Gå till innehåll

NLT - AA mot omslag


fl0w

Recommended Posts

Känner inte till fi speciellt bra då både han och jag är nyanlända och mitt fokus på detta bord inte varit i topp:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) converter

 

CO ($22)

Hero ($48.85)

SB ($15)

BB ($35.25)

UTG ($19.50)

MP ($26.55)

 

Preflop: Hero is Button with Ac, Ah.

1 fold, MP calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $2, 1 fold, BB calls $1.50, MP calls $1.50, CO folds.

 

Flop: ($6.75) Qd, Th, 7h (3 players)

BB checks, MP bets $2, Hero raises to $8, BB folds, MP raises to $24.55, Hero calls $16.55.

 

Tråkig flop och pga enbart calls preflop gissar jag att jag är uppe mot QTo eller QJs i hjärter... Antingen är jag slagen, eller har goda möjligheter att bli slagen i höjd med river.

Jag steker länge och använder min tidsbank, men när den börjar ticka ner mot noll blir det lite av ett panikcall då jag inte fullt tror på motspelaren och dessutom då har liite för svårt att lägga AA i ett sånt här läge.

 

Turn: ($55.85) 4c (2 players)

 

River: ($55.85) Ad (2 players)

 

Final Pot: $55.85

 

Jag hade tur och motståndaren tomtade sig. Han satt på QJo. Tankar? Dålig/bra syn?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig flop och pga enbart calls preflop gissar jag att jag är uppe mot QTo eller QJs i hjärter... Antingen är jag slagen, eller har goda möjligheter att bli slagen i höjd med river.

 

Jag hade nog snarare gissat på 77 efter limp och syn. Känns som att det är ett ganska vanligt lir på lägre limit NL online. Med AA är det dock svårt att inte syna i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela handen måste du ställa in på floppen. Händer som slår dig lär ju ställa in på turn och då är du så commited att du måste syna. Nu måste du se till att draghänder inte får någon chans at slippa undan med mindre än hela sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...