Gå till innehåll

Fundering angående allin call på nl25


crizzo

Recommended Posts

Hej !

 

har en lite fundering angående att syna allin med AK.

 

Vi blir höjda till 0,85 dollar. Vi 3 bettar och dom går allin. ( HU nu )

 

Vi har lagt 10bbs i potten. Hur mycket mer hade ni synat med här ? I det här fallet täcker han oss helt och en syn betyder att vi är allin.

 

Förlåt om det ser lite skumt ut men sitter med min mobil på tåget och skriver. Hoppas ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro?

 

Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - vad fyrbettar dom allin med på NL25?

 

Det konservativa perspektivet skulle vi väl för enkelhets skull kunna sätta till JJ+ och AK. Vi har knappt 40% equity mot den rangen. Vid standardstackar om 100bb är detta inte en profitabel syn - vi kommer i själva verket att torska i genomsnitt 2 dollar per gång på att syna mot en spelare med en sån fyrbetsrange.

 

Halverar vi stackdjupen börjar vi få ett bättre läge. Nu handlar det om att kasta in 10 dollar i en pott på drygt 15. Vi kommer att gå ganska precis b/e mot rangen ovan då.

 

Allting under 50bb effektiva stackar borde alltså vara syn. Tänk dock på att vår equity sjunker ganska dramatiskt om vi i själva verket är uppe mot nån som bara trycker med QQ+. Försiktighet mot okända spelare som gör ett väldigt tight intryck verkar således vara vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en lösare spelare blir det förstås ett bättre läge. Om det ex. skulle vara någon som spelar så här med allt över 88, AK, AQ och ett par, tre bluffhänder också (t ex mellanhöga SC) så lirar vi drygt 50% equity mot en sån range och borde då vara intresserade av att få in degen även vid fullt stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. :mrgreen: Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars.

 

In dubio mitius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe sry för ett väldigt knepigt inlägg utan all fakta som behövs.

 

Denna handen då ?

 

Här är jag helt ny på bordet och har inga reads på någon alls.

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Clubs10 of Spades

gaydonk94 calls $0.25

gaydonk2 calls $0.25

HERO raises to $1

folds

folds

folds

gaydonk94 calls $0.75

gaydonk2 calls $0.75

*** FLOP *** 9 of Spades3 of Hearts5 of Diamonds

gaydonk94 has 15 seconds left to act

gaydonk94 bets $1.75

other fag folds

HERO raises to $8.60

gaydonk94 has 15 seconds left to act

gaydonk94 has requested TIME

gaydonk94 raises to $20.25, and is all in

HERO ?

 

Eller skall jag lägga mig redan på floppen ? Lägga in en mindre höjning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. :mrgreen: Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars.

 

In dubio mitius.

Du skrev fel va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro?

 

Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split.

 

Jag gissar på att detta är en level

 

Vill vi spela oexploaterbart tror jag att vi bara synar med AA mot en jätteshove, men det är ju lite overkill att tänka så på NL25. :mrgreen: Men att syna ganska tight med djupa stackar och okänd fi är nog inte jättedåligt. AK känns risky, den synar jag gärna med om jag har indikationer på att fi kan megapusha med QQ,AQ o.dy, inte gärna annars.

 

In dubio mitius.

 

Och denna posten är antagligen/förhoppningsvis skriven av en trött Klyka, med ett felmonterat tangentbord eller nåt i den stilen :mrgreen:

 

Edit: Heinzar obv in keramiken och fistpumpar tills det blir hål i taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som speltork säger så behövs det reads, spelar han löst, tight, passivt, aggro?

 

Jag skulle iaf folda mot allt utom typ en minraise, kanske upp till 25bb, om du inte har någon som helst read. Skulle han vara en spewtomte borde du vetat det (Brukar vara rätt lätt att se) och jag tror inte han visar sån aggresivitet med mer än AA/KK/AK/QQ, och tror att du kommer springa in in AA/KK för ofta för att det ska vara värt det. Som bäst kommer du nog få split.

 

 

dem va väl för helvete intes åså jag sade? :( mår du intre bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - vad fyrbettar dom allin med på NL25?

 

Det konservativa perspektivet skulle vi väl för enkelhets skull kunna sätta till JJ+ och AK. Vi har knappt 40% equity mot den rangen. Vid standardstackar om 100bb är detta inte en profitabel syn - vi kommer i själva verket att torska i genomsnitt 2 dollar per gång på att syna mot en spelare med en sån fyrbetsrange.

 

Halverar vi stackdjupen börjar vi få ett bättre läge. Nu handlar det om att kasta in 10 dollar i en pott på drygt 15. Vi kommer att gå ganska precis b/e mot rangen ovan då.

 

Allting under 50bb effektiva stackar borde alltså vara syn. Tänk dock på att vår equity sjunker ganska dramatiskt om vi i själva verket är uppe mot nån som bara trycker med QQ+. Försiktighet mot okända spelare som gör ett väldigt tight intryck verkar således vara vettigt.

annars kan vi försöka hitta en strategi som gör pengar oavsett om vi lyckas gissa in fiendens pushrange. vi kan kalla den gto.

Skrattade så jag nästan glömde min jacka på en strippklubb när jag läste detta :lol:

jätte +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...