Gå till innehåll

Recommended Posts

Fi1 äldre herre rätt ny vid bordet, rätt lös. 720 framför sig. UTG

Fi2 ung grinder spelat länge och stabilt. 4600 framför sig. UTG +1

Hero spelat lugnt och stabilt, halvtight image. 5000 framför sig. SB

 

Fi1/UTG vill höja till 100 men glömmer säga, så blir endast en limp till 20

Fi2 limpar med

resten av bordet limpar också 20, jag vill spela ensam mot Fi1 och höjer min AK till 180.

 

Fi1, syn

Fi2, raise 480

Hero Syn

Fi1, AI 720

Fi2, syn 720

Hero syn 720

 

Flop: K26

pot:2300 kr

 

Hero: check

Fi1: (redan AI)

Fi2: bet 900

 

Vad gör ni här ? Och varför ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi2 gör väl ingen stabil limpsyn direkt. Om han har en hand så är det inte något vmspel då han riskerar o hamna i duktigt risig pos i multiway.

 

Som spelat, syn o kolla turn.

 

Fi2 limpraisar väl och kan sen inte höja igen även om han velat eftersom Fi1's AI-höjning är för liten om jag förstått det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi2 gör väl ingen stabil limpsyn direkt. Om han har en hand så är det inte något vmspel då han riskerar o hamna i duktigt risig pos i multiway.

 

Som spelat, syn o kolla turn.

 

Vad ska vi kika efter på turn då? Vi har ju träffat det vi vill träffa och potten är redan stor. Syn för att få in mer pengar på turn eller syn för att bjuda honom på ett till kort, vilket verkar märkligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gör en rätt kraftig överbet, den kan ju iofs ha föranletts av att Fi1 verkat vela höja, men det verkar knappast konstruktivt med någon hand att höja på det sättet ändå. Har han inte stål så ger han Fi1 och övriga väldigt mycket pengar de gånger de vaknar med stål, och har han stål så gör han beslutet lätt för sina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men som du spelar så ställer jag nog den floppen..

 

Ja, ställ känns rätt, möjligtvis att man kan få in ngn sorts reraise. Det är väl floppen man vill ha(?) och om inte annat isolerar men ju AI-spelaren. Med regnbåge är väl inte syn -> press på turn fel heller men med tanke på den normala slaskigheten på 20-20 så...

 

Edit: hade varit ett mycket enklare beslut om man själv hade suttit där. För mig är det en typisk gut-feeling situation där readen på honom spelar stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag endast synar floppen, ska jag då checksyna turn och river då? Oftast kan det vara svårare att få in pengarna på turn och river anser jag ifall det kommer scare-cards (motståndaren lugnar ner potten). För att få in mest pengar i potten är det inte då bäst att check-raisa floppen? Finns ju endast två händer jag är slagen av antagligen (AA,KK)

 

Eller så blir ju spelet exakt samma på turn. Finns egentligen inga farliga kort för mig förutom Q, ifall han skulle sitta på QQ eller KQ.

 

Check synar jag floppen, kommer jag inte få in några mer pengar av Fi om han inte går på bluffen eller synar ett värdebet på river, sen finns ju även alternativet att jag är slagen hela vägen av just AA o KK....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har anledning att tro att AA/KK är en rätt stor del av hans HD, och AK för splitt, vilket ytterligare drar ned ditt värde. Men det intressantaste är inte vilken HD han sitter på, utan vad du får syn av. AA/KK, absolut. AK också. AQ? AJ? AT? Nja.. Om han är en bra grinder så kommer han inte betala av jättemycket mot en trebet pre, bet-shove flop utan TPTK eller bättre. Alltså får du syn av bättre, fold av sämre. Detta hade varit fine, om du hade haft anledning att försvara mot en massa drag, men det har du knappast på denna torra bräda.

 

Om du istället synar så har du fina chanser att få in pengar från en del av de händer som han foldar mot en push på floppen men som han tycker fortfarande känns bra efter att du bara synat. AQ till exempel. Plus en och annan bluff som du snappar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Kw: på turn måste ju vara överlägset kort annars (ganska redundant för den originella diskussionen men..)

 

Han kan inte ha KK, man slår AA, får betalt av mer händer, finns väldigt få outs för fi oavsett vilken hand han har.

 

Tåls att påpeka än en gång att fi2s spel känns riktigt dåligt och spontant känns det verkligen inte som han kan ha en nöthand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det?

 

Ta vilken hand som helst från 72o till AA och fundera på om det finns en bättre linje för Fi2.

 

Jag skulle vilja sträcka mig så långt att säga att denna linjen är den absolut sämsta tänkbara, typ, för var och en av alla dessa händer :-D

 

Är ingen live eller NLHE-spelare så nån annan får gärna övertyga mig om motsatsen.

 

Syna flopp btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har anledning att tro att AA/KK är en rätt stor del av hans HD, och AK för splitt, vilket ytterligare drar ned ditt värde. Men det intressantaste är inte vilken HD han sitter på, utan vad du får syn av. AA/KK, absolut. AK också. AQ? AJ? AT? Nja.. Om han är en bra grinder så kommer han inte betala av jättemycket mot en trebet pre, bet-shove flop utan TPTK eller bättre. Alltså får du syn av bättre, fold av sämre. Detta hade varit fine, om du hade haft anledning att försvara mot en massa drag, men det har du knappast på denna torra bräda.

 

Om du istället synar så har du fina chanser att få in pengar från en del av de händer som han foldar mot en push på floppen men som han tycker fortfarande känns bra efter att du bara synat. AQ till exempel. Plus en och annan bluff som du snappar av.

 

Det här svaret måste vara facit, har kommit fram till samma svar själv under dagen. Dock var det inte så jag spelade utan jag slog om floppen till 2500, han ställde och jag var commitad.

 

Han visade AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...