Gå till innehåll

QQ med otäck turn


Recommended Posts

Saknar HH så ska försöka berätta handen här.

 

NL50 ongame 5handed, precis satt mig och det är första handen som spelas

 

utg höjer $1,25 och resten foldar till mig i BB, jag höjer tillbaka till $5, fi syn

 

Flop AKQ rainbow, jag betar $7, fi synar

 

turn J, inget färgdrag ute...

 

vad gör jag nu? båda sitter med 100BB när handen startar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check call, kåka turn också imo

 

 

ok, ty!

 

 

Jag betade ca halva potten, men fick en konstig känsla i hela kroppen direkt efter att det här var inte bra alls... Fi synade och jag drog in kåken på river:roll:

 

Om fi hade ställt efter mitt (dåliga) bet på turn, måste vi syna då? 10outs + 3 till för delad pott, syna $28 för en $72dollar pott.

Känns som det blir för dåliga odds då?

 

 

note: Fi satt med 10Js och synade ner alla 3 gator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska syna 28 för att vinna 72 behöver vi ca 39% eq mot hans range, problemet är att han lär få in det med över toppen med annat än stege så din eq är 25% mot stege så kräver att han shippar en hel del total luft för att du ska behöva syna av (av han måste iaf bluffa typ 2/7) vilket han inte lär göra ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska syna 28 för att vinna 72 behöver vi ca 39% eq mot hans range, problemet är att han lär få in det med över toppen med annat än stege så din eq är 25% mot stege så kräver att han shippar en hel del total luft för att du ska behöva syna av (av han måste iaf bluffa typ 2/7) vilket han inte lär göra ...

 

Det e sånt här skit jag behöver bli grym på. Var börjar jag? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska syna 28 för att vinna 72 behöver vi ca 39% eq mot hans range, problemet är att han lär få in det med över toppen med annat än stege så din eq är 25% mot stege så kräver att han shippar en hel del total luft för att du ska behöva syna av (av han måste iaf bluffa typ 2/7) vilket han inte lär göra ...

 

Det stämmer inte, om du måste syna 28 för att vinna 72 så blir formeln(28/72+28) .28.

 

Så 28% eq behöver du för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer i fi's range innegåller en T. Typ TT och eventuellt AT ? känns som att man oftast leder här, tror han sitter på AK/AQ

 

Utgår man från standardspel så finns ju, JTs, T9s, TT och jag tror definitivt han är viktad åt att ha dessa om han kmr över toppen då han gör om alla andra värdehänder till bluffar här. Men inte att förglömmas kan man inte utgå från att folk aldrig får spasmer för sig och kan syna med lite vad som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...