Gå till innehåll

Att köpa böcker eller mjukvara?


eurythmech

Recommended Posts

Nu när det är lön och allt så ska väl min pokersatsning som legat i startgroparna en längre tid, äntligen skjutsas iväg på allvar.

Jag har bläddrat lite i ett par böcker och hade väl tänkt köpa några stycken. (Med alla goda tips som finns i detta forum så får jag nog inga större problem att hitta rätt) Men så nyligen har jag insett att det finns ett eller två högt ansedda program för datorn som tydligen är väldigt kraftfulla i att ge tips och bedöma ens spel.

 

Är det värt att lägga lite pengar på något av dessa program?

Och isf vilket? Det finns väl ett som heter Turbo Texas och ett som är mer en turneringsvariant?

 

Och angående de böcker jag ska köpa (blir bara färre om jag köper mjukvara) var köper man dom helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Men så nyligen har jag insett att det finns ett eller två högt ansedda program för datorn som tydligen är väldigt kraftfulla i att ge tips och bedöma ens spel.

 

Är det värt att lägga lite pengar på något av dessa program?

Och isf vilket? Det finns väl ett som heter Turbo Texas och ett som är mer en turneringsvariant?

Betala för att få spela poker? Utan chans att vinna något tillbaks? Det låter som en dålig affär :D Lägg de pengarna på att spela mot folk istället, livet är den bästa skolan [1]. Böcker är däremot ett bra köp, men jag tycker du kan vänta med simulatorerna tills du vet att du får nytta av dem.

 

[1] Om livet är webbpoker kan iofs diskuteras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Böjd att hålla med den här posten, med förbehållet att det antagligen är billigare att lära sig spela short-handed/HU mot ett program som Poki Poker (gör en googlesökning, jag orkar inte leta rätt på någon länk). Vidare så kan program vara väldigt intressanta om de har bra simuleringskapacitet, men det är definitivt överkurs för en nybörjare. Så mitt råd är att spela riktigt jäkla mycket och att ordentligt tänka igenom händer du spelar. Ordentligt arbete är hur som helst ända vägen till Pokerskills.

 

[1] Om livet är webbpoker kan iofs diskuteras...

Som sagts av någon annan "There's more to poker than life."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om Poker Tracker och dylikt då?

 

Skulle gärna vilja fixa för att analysera mitt spel. $55 dollar känns mycket när man samtidigt ska börja bygga en hyffsad rulle att börja köra på ($500 inkl bonus tänkte jag). Kanske inte helt "rumsren" fråga, men går det att wareza? Finns det i cirkulation (sitter hos min mor nu på semestern, har ingen riktig möjlighet att kolla). Bör man ha program som StatKing också för att kartlägga vinster/standardavvikelse osv, eller klarar PT eller liknande även av sånt.

 

Tipsa gärna. Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om Poker Tracker och dylikt då?

 

Skulle gärna vilja fixa för att analysera mitt spel. $55 dollar känns mycket när man samtidigt ska börja bygga en hyffsad rulle att börja köra på ($500 inkl bonus tänkte jag). Kanske inte helt "rumsren" fråga, men går det att wareza? Finns det i cirkulation (sitter hos min mor nu på semestern, har ingen riktig möjlighet att kolla). Bör man ha program som StatKing också för att kartlägga vinster/standardavvikelse osv, eller klarar PT eller liknande även av sånt.

 

Testa pokertracker. Det går att lägga in tusen händer i gratisdemot. När jag fann mig själv anteckna värden, installera om, mata in tusen nya händer, repetera, beslöt jag att köpa programmet. :D Jag har lagt undan pengar till det från mina vinster (har dock inte fått någon kod än pga betalningsstrul -semestertider även för dem kanske?)

 

Jag tror inte pokertrackers registreringskod går att fejka så lätt. Programmet slumpar fram ett tal då du installerar, och du måste ange detta för att få en passande registreringskod. Det kanske går att zippa ihop hela den installerade katalogen och packa upp på en annan dator, men jag har inte testat. Jag tror nog programmet är värt pengarna.

 

Det finns någon webbsida som gör något liknande som är gratis, har dock inte provat. Har inte adressen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT är klart värt pengarna. Till att börja med kan man använda excel för att kartlägga sin br, visst funkar PT för detta men man missar händer till och från vilket innebär att man bör hålla någon typ av trackreckord vid sidan om. Det finns trådar om excel sheets osv nedan. Statking kostar inte heller speciellt mycket har jag för mig) och är helt klart användbart.

 

Börja med att hålla reda på br med excel, köp sedan PT när du tycker att du har vunnit tillräckligt för att finansiera detta och avsluta med statking tex när de 20 dollarna det kostar inte spelar någon större roll (för din br that is) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten Parre, progget du menade var inte det jag hade i åtanke.

Jag har spelat demot av det där programmet och insåg att det var skit när nån synade min AI med 73os eller nåt åt det hållet.

 

Programmen jag talade om hittar man på

 

http://wilsonsoftware.com/

 

Jag har fått vissa rekommendationer, men tänkte höra mig för här först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...