Gå till innehåll

Practical joke - tips?


ea_0707

Recommended Posts

Okej, blev blåst idag av en tjejkompis. Nu är det dags för payback sas.

 

Var riktigt tiltad vid tillfället, men nu i efterhand tycker jag det var lite småroligt eftersom det var så extreeemt oväntat. Tilläggas kan att det är en polares fd flickvän som jag nog inte snackat med på ett par år.. Så vi har ingen history av pranks eller dylikt :)

 

Så, nu vill jag hämnas rejält. Fakta: dansintresserad tjej, 21 år, bor för tillfället hemma hos hennes föräldrar.

 

Har två egna spår, antingen anlita nån skådis som åker hem till henne och lurar henne att hon vunnit på lotto/postkodsmiljonären och kommer med en fet check eller dylikt. Men detta kan vara svårt genomföra och lite svårt att gå på kanske..

 

Andra är att någon utger sig för att vara nån sorts dansagent och erbjuder henne nåt bra jobb över ett lunchmöte..

 

Jag kanske drar detta alldeles för långt vad vet jag, men är riktigt taggad på ge igen hårt :)

 

Alla tips på idéer och tillvägagångssätt mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att ta bort det för att det lät lite mesigt nästan :)

 

Men i alla fall, hon lovade att hon skulle hämta mig på flygplatsen idag, och eftersom jag inte direkt har nån kontakt med henne så har jag inte hennes nummer, och ville inte ringa taxi eller polare så fort (ifall hon kommer vill jag ju inte vara borta liksom) så väntade ca 1h innan jag ringde taxi. Tot ca 2h väntetid eller nåt. Plus ett par hundra spänn då

 

edit; en del av anledningen att jag vill hämnas är att hon var sjukt stolt över det och skröt över det på facebook och sin blogg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl att vara hur diabolisk som helst beroende på hur "elak" man vill vara.

 

Ring och säg att du är Dr Larsson från "ditt lokala sjukhus" och att de fått in uppgifter om att hon skall haft oskyddat sex med en person (vars identitet naturligtvis är skyddad med hänvisning till smittskyddslagen och som du därför tyvärr inte har rätt att uppge), som bär på allt ifrån klamydia och gonnore till hepatit C och HIV beroende på var du vill lägga ribban.

 

Sätt ut en annons på blocket att 200 erotiska filmer bortslumpas för 200 kronor och hennes telenummer och namn så lär hon få en hel del intressanta samtal närmaste veckan.

 

Allting med fejkblod är fantastiskt roligt, nackdel/fördel är dock att detta kan medföra ganska svår chock för vissa och rendera i hysterisk gråt men jag måste nog erkänna att mina favorit-pj var de gångerna jag låtsades hugga av mig handen med en yxa (min kompis Pelle slet av sig t-shirten och började slita den i trasor för att förbinda mig), halkat och spräckt huvudet i duschen (bra fejkblod kombar väldigt bra med vatten och får det att se oerhört mycket mer dramatiskt ut), samt vid ansning av könshår med sax i duschen råkat klippa sönder genitalierna (hysterisk gråt, slag i bröstet och oerhört mycket ilska blev resultatet den gången). Försvarets fejkblod är överlägset, vet dock ej om detta går att beställa någonstans.

 

Skicka en plastburk med godis med posten som du öppnat och hällt i surströmmingspad i borde väl rendera i ett par timmars härlig doft i lägenheten när hon öppnar den och om du har tur släpper i förskräckelse när hon känner stanken.

 

Skulle vara rätt roligt att köpa en låda i flyttkartongsize, köpa ett kort som det står "Grattis" på och fylla i fortsättningen "du är en tjockis men nu fick du i alla fall förbränna lite när du var tvungen att gå iväg till affären för att hämta det här paketet". Fyll det gärna med sådana där roliga frigolitprylar så hon får gräva ett tag också. Sen skickar du det till henne med vanlig post så hon får gå och hämta ut det. Lätt värt de 100 spänn eller liknande det skulle gå på.

 

Eller så kör du riktigt sneaky och skickar henne en stoir jävla blombukett med blombud och tackar henne för att hon var så snäll och skulle hämta dig vid flyget. Lite gambling men kanske väcker dåligt samvete och sen kan du manipulera henne.

 

Annars vore ju en riktig höjdare att du låter en kompis ringa (han kan ju tex utge sig för att vara polis som försöker pussla ihop dina sista dagar i livet, eller bara vän till familjen som söker svar) henne och fråga vad som egentligen hände mellan er eftersom du just har tagit livet av dig och hade skrivit något osammanhängande i ditt avskedsbrev hur alla hatade dig och att ingen respekterade dig och om hur hennes otroliga elakhet var droppen som fick bägaren att rinna över.

 

Skulle nog kunna hålla på i all oändlighet ha ha. Dags att planera in ett riktigt roligt practical joke känner jag. Det var alldeles för länge sedan sist!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att ta bort det för att det lät lite mesigt nästan :)

 

Men i alla fall, hon lovade att hon skulle hämta mig på flygplatsen idag, och eftersom jag inte direkt har nån kontakt med henne så har jag inte hennes nummer, och ville inte ringa taxi eller polare så fort (ifall hon kommer vill jag ju inte vara borta liksom) så väntade ca 1h innan jag ringde taxi. Tot ca 2h väntetid eller nåt. Plus ett par hundra spänn då

 

edit; en del av anledningen att jag vill hämnas är att hon var sjukt stolt över det och skröt över det på facebook och sin blogg :)

 

Förstår inte vad "practical joket" bestod utav riktigt.

Var ju enbart elakt gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår verkligen inte det roliga i det hon gjorde... men jaja hur som helst hade någon gjort det mot mig hade det fått svida.

 

Jag hade nog fört över mellan 15-20 000 SEK till hennes bankkonto, förslagsvis på en torsdag. Sedan på måndag när jag märker att mina pengar inte gått till rätt konto skulle jag självklart ringa banken.

 

Om du har tur har hon använt dina pengar och hon blir skyldig att betala tillbaka alla pengarna, samtidigt som hon har begått ett brott.

 

Inte alls kul, men hon tycks ju inte riktigt ha någon form av humor så vad spelar det för roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trist grej bruttan körde med. Ingen finess, bara visset och lågt. Inte ens kul. Fattar inte hur hon kan vara nöjd med den.

 

Däremot är jag inne på ditt spår. En motaktion med stil och finess. Tror du att hon är intresserad av dig? ...el ville hon bara pissa på dig med den taxigrejen? Är du intresserad av henne? Vill du ha kvar henne som vän? Det avgör ju nivån på ditt skämt. Man vet ju inte hur folk tar sånna här grejer. Om du tror hon är intresserad o du inte så kan du ju få till riktigt råa upplägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag hade nog fört över mellan 15-20 000 SEK till hennes bankkonto, förslagsvis på en torsdag. Sedan på måndag när jag märker att mina pengar inte gått till rätt konto skulle jag självklart ringa banken.

 

Om du har tur har hon använt dina pengar och hon blir skyldig att betala tillbaka alla pengarna, samtidigt som hon har begått ett brott.

 

Inte alls kul, men hon tycks ju inte riktigt ha någon form av humor så vad spelar det för roll.

 

Detta låter inte alls särskilt vettigt. Så som jag förstått det har hon ingen skyldighet att ge tillbak pengarna. En kompis till mig fick några tusen insatta av en privatperson. Han vägrade betala tillbaka och fick på så vis behålla pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter inte alls särskilt vettigt. Så som jag förstått det har hon ingen skyldighet att ge tillbak pengarna. En kompis till mig fick några tusen insatta av en privatperson. Han vägrade betala tillbaka och fick på så vis behålla pengarna...

 

Ifall du får pengar som du inte vet var dom kommer ifrån skall du genast anmäla till banken, sedan är jag rätt säker på att det är olagligt att använda pengarna. Man kan väl tilläggas att jag aldrig provat denna metod och jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du får pengar som du inte vet var dom kommer ifrån skall du genast anmäla till banken, sedan är jag rätt säker på att det är olagligt att använda pengarna. Man kan väl tilläggas att jag aldrig provat denna metod och jag kan ha fel.

 

+1

 

Erik, var det tjejen som kommenterade din FB status? Iaf, se till att göra något sneaky eller vänta några månader så att när det väl är dags så har du fått tillbaka överaskningsmomentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, bra tips so far grabbar, keep it up :)

 

urmy: ja det stämmer

 

Fick en idé igår. Man tar reda på vilken sajt hon beställt kläder ifrån (gör väl alla tjejer..). Sen ringer någon upp henne och påstår att de haft en jubileumsutlottning bland befintliga kunder, och hon vunnit första plats som är en jorden runt resa för två värde 100k eller nåt.

 

Som nån föreslog så kommer jag förmodligen vänta ett par månader..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...