Gå till innehåll

2/4 SEK...CRAI=spew?


Recommended Posts

FI är random TAG med lite stationtendenser.

 

Party Poker $400 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

BB: $815.26

UTG: $800.42

CO: $415.76

BTN: $175.76

Hero (SB): $790.00

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is SB with A:club: A:spade:

3 folds, Hero raises to $13, BB calls $13

 

Flop: ($26.00) 6:heart: 4:heart: J:diamond: (2 players)

Hero bets $23, BB raises to $78, Hero calls $55

 

Turn: ($182.00) 2:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets $152, Hero raises to $697 all in, BB calls $545

 

Är detta spelet spew eller funkar det? Denna typ av situationer med samma typ av boardstruktur har hänt några gånger de senaste 30kish händerna så vill gärna ha lite input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar han alltid i den situationen minst KK på det sättet så borde det vara bra, annars om AA/set ligger vi rejält under. Kass analys men jag tycker det är helt ok spel. Kanske går att slänga på Turn men vem fan gör det efter en check. 2paren drar vi ut nästan lika ofta som han synar med A3h, så se det som varians om du torskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är random TAG med lite stationtendenser.

 

Om han har stationstendenser och han nu istället slår om på iofs en dragig bräda men du blir aldrig omslagen här med drag utan oftast med 2par,set på svs . Nu är det generellt draget och jag vet inte så mkt om honom.

 

Men har du sett han slå om med FD-drag Stege drag, bluff osv. Om inte så kan du nog svaret själv :)

 

Sen ska man iofs ge lite mindre cred för att det är SB vs BB men ändå.. Känslan är 90 av 100 är du slagen 10 av 100 leder du. Lite för låg nivå för att ens folk ska förstå att man ska balansera etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Men om jag inte tar denna linjen hur ska jag göra? Känns ISKALLT att c/f turn och kan gärna inte syna ner 2 gator...

 

Jag stabbar ofta SB vs BB och min range när jag cb:ar den floppen är vid. Han är en helt ok spelare som troligtvis tänker lite iaf...;) I min värld borde han kunna göra det spelet med FD och defenda sina Jx tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt. Men som sagt finns ju absolut risken att han tar en mer passiv linje med dessa händer.

 

Hittintills har jag sprungit in i set 4 av 4 ggr med detta spelet så kanske får ändra mig...:D Men hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han foldar alla drag när du slår om på turn.. vilket iofs kan vara kul men handen är ju lite för bra för att bluffa med. Checksyn är väl inte så kul heller. Men måste vi alltid spela överpar för stack här? tror inte någon på nivån stackar tillräckligt marginellt här för att det ska vara lönsamt. Det blir ju lättexploaterbart etc etc men balans är somsagt långt ner på listan över relevant spelteori på svs. Hade du mött mig hade du inte legat gött till i den här spoten iallafall 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn turn, utvärdera river. Du kommer aldrig få syn på turn av något du slår, kanske AJ QQ KK (men jag tvivlar)

 

Tror helt klart han stackar AJ, QQ, KK där blind vs blind men borde inte vara någon större del av hans range imho. Föredrar nog syn på turn men raise är väl ganska lättbalanserat.

 

Edit: ger inte ni fi en allmänt för tight range BvB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najvik : Du har säkert ett antal händer på snubben antar jag iaf över 1k händer och då bör du ha notat han om inte är det du som läcker pengar. Har jag inte notat en person som har över 1.5k händer i min DB så letar jag febrilt över reads på den spelaren för att nota han över vissa spel han gör. Hade du gjort det hade du troligen haft ett enkelt beslut här över vad du ska göra.

 

 

AJ QQ KK, Utgör 0.1% av hans range här.

 

Paddan: ger inte ni fi en allmänt för tight range BvB?

 

Jo, Men har vi nog rätt i att göra då folk inte slår om så wide utan deras omslag alltid är nöt på svs micro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför det inte går så jättebra för dig?

 

Nä, vi pratar om en spelform och en site jag inte befattar mig med.

 

Tänker som så att fi synar pre med typ 15% och på flop höjer en massa drag, toppar, högre par, bluffar osv, och sedan följer upp turn. Det verkar som att folk spelar så sjukt obalanserat. Kanske det jag aldrig lyckats greppa med cash.

 

Varför skulle det inte gå bra för mig förresten? Vet du något som jag inte vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan ni sluta tråka? Är det bara jag som tycker att det är märkligt att AA ligger dåligt till här alltså?

 

Obv gjorde jag det innan jag postade handen. I min värld så borde FI följa upp med flertalet händer jag slår men uppenbarligen är min verklighetsuppfattning skev...;) Kanske lägger för stor vikt vid SB vs BB

Fråga: Har jag nån raiserange alls på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan ni sluta tråka? Är det bara jag som tycker att det är märkligt att AA ligger dåligt till här alltså?

 

AA ligger efter här ja i just detta fall men troligen inte mot en mer balanserad spelare. Står ganska mkt info i tråden. Tror ej mer behövs diskuteras.

 

Najvik: Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm, nog tomtat för min del

 

;)

 

Är knappast någon holdém-auktoriet men betyder inte floppraise+skjuta turn på SvS microstakes med 200 bb att FI har settat eller hittat 2p? De få (20%?) gånger de nu är kreativa med typ par+drag/pipa+fdrag etc har du knappast mega-equity heller.

 

Speciellt FI som i början på tråden beskrivs lite som en station lär väl inte raisa annat än färdig hand.

 

Syn eller vik på turn. Degning känns som superultra-spew med aktuellt djup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade det som att det var dollars. Jag håller nog med oavsett. AA är inte nöten. Svår att lägga dock. Föredrar att syna ner allt, t.om träffad färg emellanåt. Nån gång så bluffas det säkert.

 

Party Poker $400 No Limit Hold'em - 5 players
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...