Poker) i samma typsnitt som internetpokersajterna, fattar du inte vad det innebär? Gör ju att ungarna även börjar spela på nätet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm jag kan hålla med om att det kan diskuteras om pokerset i Kalla Anka är en bra ide. MEN plus inslag tyckte jag va katastrofalt dåligt och blev nästan sugen på att skriva till dem. De enda de byggar sina åsikter och teorier som han Sverker säger ungefär som att det är sanningar är deras egna fördomar och fördomar från några föräldrar som troligen fått sina fördomar från just media.

 

De har en spelteoretiker där men han verkar inte ha forskat något om barn så den första frågan han får säger han jag vet inte sen fortsätter han berätta vad han tror. Sedan frågar de massa föräldrar som får gissa. Så sjukt tomt inslag har jag aldrig varit med om även om jag iofs aldrig ser på Plus ^^. Jag tänkte mig Plus ett sådant program som faktiskt hade något på fötterna annat än fördomar innan de gjorde ett inslag men verkar ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klyka, jag slutade läsa kalle när jag var ca 10-11 år och då skickade dem minsann inte med prylar i varje nummer. Jag är 26 nu så din tidsuppfattning kan nog mycket väl stämma.

 

Jag höftade från när jag själv slutade läsa, nånstans omkring den tiden tycker jag mig minnas att det alltid var något "EXTRA!".

 

Jag tänkte mig Plus ett sådant program som faktiskt hade något på fötterna annat än fördomar innan de gjorde ett inslag men verkar ha fel.

 

Det är sällan som Plus har på fötterna. Din uppfattning om detta inslag stämmer in på de flesta inslag. Mkt fördomar, alla företag är elaka och ute efter att lura dig, alla försök till svar på tal från företagsrepresentanter avbryts eftersom de ändå bara är försök att slingra sig.

 

Fruktansvärt dåligt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg Plus med sambon för nåt år sen där de jämförde butiker som framkallade kort. De skickade in 30 bilder och sedan jämförde redaktionen med kriterier som tid och pris. 7-8 butiker/kedjor jämfördes och resultatet var skrattretande.

 

Priserna var i de flesta fall fullt jämförbara så allt de kunde gå på var hur lång tid det tog innan de fick tillbaka korten. Och det är alltså den skrymmande punkten. Hur lång tid som det tar för en butik att skicka tillbaka beställda kort beror i mångt och mycket på hur stor arbetsbelastning man har vid just det givna tillfället. Alltså hade resultatet, högst troligt, blivit annorlunda om de hade råkat skicka bilderna ett par dagar senare/tidigare.

 

Och har de inte koll på en så enkel grej så har de säkerligen inte koll på annat. Japp, guilt by association :mrgreen:

 

/sambon har jobbat i fotobutik och vet hur skiten går till. Also, det var roligare att framkalla förr i tiden då man mer detaljstuderade korten, vilket inte sker idag i lika stor utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt.

 

Med en serietidning följer en kortlek och plastmarker. En massa föräldrar går ut och klagar och skriker men kan utan vidare låta ungarna sitta framför satorn i timtal utan att ha en aning om vad de håller på med. När försvann föräldrarnas uppfostringsansvar? Var det när de märkte att det var lättare att bara parkera ungen framför datorn eller tv:n istället för att prata, läsa och resonera om saker? Herregud.

-.-

 

 

du har inga barn va?

 

Obv not.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...