Gå till innehåll

KK med 50 BB


hovnarr

Recommended Posts

Följande inträffar, sitter på live event och spelar, inköpet är på 2750 euro.

 

UTG+1 raisar 3BB när blindsen är 150-300, en tight svensk. Uber tight. Jag tittar ner på KK en position efter honom och har 50BB. Detta är level 5, spelat 5 timmar.

 

Jag reraisar, och slår upp den till 13BB. Han tänker och tänker och synar. Floppen J86 två klöver. Jag bettar då pott, överlycklig för det inte kom ett A.

Har 10BB kvar ca...UTG+1 ställer då....och jag måste syna, fattar jag är slagen.

 

Hur skulle jag spelat den? Ja utg+1 hade AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelat som dig tror jag. Kanske hade jag bara synat hans höjning pre om jag kännt för att gillra en fälla för bakomvarande spelare och även för att maskera handstyrkan beroende på om det är mycket tre-bets som hägrar. Men känns inte lönt att spara på 10bb i det läget. Han kunde väll ha haft A-K klöver eller Q-Q i alla fall även om han är väldigt tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande inträffar, sitter på live event och spelar, inköpet är på 2750 euro.

 

UTG+1 raisar 3BB när blindsen är 150-300, en tight svensk. Uber tight. Jag tittar ner på KK en position efter honom och har 50BB. Detta är level 5, spelat 5 timmar.

 

Jag reraisar, och slår upp den till 13BB. Han tänker och tänker och synar. Floppen J86 två klöver. Jag bettar då pott, överlycklig för det inte kom ett A.

Har 10BB kvar ca...UTG+1 ställer då....och jag måste syna, fattar jag är slagen.

 

Hur skulle jag spelat den? Ja utg+1 hade AA.

 

Fattar inte varför du tar i så in i helvete pre. Hade väl räckt att raisa till 9-10 BB, när du bygger pott som du gjorde i handen är det ju bara att dega in och gråta eftersom du commitar så stor del av din stack. Är killen dessutom "uber tight" så tycker jag inte att det är helt fel att syna pre och pottkontrollera, med tanke på hans tighthet blir det ju ganska lättspelat, dessutom har du poss vilket knappast gör saken sämre och dessutom kan du genom att maskera din hand få bra betalt om du är bra på att läsa floptexturer och bedöma din hands värde på olika brädor.

 

Dessutom med tanke på hans polariserade range due to tightness så går det faktisk att checka bakom på flopp, har han missat floppen så drar han på 2 eller 3 outs (om han inte sitter på AQc eller AKc )vilket det känns helt ok att ge bort ett gratiskort till för att pottkontrollera alternativt få honom att bluffa en sämre hand.

 

Känns som att det finns lite olika linjer att ta i denna handen rent explo-mässigt sett, men det beror naturligtvis också på hur du spelar resten av dina händer i den här situationen. Vilka övriga händer raisar du här bortsett från AA? AK, QQ? etc

 

Sen ska man ju komma ihåg att ibland springer man in i AA med KK och då är det bara att stacka av och vara glad. Jag är dock inte alls säker på att detta nödvändigtvis måste vara ett sånt tillfälle!

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här handen ser bekant ut =) det är jag som är den tighta svensken.

 

nej, det var en riktigt sur fälla du hamnade i där. du hade ju nyligen sett mig syna med AK också så inte lätt att sätta mig på AA.

dock hade du nog vunnit mer mot händer du slår (TT,JJ,AK hade jag lagt mot den stora raisen) om du bara raisat mindre, tror inte så många hade synat ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här handen ser bekant ut =) det är jag som är den tighta svensken.

 

nej, det var en riktigt sur fälla du hamnade i där. du hade ju nyligen sett mig syna med AK också så inte lätt att sätta mig på AA.

dock hade du nog vunnit mer mot händer du slår (TT,JJ,AK hade jag lagt mot den stora raisen) om du bara raisat mindre, tror inte så många hade synat ändå.

 

ITM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skoj du såg det. Räknande i försig med att du skulle läsa det.

 

Jag blev så omkörd så jag satt som ett stort fån och bara glodde, fatta inte att du kunde träffa på den floppen och när du sa nej, inte gick hissen upp hela vägen ändå, för min första tanke var AKs (klöver) och min andra tanke, men då djävlar leder jag juh! Att jag själv höll i Klöver kung tänkte jag inte på.

 

Angående reraiset preflopp, så var det ett ganska löst bord på vissa delar och vill inte spela handen mot flera spelare. Vafan hade nog synat all in pre ändå, runt 50 bb, hade jag haft fler hade jag nog foldat. Hade som sagt inte haft en hand på 5 timmar.

 

Är ingen live spelare, synd för det är mest pengar i det.

 

Trist och höra du inte gick längre, misstänkte det när jag spelade moneybookers side event och inte såg dig vid 22 tiden. Djävla tomte spanjor drog ut mig på river. Raisar 3BB från mitten som tight spelare med 910s har 10bb. BB synar, gammal spanjor med mustasch. Floppen kommer KQ10, check från mig och check från BB, en till 10 på turn och då bettar jag ut 4BB ca halv pott och BB ställer omgående. Jag synar med mina 3BB kvar och får se spanjoren viker upp QJ för halva stegdraget. Ess på river och jag fick tacka för mig...Underbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skoj du såg det. Räknande i försig med att du skulle läsa det.

 

Jag blev så omkörd så jag satt som ett stort fån och bara glodde, fatta inte att du kunde träffa på den floppen och när du sa nej, inte gick hissen upp hela vägen ändå, för min första tanke var AKs (klöver) och min andra tanke, men då djävlar leder jag juh! Att jag själv höll i Klöver kung tänkte jag inte på.

 

Angående reraiset preflopp, så var det ett ganska löst bord på vissa delar och vill inte spela handen mot flera spelare. Vafan hade nog synat all in pre ändå, runt 50 bb, hade jag haft fler hade jag nog foldat. Hade som sagt inte haft en hand på 5 timmar.

 

Är ingen live spelare, synd för det är mest pengar i det.

 

Trist och höra du inte gick längre, misstänkte det när jag spelade moneybookers side event och inte såg dig vid 22 tiden. Djävla tomte spanjor drog ut mig på river. Raisar 3BB från mitten som tight spelare med 910s har 10bb. BB synar, gammal spanjor med mustasch. Floppen kommer KQ10, check från mig och check från BB, en till 10 på turn och då bettar jag ut 4BB ca halv pott och BB ställer omgående. Jag synar med mina 3BB kvar och får se spanjoren viker upp QJ för halva stegdraget. Ess på river och jag fick tacka för mig...Underbart

 

var får du pengar att spela dyra liveturrar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tycker du gör helt rätt att gå gul här. Wp av fi..

 

Hade personligen slagit om till ca 9bb och sen gått gul men det är bara jag =)

 

Syna för att nån ska få ett läge att squeeza tycker jag inte känns aktuellt om utg höjaren är ubertight och bordet är lös-fiskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...