Gå till innehåll

Tre män som drivit en nätpokersajt åtalas idag


Recommended Posts

multipoker var min allra första pokerklient :-D

 

satte in 50dollar och blåste 25 på första sessionen:roll:

 

sen var det 100dollars freerolls med 3min blinds och ca700deltagare som gällde

 

den tredje freerollen jag spelade vann jag! hela 22dollar!!!

ahh nostalgi...

 

Förresten är det inte rätt vanligt att man registrerar företag utomlands?

Har för mig att jag fick det rådet när jag gick en "starta företag kurs" för några år sen, men det kanske har ändrat sig.

edit:

läste precis artikeln

"-När det gäller storleken är det, såvitt jag vet, den största nätpokersajten, säger vice chefsåklagare Erica Sommerfors till Rapport. "

 

eh... ja det var väl ett skin till partypoker? men själva multipoker var väl inte så stort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Finns en snubbe i södra Sverige som har spelautomater på pizzerior och där själva servern som de är kopplade till (och sköter spelet) står utomlands, kommer inte ihåg var. Han hade vart anmäld en jäkla massa ggr och blivit friad i samtliga fall. Förmodligen av samma orsak.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en snubbe i södra Sverige som har spelautomater på pizzerior och där själva servern som de är kopplade till (och sköter spelet) står utomlands, kommer inte ihåg var. Han hade vart anmäld en jäkla massa ggr och blivit friad i samtliga fall. Förmodligen av samma orsak.

 

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1000161/spelkungen-infor-ratta-idag

 

denne man? Han dras inför rätta titt som tätt för sina maffia-metoder också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en domstol anser att kärnverksamheten sker där servrarna står, så känns det som att de borde komma fram till samma sak när de ska bedöma var "lotterierna" anordnas.

 

Någon som har koll på om en sådan här dom kan användas som prejudikat i mål som gäller beskattning av pokervinster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en snubbe i södra Sverige som har spelautomater på pizzerior och där själva servern som de är kopplade till (och sköter spelet) står utomlands, kommer inte ihåg var. Han hade vart anmäld en jäkla massa ggr och blivit friad i samtliga fall. Förmodligen av samma orsak.

 

Han heter Rade, är jugge, och mer vill jag inte säga om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så har jag läst domen och finner den intressant!

En djupare analys hade jag tänkt ge mig på ikväll.

Jag skulle gärna höra vad du har kommit fram till. Framför allt så är jag nyfiken på om det här har någon betydelse för Full Tilts eventuella skattefrihet.

 

Servrarna verkar stå i Dublin. Allt jobb som krävs för att tillhandahålla tjänsten görs av företaget i Dublin (Pocket Kings). Licensen är utfärdad till företaget på Alderney (Filco). Användaravtalet är mellan kunden och "Full Tilt Poker", vilket är nonsens eftersom det inte finns något företag med det namnet. Däremot så står det att det är Alderneys lagar och domstolar som avgör hur avtalet ska tolkas. Så man måste nog se det som att avtalet är mellan kunden och Filco. Det finns inga uppgifter om vilket företag som äger de bankkonton som våra pengar sätts in på, men det är sannolikt Filco det också. Om intäkterna från tjänsten skulle hamna hos Pocket Kings, så skulle de nog redovisa en större vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Knappast. Finns det något prejudujatvärde?

 

För övrigt hittar jag ingen artikel om hovrättsdomen. Vilken hovrätt? Målnr?

 

Rätt och fel. Troligtvis inte längre något prejudikatsvärde då HD precis har avgjort en liknande sak.

 

Personer som i sina lokaler har automater som är kopplade till servrar utomlands.

 

Personerna anses vara anordnare av lotteri som är anordnat i Sverige.

 

Spelet anses anordnat där den huvudsakliga verksamheten bedrivs. Den eller de som organiserar lotteriet och gör det tillgängligt för deltagare är den som anordnar lotteriet.

 

B 5881-09 och B 2350-10

 

Hittar heller inga Hovrättsdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt och fel. Troligtvis inte längre något prejudikatsvärde då HD precis har avgjort en liknande sak.

 

Personer som i sina lokaler har automater som är kopplade till servrar utomlands.

 

Personerna anses vara anordnare av lotteri som är anordnat i Sverige.

 

Spelet anses anordnat där den huvudsakliga verksamheten bedrivs. Den eller de som organiserar lotteriet och gör det tillgängligt för deltagare är den som anordnar lotteriet.

 

B 5881-09 och B 2350-10

 

Hittar heller inga Hovrättsdomar.

Just ja, den...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...