Gå till innehåll

Spela på Tv:n


schumme

Recommended Posts

Jag får ibland för mig att spela poker på Tv:n hemma och har således en stationär dator inkopplad till den som också funkar som filmvisare.

 

Jag har dock stora problem med mus och tangentbord, musen hänger oftast med men tangentbordet hoppar över bokstäver med mera och det är rätt så segt. Avståndet Tv till soffan är väl 4-5 meter.

 

Nån som har tips på ett bra kit som funkar galant till soffgrind?

 

Jag har testat ett par olika redan med samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ibland för mig att spela poker på Tv:n hemma och har således en stationär dator inkopplad till den som också funkar som filmvisare.

 

Jag har dock stora problem med mus och tangentbord, musen hänger oftast med men tangentbordet hoppar över bokstäver med mera och det är rätt så segt. Avståndet Tv till soffan är väl 4-5 meter.

 

Nån som har tips på ett bra kit som funkar galant till soffgrind?

 

Jag har testat ett par olika redan med samma resultat.

 

Antar att du kör trådlöst. Min erfarenhet är att det kan vara lite känsligt med höjskillnader om man kör lite billigare varianter av trådlös mus/tangentbord.

Testa att ha sändaren och tangentbordet i ungefär samma höjd och se om et blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du kör trådlöst. Min erfarenhet är att det kan vara lite känsligt med höjskillnader om man kör lite billigare varianter av trådlös mus/tangentbord.

Testa att ha sändaren och tangentbordet i ungefär samma höjd och se om et blir någon skillnad.

 

Ja, trådlöst. Jag har sändaren i ungefär samma höjd, den står på tv-bänken, så det bör inte vara problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ibland för mig att spela poker på Tv:n hemma och har således en stationär dator inkopplad till den som också funkar som filmvisare.

 

Jag har dock stora problem med mus och tangentbord, musen hänger oftast med men tangentbordet hoppar över bokstäver med mera och det är rätt så segt. Avståndet Tv till soffan är väl 4-5 meter.

 

Nån som har tips på ett bra kit som funkar galant till soffgrind?

 

Jag har testat ett par olika redan med samma resultat.

 

Om det ska fungera ordentligt så är nog ett bluetooth-tagentbord det bästa alternativet!

Eller någon form usbförlängning till sändaren;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska finnas tangentbord/mus som går på radiovågor eller liknande. Dom tror jag räcker jäkligt långt.

Har inte satt mig in i det hela dock, så kan inte säga mycket mer.

Kjell och Company har plexgear tbord/mus för 300-500 kr som ska räcka 6-10 meter.

 

Jag beställde ett kit plexgear, såg nice ut i alla fall, vi får väl hoppas på det bästa! Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579986

 

Kopte denna till farsan for att ha nar han ligger i sangen minst 4 meter fran datorn funkar helt klockrent. Inget extremt gaming tbord eller liknande men musen kanns skon hanger med fint det lilla jag testade och batteritiden ar val 2 ar for tangentbordet och 1 ar for musen. Billigt ocksa nar man far bada, extremt nojd med kopet.

 

2.4ghz racker val en bit eller ar jag ute och cyklar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om den går att få att fungera på SVS? Deras hemsida sa nej till landspecifika pokerrum.
Det är ju bara skinnet och spelarna som är svenskt. Programmet ser likadant ut på många sajter. Fast jag ju inte hur den specifika handkontrollsutvecklaren har implenterat "poker funktioner". Går med största sannolikhet att ordna med ett autohotkeyscript annars. Så gott som alla handkontroller går att ta reda på vilka koder de använder inne i windows-user mode, och göra vad fan man vill med.

 

Angående fjärrisar som inte räcker så finns det s.k "remote control extender's" som fungerar till det mesta, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...