Gå till innehåll

NL100 - KQ emot c/r turn


Recommended Posts

Tror inte det är speciellt stor skillnad på fold eller syn här, bb/100 mässigt över stor sample, om detta hän detta händer 100.000 ggr mot en random kille med samma stats så tror jag faktiskt inte $:n hamnar långt ifrån +/-0. Syn är ju dock nice, så kan du nota honom sedan.

 

Bettar gärna lägre mot missat turn CB också, under 50% av potten är nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 18/15/3

 

med 5-7% som UTG raise ? folda snabbt pre bara.

 

Har en liknande snubbe i min DB med 18/15/3 5max dock (Denna snubbe du har öppnar säkert ännu tightare då det är 6max). Och han har 7% UTG raise. Där står ju sig KQ aldrig någonsin. Att 3beta är som att hata pengar skänk ist till cancerfonden.

 

7% : 88+,ATs+,KTs+,AQo+

 

5%: 99+,AJs+,KQs,AKo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ssssssccccccccccchhhhhhhhhhhh fisk

 

:mrgreen:

 

Allvarligt talat är situationen lite knölig... Förstår din standpoint och ska respektera den i framtiden, men svårt att involvera sig i diskussioner någonstans om man inte kan skriva varför man tycker som man gör.

Kommer som sagt respektera din önskan, men tar gärna en diskussion om det senare.

 

Editera bort era quotes om det nu är så jävla noga. Fisks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har generellt sett inget emot linjen och absolut inte mot ngn aggrodonk/spewtard, men jag gillar det inte mot en 18/15 som verkar ok. Tror inte han har luft här tillräckligt ofta på långa vägar. Verkar väl inte så sannolikt att han värdebetar sin KT/sämre på det här sättet, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

Allvarligt talat är situationen lite knölig... Förstår din standpoint och ska respektera den i framtiden, men svårt att involvera sig i diskussioner någonstans om man inte kan skriva varför man tycker som man gör.

Kommer som sagt respektera din önskan, men tar gärna en diskussion om det senare.

 

Editera bort era quotes om det nu är så jävla noga. Fisks!

För att förhindra de här kommunistfasonerna så postar jag det igen. Att inte ha en trebetsrange i B+2 alternativt att inte ha det öht mot B+2 och B+3 har stötts och blötts här på forumet till samma grad som att inte ha en 4b-range på B mot blindsen eller att inte ha en synrange mot 3b oop. En annan favorit är att inte ha någon synrange i sb mot öppning från sen position för att slippa splitta sin range. Och när ni trebetar i mörkarna mot B så se till att inte trebeta några par ni inte är villiga att gå gul med pre, sådeså.

 

Och jag hade lagt mig preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förhindra de här kommunistfasonerna så postar jag det igen. Att inte ha en trebetsrange i B+2 alternativt att inte ha det öht mot B+2 och B+3 har stötts och blötts här på forumet till samma grad som att inte ha en 4b-range på B mot blindsen eller att inte ha en synrange mot 3b oop. En annan favorit är att inte ha någon synrange i sb mot öppning från sen position för att slippa splitta sin range. Och när ni trebetar i mörkarna mot B så se till att inte trebeta några par ni inte är villiga att gå gul med pre, sådeså.

 

Och jag hade lagt mig preflop.

 

amen.

 

älskar när pöbeln får tag i nebbis gtoformler si sådär två år senare och skeppar ut det på forumet som att de bidrar till någon sorts rev0lution. till skillnad från de så håller jag bara käft och utnytjar den minimala edge jag har kvar.

 

cliffnote: det är inte coolt att vara hhproffs på forum. amen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...