Gå till innehåll

Dåligt aprilskämt?


Nice Hand GG

Recommended Posts

jagoch FYI äckeltrådarna dyker upp i sökresultaten i alla fall här -> http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=getdaily

 

Tror de menar att forumet är osynligt från google.

 

http://www.google.se/search?hl=sv&client=opera&hs=9s0&rls=en&q=site%3Apokerforum.nu+intitle%3Aaprilsk%C3%A4mt&as_qdr=&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

 

mvox2v.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du verkar då inte kunna mycket om sökmotorer, men sidan har ju uppenbarligen inte indexrats ännu, men sidan kan mycket väl bli det. Vänta några timmer eller kanske någon dag.

 

För det sitter ju ingen noindex på sidan och dom interna länkarna är follow eller ja inte nofollow.

 

Det skulle vara ifall man hade blockerat sidorna med hjälp av en robots.txt men sådan kan jag inte hitta och för den delen så är jag rätt säker på att vBulletin inte är uppbygt på det sättet utan man använder sig i så fall utav meta taggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar då inte kunna mycket om sökmotorer, men sidan har ju uppenbarligen inte indexrats ännu, men sidan kan mycket väl bli det. Vänta några timmer eller kanske någon dag.

 

För det sitter ju ingen noindex på sidan och dom interna länkarna är follow eller ja inte nofollow.

 

Det skulle vara ifall man hade blockerat sidorna med hjälp av en robots.txt men sådan kan jag inte hitta och för den delen så vet (läs: rätt säker på) jag att vBulletin inte är uppbygt på det sättet utan man använder sig i så fall utav meta taggar.

Jo, jag kan allt använda och förstå sökmotorer ganska bra. Dock har jag inte kollat hur/om pf har döljt forumet mer än att söka, så man kan säga att jag litar på att det devi skrev i en annan tråd om att det är dolt stämmer. Brukar inte ta många timmar innan googlebotten indexerar välbesökta domäner ime.

 

Postade en bild oxå, så att det blir enklare att förstå för imbeciller.

 

Btw: bara en well är synlig. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni kan inte på största allvar mena att ni skall ha en jävla sandlåda åt dom? och FYI äckeltrådarna dyker upp i sökresultaten i alla fall här -> http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=getdaily.

 

Men sluta äckla dig fitta, det är väl bara bra att vi har en sandlåda? Om du ska vara ett cp kan du väl hålla dig i resterande del av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

devi menade att dom inte syns här: http://pokerforum.nu/forum/search.php

 

vilket iofs är sant, men dom syns tyvärr när jag vill visa dagens inlägg vilket också är den sorts sökning jag använder mig mest utav.

 

Att dom skulle låsa ut trådarna från google är bara orimligt, dom vill ju ta varje tillfälle att driva trafik till sin sida. Utan trollen så hade ju dom haft 1m mindre indexarade sidor så indirekt har dom ju trollen att tacka för sökmotortrafiken.

 

Det är Soluan Group väl medvetna om, tror det knappast är på moderatorernas direktiv att dom startar en jävla forumavdelning för trollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

devi menade att dom inte syns här: http://pokerforum.nu/forum/search.php

 

vilket iofs är sant, men dom syns tyvärr när jag vill visa dagens inlägg vilket också är den sorts sökning jag använder mig mest utav.

 

Att dom skulle låsa ut trådarna från google är bara orimligt, dom vill ju ta varje tillfälle att driva trafik till sin sida. Utan trollen så hade ju dom haft 1m mindre indexarade sidor så indirekt har dom ju trollen att tacka för sökmotortrafiken.

 

Det är Soluan Group väl medvetna om, tror det knappast är på moderatorernas direktiv att dom startar en jävla forumavdelning för trollen.

 

om skämt: tråkigt

om allvar: det skjuts för lite.

 

kanske inte var ett tråkigt skämt ändå..många ironipoäng att börja trolla i en trolltråd måste jag medge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

devi menade att dom inte syns här: http://pokerforum.nu/forum/search.php

 

vilket iofs är sant, men dom syns tyvärr när jag vill visa dagens inlägg vilket också är den sorts sökning jag använder mig mest utav.

 

Att dom skulle låsa ut trådarna från google är bara orimligt, dom vill ju ta varje tillfälle att driva trafik till sin sida. Utan trollen så hade ju dom haft 1m mindre indexarade sidor så indirekt har dom ju trollen att tacka för sökmotortrafiken.

 

Det är Soluan Group väl medvetna om, tror det knappast är på moderatorernas direktiv att dom startar en jävla forumavdelning för trollen.

Den vanliga uppfattningen är väl att de är störande och att folk undviker troll, definitionen t.om? Rätt osmart av en forumägare som vill ha så många användare som möjligt att ge reklam till, att låta dem vara kvar. Jag tror att den här lilla avdelningen i forumet kommer stängas rätt snart när de upptäcker att det inte fungerar som de vill. De=moderator eller ägare, whatever imo. Reklamen är ganska avancerad på Pf. Adblocks fungerar på de allra mest synliga. Mer avancerad sådan finns som text. De vill säkert ha googlebesökare, visst.

 

Trams kommer förhoppningsvis alltid vara en del i det vardagliga språket. Bara för att de letar efter fel, så kommer de påstå att detta forumet smittar av sig till andra forum, samtidigt banna några stycken, allt för att de ska känna sig duktiga. Typiskt maktmissbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt fenomen det här med internetforum och pokerforum i synnerhet.

Ingen modd verkar ha befunnit sig på någon arbetsplats whatsoever. Ett studiebesök i en byggfutt, lunchrum, rökrum, rapportrum etc etc, skulle nog få en och annan att omvärdera begreppet "personliga påhopp".

 

Tycker man att någon är en idiot så säger man det. Oftast. Det leder aldrig till avsked från företaget.

Jag själv har kallat åtskilliga chefer för idioter, pappskallar, klotnackar mm, men aldrig fått kicken för det. Mest för att jag oftast har rätt...8-)

 

I forumägarnas intresse ligger det väl att ha så mycket trafik som möjligt, med tanke på annonsörerna som degar forumets existens.

Moddarna i sin tur avskedar folk som genererar trafik.:shock:

 

Den här ekvationen får jag inte ihop.

Klyka, din gamla engelska matematiklärare, hjälp mig med det här nu.

Annars bögförklarar jag dig rakt av...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar då inte kunna mycket om sökmotorer, men sidan har ju uppenbarligen inte indexrats ännu, men sidan kan mycket väl bli det. Vänta några timmer eller kanske någon dag.

Du fick rätt. Google har varit här.

 

http://www.google.se/search?hl=sv&client=opera&hs=9s0&rls=en&q=site%3Apokerforum.nu+intitle%3Aaprilsk%C3%A4mt&as_qdr=&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...