Gå till innehåll

Öka en nivå eller stanna?


Inclinationed

Recommended Posts

Spelar på Everest poker och bara NL och där finns inga mellan nivåer om man inte vill spela limit där de finns $0.05/0.1.

 

Jag tror att när du säger 0.1/0.2 NL inte syftar på blinds utan bets som i limit vilket dock inte stämmer för NL då betsen är 0.1/0.1 vid blind 0.05/0.1! Den nivån passar nog rätt bra för din bankrulle, NL10 dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, bankrullekrav på den nivån? Gå upp i nivå med 5-10 inköp och reloada om du gular.

 

+1

 

Förutsatt att OP har deg att reloada med.... och eftersom det inte direkt är nosebleed lär ju så vara fallet. Tycker inte "riktig BR-mgmt" är aktuellt förrän man kommer upp till minst högre lowstakes (>NL/PL50) och det börjar röra sig om stålar alla inte fyller på enkelt när typ "nästa lön kommer". Skotta på bara, sålänge du är vinnande ordnar det sig till slut.

 

 

Din BR är alla stålar du har att lira för, oavsett om du har dem på nätet eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå sämst? Ditt inlägg eller vad?

 

Vi snackar blinds på ett par ören ffs. Blir så jävla fånigt när folk snackar strategi eller bankrullekrav på dessa nivåer.

 

Och? Det spelar väl ingen roll vilka stakes det är? Visst kan en svensson med svenssonlön punga in en rulle för NL10 varje månad, men ALLA kan fan inte göra det som det ser ut idag, då väldigt många är arbetslösa. Bara för att du spelar på högre nivåer så är det kanske fånigt för dig men tror fan inte att det är fånigt för alla som spelar microstakes. Har du en sådan inställning så ska du fan inte skriva i nybörjardelen.

 

edit, *diot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och? Det spelar väl ingen roll vilka stakes det är? Visst kan en svensson med svenssonlön punga in en rulle för NL10 varje månad, men ALLA kan fan inte göra det som det ser ut idag, då väldigt många är arbetslösa. Bara för att du spelar på högre nivåer så är det kanske fånigt för dig men tror fan inte att det är fånigt för alla som spelar microstakes. Har du en sådan inställning så ska du fan inte skriva i nybörjardelen.

 

edit, *diot

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen så vill OP tjäna pengar och det gör man inte på micro stakes iafall inte dom pengarna som han troligen tänkt sig när han började spela poker. Mkt smidigare att panta burkar än sitta o grinda häcken av sig för några små kronor. Så drf hellre skotta micro stakes och gå snabbt upp i nivåer än att gröta ultra micro. Som det sagts innan i ett flertal trådar drar man inte minst in 2-3x en Svensson lön finns det inget värde i att spela poker på heltid. Så skotta på bara tills du kmr upp i högre än NL50.

 

Do it Leoooo Style =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe antar att det märks att jag e nybörjare men då jag skrev BB/h så menade jag bigblinds per timme och jag spelar NL. Nej det finns faktiskt inga andra NL spel mellan 0.01/0.02 och 0.1/0.2 vilket gör att jag känner mig lite osäker.

 

 

Tacksam för alla svar som kommit in:-D

 

Du har sett fel i klienten, det finns NL2 (0,02/0,02), NL10 (0,10/0,10) och NL25.

0,10/0,20 är FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi ha en poll på vilken yrkeskategori som dricker bärs mest medan dom jobbar? Pokerspelare eller burkpantare?

En omröstning om hur verkligheten ser ut verkar aningen onödigt.

 

Tycker iallafall att en kall öl smakar bäst när man är inne i värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vill nog tjäna pengar men de flesta är nöjesspelare oavsett om de vet om det eller inte, eftersom det stora antalet är förlorare.

 

Poker=beroendeframkallande och man kan dricka bärs samtidigt

Panta Burkar=smutsigt kallt och jobbigt

 

Varför inte båda? Dricka bärs och sedan panta burkarna. ;-):mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och? Det spelar väl ingen roll vilka stakes det är? Visst kan en svensson med svenssonlön punga in en rulle för NL10 varje månad, men ALLA kan fan inte göra det som det ser ut idag, då väldigt många är arbetslösa. Bara för att du spelar på högre nivåer så är det kanske fånigt för dig men tror fan inte att det är fånigt för alla som spelar microstakes. Har du en sådan inställning så ska du fan inte skriva i nybörjardelen.

 

edit, *diot

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen så vill OP tjäna pengar och det gör man inte på micro stakes iafall inte dom pengarna som han troligen tänkt sig när han började spela poker. Mkt smidigare att panta burkar än sitta o grinda häcken av sig för några små kronor. Så drf hellre skotta micro stakes och gå snabbt upp i nivåer än att gröta ultra micro. Som det sagts innan i ett flertal trådar drar man inte minst in 2-3x en Svensson lön finns det inget värde i att spela poker på heltid. Så skotta på bara tills du kmr upp i högre än NL50.

 

Do it Leoooo Style =)

 

Han bygger juh sin BR från micronivå Och kommer tjäna på det.

Jag själv börja med 50$ på 0.02/0.04 för ca 2 månader sedan, nu har jag BR för att spela NL200. UTAN att skotta en ända gång. Och som sagt han kanske inte kan skotta.

OP frågar om vilken stakes han ska spela, och ska han lyckas är diceplinen A och O . Då är såna råd du ger Sämst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han bygger juh sin BR från micronivå Och kommer tjäna på det.

Jag själv börja med 50$ på 0.02/0.04 för ca 2 månader sedan, nu har jag BR för att spela NL200. UTAN att skotta en ända gång. Och som sagt han kanske inte kan skotta.

OP frågar om vilken stakes han ska spela, och ska han lyckas är diceplinen A och O . Då är såna råd du ger Sämst.

 

+1,

Even.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta ett exempel.

 

Shrugby (Brian Townsend) Gick från nl200 till nl40k på 8 månader och han skotta rätt friskt. Han är coach för cardrunners nu och har varit det en tid. Med det sagt behöver det inte betyda bara för man skottar så kmr man råka illa ut eller förlora alla sina tillgångar på det. Finns flera typer av skottning.

 

I just detta fall anser jag att skotta är mer +EV då OP kommer troligtvis klättra i stakes mkt snabbare och dvs tjäna mer pengar/tid på det och även om han nu bustar rullen ett par gånger så är det mkt enklare att ersätta dom 100$ dollarna än om han spelade mkt högre så som nl100 eller ännu högre.

 

Att låta bli att skotta är ju en såklart mkt mer safe men du förlorar nog både tid/pengar på det då nivån är dålig och han kommer nog inte behöva reloada ett flertal gånger om han nu inte springer jätte dåligt.

 

Sen är det från person till person, Om man har råd att ersätta dom 100$ eller om man är villig att gambla lite i början etc etc.

 

Har ingen lust att diskutera mer, jag gav min synpunkt sen får han avgöra själv vad han prioriterar och vad han anser är bäst för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta ett exempel.

 

Shrugby (Brian Townsend) Gick från nl200 till nl40k på 8 månader och han skotta rätt friskt. Han är coach för cardrunners nu och har varit det en tid. Med det sagt behöver det inte betyda bara för man skottar så kmr man råka illa ut eller förlora alla sina tillgångar på det. Finns flera typer av skottning.

 

I just detta fall anser jag att skotta är mer +EV då OP kommer troligtvis klättra i stakes mkt snabbare och dvs tjäna mer pengar/tid på det och även om han nu bustar rullen ett par gånger så är det mkt enklare att ersätta dom 100$ dollarna än om han spelade mkt högre så som nl100 eller ännu högre.

 

Att låta bli att skotta är ju en såklart mkt mer safe men du förlorar nog både tid/pengar på det då nivån är dålig och han kommer nog inte behöva reloada ett flertal gånger om han nu inte springer jätte dåligt.

 

Sen är det från person till person, Om man har råd att ersätta dom 100$ eller om man är villig att gambla lite i början etc etc.

 

Har ingen lust att diskutera mer, jag gav min synpunkt sen får han avgöra själv vad han prioriterar och vad han anser är bäst för honom.

 

good point. Är halvt övertygad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...