Gå till innehåll

Vem är vidrigast i sandlådan?


Staahla

Recommended Posts

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antagligen blev han glad att du hotade honom så han anser sig få en anledning att inte ge dig.. Vidrigt.

 

precis. riktig ynkrygg.

 

1x csn låter som ett billigt pris att sålla ut en fitta från vänskapskretsen...

 

jupp, det är väl så man får se det.

 

 

Vad vet du? Du harju inga pengar.

 

lol.. Du vet ju inte vem jag är eller något om mina tillgångar. (inte för jag är speciellt rik men pengar har man väl trots allt.) Och vad menar du, totalt ologiskt.

 

 

Är inte du själv fortfarande "under uppfostran"?8-)

 

Och vem är du då? Verkar nästan som jag missat något med den här forumsdelen. Kanske är till för att vara dryg. :P För övrigt nej jag tror jag passerat det för några år sedan. Är ju ändå stora bubben på 23 år

 

 

edit: ahaa.. man får hacka här.. men kom med något kul kan man ju tycka. ingen av er vet vem jag är (lapproffe och leo) och jag vet inte vem ni är, sen vräker ni bara ur er något random drygt utan finess. :P "kul" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med flippar man får man punga upp. får kolla upp innan annars. skulle du vinna och han inte pungar upp får du väl köra maffiametoder på honom då.

 

folk är äckligt oärliga men då får man ta det då, själv ska man inte vara oärlig för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det din FB-status NHGG?

mm, alla mina vänner och släktingar kunde se den. Kände något sorts bekräftelsebehov.

 

 

håller med flippar man får man punga upp. får kolla upp innan annars. skulle du vinna och han inte pungar upp får du väl köra maffiametoder på honom då.

 

folk är äckligt oärliga men då får man ta det då, själv ska man inte vara oärlig för det.

hade det inte varit för det var över ett 1 år sedan och bluwajt håller samma linje så hade jag kanske börjat hålla med snart, självfallet bör jag föregå med gott exempel och betala han, sen får man helt enkelt hoppas på att karman slår tillbaka mot han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definiera "fattiga" NHGG... Kan vara bra att veta om jag ska plocka fram paraplyet... :-D

 

Svår fråga faktiskt har inte riktigt bestämt mig ännu, först tänkte jag säga att alla som har en lägre taxerad inkomst än mig. Men då finns det inte så många fattiga.

 

Men säg typ alla som lever över sin tillgångar, finns nog inget värre än barnfamiljer där fadern typ är controller och tjänar 450k om året, bor i ett fint villa område, hans fru jobbar som undersköterska. Men likförbannat tycks dom ha råd att försörja sina två barn, dra dyrare utomlandsresor minst 1 gång om året, köpa en båt, har två volvo som inte är mer än 1 år gamla och renoverar även minst 1 rum per år.

 

Och när värmepannan hemma går sönder så får dom gå och fråga sin föräldrar om pengar eller pumpa 10 olika sms-lån. För dom har ju faktiskt redan belånat sina två bilar, huset och båten. :D

 

Allt handlar egentligen om vilken verklighetsbild man har, säg att jag frågar en polare om han vill hänga med utomlands, han säger nej för att han inte har råd inte fan ställer jag mig och pissar på han. Men hade han sagt ja och jag i efterhand hade fått reda på att han tog sms-lån för 6k för att ha "råd" då kanske jag hade övervägt att pissa på han om inte annat hade jag kallat han fattig och patetisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju lite på hur situationen ser ut men satt på en fest hemma hos en så kom vi in på poker lite, så var det en annan kille som trodde sig och sa att han spela massa highstake etc etc..

 

Jag tänkte kul, då kanske vi kan lira lite, blev att vi flippa för $500. Jag förlorar obv... Eftersom jag inte kände killen och aldrig hade hört talas om han så tyckte jag att jag i alla fall kunde begära att få se att han hade $500. Men då hade han glömt bort användarnamnet till sitt pokerstarskonto där han tydligen hade sin bankrulle, han hade inte heller några pengar på sitt bankkonto för tillfället. Han hade även tidigare under kvällen sagt att han brukade spela SNG HU's på $100-200 nivån så tänkte sharkscopa honom men då kunde han som sagt inte sitt nick...

 

Hur som helst så blev det lite personligt, alla gick emot mig och tyckte jag var löjlig som inte betala honom på plats. Jag försökte förklara för idioterna att om utfallet hade blivit så att jag vann så skulle jag ha haft 500$, men han tycks ju inte vara god för 500$ så varför skall jag då behöva betala honom.

 

Hur som helst jag har kontrollen, jag vägrar betala. Sedan efter några veckor så börjar han hota mig om att han känner folk som kan fixa så att jag betalar, jag skiter uppenbarligen i det och några folk kommer inte. Efter kanske någon månad då tar han och ringer min morsa... Där han säger då att jag har en spelskuld till honom, mor som är väldigt ovetande om hur situation ser ut blir ju genast ganska rädd. Hur som helst så ringde hon upp mig ganska snabbt efter deras samtal, i 20 minuter försöker jag förklara för henne hur det ser ut, men inte ens min egna mor köper mitt argument om varför inte jag skall behöva betala.

 

Tilten är väldigt nära men hon avslutar också samtalet med "Nej, jag orkar inte bry mig det där får du sköta själv." Än idag har jag inte betalt och planerar inte heller att göra tills det att han kan visa att han har 500$.

 

 

vilket skämt du är :)

/thread

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Vi har person A som tjänar 450K om året, bor i en lgh och lägger undan 100K om året. Han har nu lyckats stoppa in ~800K i fonder och på diverse sparkonton.

Sen har vi person B som också tjänar 450K per år. Han bor i villa som är värderad till 2M och är belånad till 65%. Han har inte lyckats lägga undan speciellt mycket $ på banken (kanske 50K) men däremot sett till att ha en riktigt fet, privat pensionsförsäkring.

 

Vem av dessa två skulle du anse är mest "fattig"? Samma inkomst men olika levnadssätt...

 

Btw - Heltok är ganska vidrig med sin skofetish.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan inte värdera fattig/rik i pengar räknat utan att först definera vad folk värderar [marginalnyttan] av sin tid. liten grej jag stör mig på bara att man alltid räknar enbart pengar och inte tid och andra faktorer när man pratar om rikedom.

 

försäkringar och lgh är -EV IMO.

dom har ju ungefär lika mycket pengar? bo i villa är såklart bättre och gissar betala av lånet=spara i fonder för lägenhetsinnehavaren men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens vettigt att mäta rikedom i pengar?

 

Ett rikt socialt liv, djupa relationer, god hälsa och psykiskt välmående är väl, om inte viktigare, minst lika viktigt? Jag menar, jag hade hellre varit lycklig men fattig än tvärtom.

 

Pengar är verkligen inte allting, och jag tror att pokerspelare generellt sett verkligen är en av de gupper i samhället som överskattar vad pengar ska göra för deras välmående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan inte värdera fattig/rik i pengar räknat utan att först definera vad folk värderar [marginalnyttan] av sin tid. liten grej jag stör mig på bara att man alltid räknar enbart pengar och inte tid och andra faktorer när man pratar om rikedom.

 

försäkringar och lgh är -EV IMO.

dom har ju ungefär lika mycket pengar? bo i villa är såklart bättre och gissar betala av lånet=spara i fonder för lägenhetsinnehavaren men vad vet jag.

 

tycker detta är ganska bra sammanfattning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan inte värdera fattig/rik i pengar räknat utan att först definera vad folk värderar [marginalnyttan] av sin tid. liten grej jag stör mig på bara att man alltid räknar enbart pengar och inte tid och andra faktorer när man pratar om rikedom.

 

försäkringar och lgh är -EV IMO.

dom har ju ungefär lika mycket pengar? bo i villa är såklart bättre och gissar betala av lånet=spara i fonder för lägenhetsinnehavaren men vad vet jag.

 

tycker detta är ganska bra sammanfattning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...