Gå till innehåll

15 till 20BBs


Hero86

Recommended Posts

Konstiga frågor.

 

Försök att undvika att raise/folda med dessa stackar även om man ibland får göra det ändå.

 

 

Det jag undrade var om ni raisar eller öppnings pushar eftersom att vissa höjer och vissa ställer med de här stack djupen och sedan undrade jag självklart varför ni anser det vara det bättre spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar normalt ha min pushgräns på typ 10bb..men det ända jag kan säga om din fråga är att om jag sitter i sen possition och har 15 20bb..kan push med premium hand vara bra då det kan läsas som bluff...allt beror på situationen..spelare kvar osv..

race 3.5 bb och stop and go push på floppen normalt det bästa spelet kanske...det är ivarje fall mitt vanligaste spel..15 20bb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det passivt bord där det mest foldas, så kan du väll slänga in lite 2,5-3BB raisar för att sno i position med medel händer och vika mot raise.

 

Normalt så är det väll alltid lättast att få in det pre med händer som 1010-JJ och AK, då du ganska ofta kan få syn av sämre händer pre och slipper flopp spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar normalt ha min pushgräns på typ 10bb..men det ända jag kan säga om din fråga är att om jag sitter i sen possition och har 15 20bb..kan push med premium hand vara bra då det kan läsas som bluff...allt beror på situationen..spelare kvar osv..

race 3.5 bb och stop and go push på floppen normalt det bästa spelet kanske...det är ivarje fall mitt vanligaste spel..15 20bb!

 

3.5 BB raise känns för stort, det gör jag i stort sett bara på de 3 första nivåerna i en turnering, oftast när stacken har blivit så pass liten som 15 - 20BBs så brukar min standard raise ligga mellan 2.2 - 2.5x BB om jag är först in i potten.

 

Det är nästan ingen som höjer 3.5xBB senare in i en turre och då blir det lite konstigt att göra en stop and go om vi säger att de höjer till 3xBB, då blir pre potten på 7-8BB och sen donk ställa 2x pot på flopp blir väl lite stort eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "stop and go" är väl när man synar en raise pre med avsikt att donkpusha floppen? Svårt att kombinera det med att höja själv.

 

Tror att du missförstod det jag skrev, det jag menade var att det är väldigt sällan någon höjer så pass mycke som 3xBB och då blir det en stor överpush om man ställer in då på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

so sorry troddeinte man måste vara pokergud för att skriva här..han frågade hur gör ni..jag har aldrig hävdat jag hadde det "sanna" svaret.....! svarade bara på frågan..

men som vanligt går det ej skriva här utan att bli påhoppad!!!

 

Bombapott

 

 

Nä men det är ett forum där man ska disskutera saker och jag undrar om inte du tycker att det blir en stor push om man ska donkpusha 2x pott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.5 BB raise känns för stort, det gör jag i stort sett bara på de 3 första nivåerna i en turnering, oftast när stacken har blivit så pass liten som 15 - 20BBs så brukar min standard raise ligga mellan 2.2 - 2.5x BB om jag är först in i potten.

 

Det är nästan ingen som höjer 3.5xBB senare in i en turre och då blir det lite konstigt att göra en stop and go om vi säger att de höjer till 3xBB, då blir pre potten på 7-8BB och sen donk ställa 2x pot på flopp blir väl lite stort eller har jag fel?

Med 15 20bb comittar jag mig ..istort sätt så jag gillar 3.5 race..

men det är bara jag....ska kanske korrigera det...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men det är ett forum där man ska disskutera saker och jag undrar om inte du tycker att det blir en stor push om man ska donkpusha 2x pott?

 

det var inte dig jag reagerade på..ditt svar ok ..och antagligen korekt...;)men jag gillar 3.5 eller till och med 4gr.så fi tror/vet att jag är typ comittad..men allt beror på situtionen naturligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har något att komma med så behöver du ju inte posta, är det så viktigt att få många "inlägg"?

 

Du kan väll istället ge din syn på saken?

ok, sry är bara allmänt tiltad på analyserna nu för tiden =)

 

min syn på saken är att det beror på position osv, är inte särskilt bra på poker men öppnar väl de händer jag spelar ca 2.25x bb och synar push ganska brett. i specialfall kan jag vika ganska mycket, alternativt openpusha med händer som jag helst inte blir repushad med, men det är troligen inte så bra =). öppna väldigt mycket på knappen och sen färre och färre händer ju tidigare position du har, anpassa rangen som du synar push med efter detta också.

 

Pushar/foldar om det är raisat innan mig med undantag för när jag sitter i bb med bra odds då jag kan få för mig att spela lite mer marginella händer med en syn. pushar ganska mycket mot en höjning i sen poss och tajtare mot en tidig höjning. orkar/vill inte gå in på ranger för de olika positionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnar med 2ggr BB, letar hela tiden efter situationer att återhöja allin, ju senare position höjningen kommer ifrån desto lösare handrange för återhöjning. Om jag anser att spelaren som höjer stjäl ofta så ställer jag med ATC. Tar viss hänsyn till typ av spelare, återhöjer inte spelare från BB och SB som jag tror har svårt att släppa taget preflop. I de fallen kan jag mycket väl få för mig att syna istället och sedan ställa på floppen.

Any two cards can loose

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnar med 2ggr BB, letar hela tiden efter situationer att återhöja allin, ju senare position höjningen kommer ifrån desto lösare handrange för återhöjning. Om jag anser att spelaren som höjer stjäl ofta så ställer jag med ATC. Tar viss hänsyn till typ av spelare, återhöjer inte spelare från BB och SB som jag tror har svårt att släppa taget preflop. I de fallen kan jag mycket väl få för mig att syna istället och sedan ställa på floppen.

Any two cards can loose

Om jag tror 3gr sätter mer press på fi är inte det bättre än 2gr..förklara gärna ..intressant..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, sry är bara allmänt tiltad på analyserna nu för tiden =)

 

min syn på saken är att det beror på position osv, är inte särskilt bra på poker men öppnar väl de händer jag spelar ca 2.25x bb och synar push ganska brett. i specialfall kan jag vika ganska mycket, alternativt openpusha med händer som jag helst inte blir repushad med, men det är troligen inte så bra =). öppna väldigt mycket på knappen och sen färre och färre händer ju tidigare position du har, anpassa rangen som du synar push med efter detta också.

 

Pushar/foldar om det är raisat innan mig med undantag för när jag sitter i bb med bra odds då jag kan få för mig att spela lite mer marginella händer med en syn. pushar ganska mycket mot en höjning i sen poss och tajtare mot en tidig höjning. orkar/vill inte gå in på ranger för de olika positionerna.

 

 

Se, du kan ju om du vill =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tror 3gr sätter mer press på fi är inte det bättre än 2gr..förklara gärna ..intressant..

 

Allt eftersom att mörkarna går upp så går också avarage stack ner. Om du fortsätter att höja samma antal BBs genom hela turren så kommer du att riskera mer och mer % av din stack hela tiden.

 

Tidigt in i en turre så är det väldigt många av de lösa och dåliga spelarna kvar i en turre och då vill du straffa dem genom att höja "lite" mer än vad du gör senare i turren, desutom vill du tunna ut fältet lite.

 

Längre in i en turnering så är folk räddare om sina marker och synar inte lika löst och du måste stjäla mörkar för att ha en chans att någon stans om du inte har ett otroligt kortsnitt.

 

Desto mindre din raise size pre är desto förre gånger måste du lyckas för att gå plus på dina steals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag höjer 2ggr bb är att jag märkt att det sätter lika stor press när mörkarna blir större, höjer lite mer i början. Jag blir inte lika ofta committad med den höjningen som jag blir när jag höjer 3ggr och jag förlorar inte lika mycket om någon får för sig att ställa när jag försöker stjäla. Kan dessutom stjäla oftare på detta sätt utan att riskera för mycket av min stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

so sorry troddeinte man måste vara pokergud för att skriva här..han frågade hur gör ni..jag har aldrig hävdat jag hadde det "sanna" svaret.....! svarade bara på frågan..

men som vanligt går det ej skriva här utan att bli påhoppad!!!

 

Bombapott

 

Jag tror du glömde orden "annan del av" när du fyllde i hemort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...