Gå till innehåll

Vad göra efter flop? (THNL 10/10 live)


Recommended Posts

Live-cg, 6-handat 10/10. Hero sitter med c:a 110BB, fi1 har c:a 200BB och fi2 c:a 150BB.

 

Hero (utg) :6d::6c: call 10

UTG+1 fold

MP fold

Fi1 bet 60

Fi2 call

BB fold

Hero call

 

Flop :Qd::6h::4s:

 

Fi2 bet 110

Hero call

Fi1 raise 230

Fi2 snap call

Hero ???

 

Hur fortsätter vi spelet här? All in? Syna och hoppas på ofarlig turn? Raise och isf till vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte räknar fel så lär det vara runt pot om du degar in. Mot två spelare skulle jag gjort det direkt, särskilt som en visat styrka (även det mot två spelare). Är säkert inte fel att syna heller eftersom du ändå inte kommer släppa på vare sig turn eller river. Vilket kort skulle skrämma dig här?

 

Är du översetad så betalar du av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag skriver ju. Men nu är det ju (antar jag) ett slaskigt 10/10 game där jag knappast förväntar mig att inte få betalt för den handen.

Nu snackade jag iofs med Mike på msn och han fick dåligt betalt men det var ju tydligen seriösa muppar han spelade med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set mot 2par mot TP med TK på flopp. Och du fick dåligt betalt enligt Jennez? Hur gick det till?:-)

 

Det är ju det som är det sjuka. En av dem har ju ngt med säkerhet. I de 10-10 eller 20-20 games jag lirar åker smeten in alla dar i veckan där. Online är det en helt annan sak.

Vi kom väl fram till att de måste haft monsterread på Mike. Var två seriösa herrar varav den ena hade vunnit ngn 5k turre på Krukan i lördags och den andre var väl inte helt dålig heller. Bra spelat av dem men den situationen har jag nog ALDRIG sett på ngt pokerbord i den här stan iaf.

 

Själv hade jag fan betalat av bara för att få se Mikes hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är det sjuka. En av dem har ju ngt med säkerhet. I de 10-10 eller 20-20 games jag lirar åker smeten in alla dar i veckan där. Online är det en helt annan sak.

Vi kom väl fram till att de måste haft monsterread på Mike. Var två seriösa herrar varav den ena hade vunnit ngn 5k turre på Krukan i lördags och den andre var väl inte helt dålig heller. Bra spelat av dem men den situationen har jag nog ALDRIG sett på ngt pokerbord i den här stan iaf.

 

Själv hade jag fan betalat av bara för att få se Mikes hand.

 

Så han ställde och de la sig och visade upp sina händer:-) Ja sjukt bra reads då eller så visste de att mike bara pushar med set....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...