Gå till innehåll

Avdelat politiksnack 2010 edition


Alfredo__

Recommended Posts

du dodgeade frågan.

 

angående att vi kallar ohly för kommunist är för att han flera gånger sagt att han är kommunist. han är partiledare för vänsterpartiet så ser inget problem med att kalla alla rödgröna för kommunistsympatisörer, de avser ju samarbeta med en kommunist. klart ordet har negativ laddning efter alla hemska saker kommunismen har begått. hade JÅ kallat sig nazist hade ju knappast övriga partiet dragit sig från att kalla SD nazistsympatisörer.

 

Inget strålande argument. Tämligen uppenbart att Sahlin/Wetterstrand inte har kommunistsympatier, de ville ju helst gå till val med tvåpartisamarbete men det förhindrades av motsträviga sossar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

väldigt vad det här dog snabbt, jag hade väntat mig mer när pf's politikerelit med byling i spetsen och eury i släptåg var i farten

 

Den ena killen har samtliga upplagor av Proletären på skithuset och den andre är en skattefuskande kommunist. Känns inte som om en diskussion är särskilt meningsfull, men man får ju i alla fall ett och annat garv. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ena killen har samtliga upplagor av Proletären på skithuset och den andre är en skattefuskande kommunist. Känns inte som om en diskussion är särskilt meningsfull, men man får ju i alla fall ett och annat garv. :lol:

jag hade väntat mig mer av dig cleburne, det där var ganska lamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade väntat mig mer av dig cleburne, det där var ganska lamt

 

+1

 

Å andra sidan är det väl inget av de diskuterade partierna som skulle kunna tänka sig att godkänna ett förslag om abortering av treåringar så han har väl inte så mycket att diskutera gissar jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad månde bliva...?

 

Massa klassiska provokatörer i en och samma tråd, som dessutom handlar om politik, men ingen glöd.

 

Är provokatörerna för verklighetsfrånvända? (det har väl aldrig hindrat en diskussion förut iofs)

 

Matas inte trollen längre?

 

Framförallt, var är Hjort!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja här hade man ju väntat sig 10 sidor non seq, ad hom och diverse odefinerbara argumentationsfel från eliten. ett par Jättefel poster av Hjort på sida 11 och sedan ytterligare några sidor ad hom innan locket åker på och eury har blivit tempbannad :(

 

kanske finns det lite hopp kvar med en rostig Cleburne i ena ringhörnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte per definition, som jag skrev. Finns ingen liberal ideolog som sagt sig representera en viss grupps intressen...

 

För att återgå till sverigedemokraternas värdegrund så kan det ju vara av intresse att notera att partiet de stjäl flest väljare ifrån föga förvånande är sossarna. Dessutom är deras väljare mer demografiskt lika vänsterblockets väljare än högerns (lågavlönade, lågutbildade). Men det är säkert ett konstigt sammanträffande!

 

A liberal is a person whose interests aren't at stake at the moment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alltid om nu sossarna vinner så är det väl kanske inte i första hand pokerspelare och dom rika som drabbas värst, utan det är den vanliga Svensson, som får betydligt mycket mindre pengar i plånboken.

 

Att förmögenhetsskatten sedan driver pengar ur landet är väl sedan tidigare bevisat och det är näst in på löjligt att sossarna nu vill återinföra den.

 

Byling, säg ett företag som inte skattar öht alls?

 

Volvo 90-99

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon frågade mej om politiker ljuger?

 

Tror inte det finns någon "yrkesgrupp" som ljuger så mycket som politiker.

 

Ta riksdagsfloran,från V till KD,patologiska lögnare hela högen.

 

Att sedan marknadsriddarna här inne ältar liberalism i en av de värsta kapitalistiska kriserna till dags dato, borde säga mer om hur mycket dom egentligen har under fötterna.

 

Att fler o fler "intellektuella" lämnar Chicagoskolan efter dess praktiska haveri är inget som bekymrar PF:s högerspöken det minsta.

 

Det som är lite kul i sammanhanget är att förmodligen är de flesta av dessa marknadsrunkare ganska bra pokerspelare,som lärt av misstag och spelar därefter ,att applicera detta system på politik är dock främmande ,haha.

 

 

Men, för att ta det aktuella inrikespolitiska läget, så handlar det mest om kosmetika,små variationer av samma tema.

 

Och givetvis kommer det kuka ur ännu mer, ännu mer spekulation kommer rasera ännu fler länder.

 

Basal ekonomi är inget för marknadens frontideologer.

 

Deras floskler är inget annat än, floskler, oavsett hur ofta de upprepas.

 

Ändrad, var inte originalintervju så jag tog bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon frågade mej om politiker ljuger?

 

Tror inte det finns någon "yrkesgrupp" som ljuger så mycket som politiker.

 

Ta riksdagsfloran,från V till KD,patologiska lögnare hela högen.

 

Att sedan marknadsriddarna här inne ältar liberalism i en av de värsta kapitalistiska kriserna till dags dato, borde säga mer om hur mycket dom egentligen har under fötterna.

 

Att fler o fler "intellektuella" lämnar Chicagoskolan efter dess praktiska haveri är inget som bekymrar PF:s högerspöken det minsta.

 

Det som är lite kul i sammanhanget är att förmodligen är de flesta av dessa marknadsrunkare ganska bra pokerspelare,som lärt av misstag och spelar därefter ,att applicera detta system på politik är dock främmande ,haha.

 

 

Men, för att ta det aktuella inrikespolitiska läget, så handlar det mest om kosmetika,små variationer av samma tema.

 

Och givetvis kommer det kuka ur ännu mer, ännu mer spekulation kommer rasera ännu fler länder.

 

Basal ekonomi är inget för marknadens frontideologer.

 

Deras floskler är inget annat än, floskler, oavsett hur ofta de upprepas.

 

Ändrad, var inte originalintervju så jag tog bort den.

 

Det fetstilta tillsammans med hela inlägget är tämligen humoristiskt.

 

Om du nu vill använda finanskrisen för att empiriskt bevisa att kommunism är överlägsen kapitalism, vore det inte på sin plats med en bredare översyn av de olika systemens track record 1917-2010? Ser med spänning fram mot en dylik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fetstilta tillsammans med hela inlägget är tämligen humoristiskt.

 

Om du nu vill använda finanskrisen för att empiriskt bevisa att kommunism är överlägsen kapitalism, vore det inte på sin plats med en bredare översyn av de olika systemens track record 1917-2010? Ser med spänning fram mot en dylik.

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är lite kul i sammanhanget är att förmodligen är de flesta av dessa marknadsrunkare ganska bra pokerspelare,som lärt av misstag och spelar därefter ,att applicera detta system på politik är dock främmande ,haha.

 

Om jag inte hade varit så sömnig och nyvaken hade jag skrattat mig till tårar när detta är skrivet av en ärkekommunist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte hade varit så sömnig och nyvaken hade jag skrattat mig till tårar när detta är skrivet av en ärkekommunist...

 

Gråt du, det är helt ok.

 

Jag förstår iofs inte vad som är så roligt,du kanske i din nåd kan förklara när du väl piggnat till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sedan marknadsriddarna här inne ältar liberalism i en av de värsta kapitalistiska kriserna till dags dato, borde säga mer om hur mycket dom egentligen har under fötterna.

 

Ja, nu när vi har mer keynesisk politik i västvärlden än någonsin vilket råkade sammanfalla med en kris ska alltså vi liberaler ge upp våra ideal? non sq.

 

Att fler o fler "intellektuella" lämnar Chicagoskolan efter dess praktiska haveri är inget som bekymrar PF:s högerspöken det minsta.

 

de flesta av oss är österrikare(tror jag).

 

Det som är lite kul i sammanhanget är att förmodligen är de flesta av dessa marknadsrunkare ganska bra pokerspelare,som lärt av misstag och spelar därefter ,att applicera detta system på politik är dock främmande ,haha.

 

något belägg för detta eller är det bara din rationalisering av att andra som är smartare och mer självkritiska än dig har andra åsikter än dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu när vi har mer keynesisk politik i västvärlden än någonsin vilket råkade sammanfalla med en kris ska alltså vi liberaler ge upp våra ideal? non sq.

 

 

 

de flesta av oss är österrikare(tror jag).

 

 

 

något belägg för detta eller är det bara din rationalisering av att andra som är smartare och mer självkritiska än dig har andra åsikter än dig?

 

 

 

"förmω⁴dligen l. fær-, l. fær_, i Sveal. äv. ⁰³⁰² adv. (-mod(h)el- 1624–1876. -modi- 1688 osv.)

[till FÖRMODLIG]

 

 

[1]

 

1) motsv. FÖRMODLIG 1: troligtvis, sannolikt, efter allt att döma, antagligen.

Dhet feelet skulle förmodeligen med snareste kunna stoppad bliffva. RP 3: 178 (1633).

Meningen (med Luk. 11:34) är förmodeligen thenne. SWEDBERG Ungd. 148 (1709).

Det var förmodligen samme Tigellinus, som (osv.). RYDBERG RomD 77 (1877).

De båda lagrarna voro förmodligen planterade under hösten 1351. WULFF Petrarcab. 136 (1905).

[2]

 

2) (†) motsv. FÖRMODLIG 2.

[2.a]

 

a) efter vad man (ngn) hoppas l. gör sig förväntningar om.

Efterdy altt tiggerij förmodeligen skall kone här*medh affskaffes. AOXENSTIERNA 1: 354 (1624);

jfr 1. Hwad, och hwarföre Christus hafwer lidit, thet hafwen i nu hördt, och lären förmodeligen be*hierta. SPEGEL Pass. 10 (c. 1680).

[2.b]

 

b) i uttr. för*modligen att (osv.), i förhoppning l. förväntan att (osv.).

Förmodeligen att de sigh uthi deres handell rijkssens lagh och förordninger bequeme. AOXENSTIERNA 2: 674 (1624). "

 

 

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Chicagoskolan_%28ekonomi%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok??? Vad är detta för sanning?

 

"Ja, nu när vi har mer keynesisk politik i västvärlden än någonsin vilket råkade sammanfalla med en kris ska alltså vi liberaler ge upp våra ideal? non sq."

 

EU:s 4 friheter är alltså Keynes-politik?? Eller menar du västvärlden, exklusivt EU??

 

Om det nu tillkommit några restrektioner öht är de väl i första hand till för att förhindra ytterligare marknadsknarkande?, eller att blidka en vansinnig åskådarskara i form av drabbade vanliga människor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro tip: Högläs alla bylings inlägg på riktigt bred arbetargöteborska.

 

Tycker byling är lite väl rabiat marknadsälskare när han hävdar att de senaste 2-3 årens händelser är bland kapitalismens största kriser (att jämföra med planekonomiernas största kriser som lett till folkmord och massvält). Så gott betyg är jag lite tveksam till att ge kapitalismen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro tip: Högläs alla bylings inlägg på riktigt bred arbetargöteborska.

 

Tycker byling är lite väl rabiat marknadsälskare när han hävdar att de senaste 2-3 årens händelser är bland kapitalismens största kriser (att jämföra med planekonomiernas största kriser som lett till folkmord och massvält). Så gott betyg är jag lite tveksam till att ge kapitalismen.

 

Hjort, det pågår massvält runt vår planet oavbrutet,lite svårt att skylla det på Stalin, Polpot och Kim-Jung-Il , går nog inte att skylla det på kommunism heller, måste vara Norrmännens fel, o deras jävla olja?

 

jag är väl knappast ensam om att hävda denna kris storhet, övertrumfas väl bara av den stora depressionen av media över hela den "fria" världen?

 

Men visst funkar marknaden, se bara elpriserna, aldrig varit så bra som nu, om man äger kraftverk dvs, inte om man köper dess tjänster.

 

Det skulle väl bli billigare med avregleringar?? Du vet, konkurrens o sånt, pressar ju alltid priser, höjer kvalitet osv.

 

Göteborgska är en vacker dialekt,tyvärr utdöende.

 

 

Min signatur är förövrigt ett citat av en stor stor tänkare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...