Gå till innehåll

Million på stars 14 mars


dearling

Recommended Posts

Är det nån annan som reagerat på spelet av framförallt shortstacksen vid finalbordet på stars million som gick av stapeln den 14 mars och nu finns som matine på starsklienten?

De spelar så jäkla tight, foldar AT först in med 4,5 BB och TT mot en enkel sen pos-raise...undrar om de är helsämst eller om jag har en för lös inställning till turneringspoker (vilket jag får höra med jämna mellanrum)

Vore kul om någon annan som sett det vill kommentera spelet där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett bordet men min tanke är att pengarna för dem är lifechanging och att de väntar på att blinda ut i förhoppningen att de hinner hoppa upp en placering.

 

VÄLDIGT många finalbordspelare på större turrar med mycket kvalspelare går in i fold-mode så fort de har en stack som inte är spelbar. Ligger dessutom nån annan i risk att åka ut blir det väldigt ofta de med stora stackar som får clasha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade nästan hela och det var flera riktigt dåliga spel.

 

Visst, lätt när man ser alla kort att veta bättre men...

 

Å andra sidan har jag aldrig ens spelat en så dyr turre så vem är jag att uttala mig...

 

Säkert så att det för flera av dem är riktigt mycket pengar som står på spel och endast en plats bättre gör stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett bordet men min tanke är att pengarna för dem är lifechanging och att de väntar på att blinda ut i förhoppningen att de hinner hoppa upp en placering.

 

VÄLDIGT många finalbordspelare på större turrar med mycket kvalspelare går in i fold-mode så fort de har en stack som inte är spelbar. Ligger dessutom nån annan i risk att åka ut blir det väldigt ofta de med stora stackar som får clasha.

 

Tror inte att pengarna är lifechanging (bump på $20 000). Misstaget de gör är att de spelar som det vore lifechanging.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att pengarna är lifechanging (bump på $20 000). Misstaget de gör är att de spelar som det vore lifechanging.

 

Lifechanging kaske är fel ord, men tänk istället familjepappan som för skojs skull spelar 0,01/0,02 på nätet nån gång i veckan och som klonkat en millesatte för fpp poäng. Du tror inte han drar sig för att göra "rätt" spel då han ser att om jag bara sitter lugnt har jag råd att renovera om badrummet för familjen.

 

Man överskattar generellt även rutinerade spelare och deras förmåga att spela A-game med dessa summor. Not so hidden brag har jag suttit på millens finalbord 2ggr och blivit 10:a en gång och även om jag lirat i mängder av år och har mängder av vinster o finalbord blir det en viss press där man börjar tänka i andra banor än vad som är standard. Kanske är det tröttheten som glider in, kanske är man inte beredd att ta en 55/45flipp för 150 000 sek men oavsett är det många som viker ner sig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lifechanging kaske är fel ord, men tänk istället familjepappan som för skojs skull spelar 0,01/0,02 på nätet nån gång i veckan och som klonkat en millesatte för fpp poäng. Du tror inte han drar sig för att göra "rätt" spel då han ser att om jag bara sitter lugnt har jag råd att renovera om badrummet för familjen.

 

Man överskattar generellt även rutinerade spelare och deras förmåga att spela A-game med dessa summor. Not so hidden brag har jag suttit på millens finalbord 2ggr och blivit 10:a en gång och även om jag lirat i mängder av år och har mängder av vinster o finalbord blir det en viss press där man börjar tänka i andra banor än vad som är standard. Kanske är det tröttheten som glider in, kanske är man inte beredd att ta en 55/45flipp för 150 000 sek men oavsett är det många som viker ner sig lite.

 

Bra inlägg. Skönt med en pokerspelare som inte anser sig vara bäst rent pokermässigt och mentalt starkast i världen. Det finns lite väl många sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lifechanging kaske är fel ord, men tänk istället familjepappan som för skojs skull spelar 0,01/0,02 på nätet nån gång i veckan och som klonkat en millesatte för fpp poäng. Du tror inte han drar sig för att göra "rätt" spel då han ser att om jag bara sitter lugnt har jag råd att renovera om badrummet för familjen.

 

Man överskattar generellt även rutinerade spelare och deras förmåga att spela A-game med dessa summor. Not so hidden brag har jag suttit på millens finalbord 2ggr och blivit 10:a en gång och även om jag lirat i mängder av år och har mängder av vinster o finalbord blir det en viss press där man börjar tänka i andra banor än vad som är standard. Kanske är det tröttheten som glider in, kanske är man inte beredd att ta en 55/45flipp för 150 000 sek men oavsett är det många som viker ner sig lite.

 

Jag håller med dig. Det är inga småsummor de spelar om och det blir lite fel ibland, även för rutinerade spelare. Jag tyckte till någon gång om en EPT live sändning där jag ansåg att en svensk (minns inte namnet) hade spelat bra och plockat en del "säkra" placeringar. Då fick man lite kritik för det av GTO/highrollers gänget. Där rörde det sig säkert om runt miljonen/bump, vilket nog skulle fått mig att tighta till mig ganska mycket (tyvärr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...