Gå till innehåll

Träffad flopp vs checkraise


Recommended Posts

Detta är en generell fråga hur vi agerar när vi har en stark hand på floppen och blir CR på en draig bräda. Tar ett exempel här nedan.

 

Vi sitter på Cutoff med A-Q i cashgame. Vi har 100BB och motståndarna täcker oss. Vi standard höjer 3,5*BB och SB/BB synar. Flopp kommer låt säga A-2-5 med 2st klöver. check-check och vi bettar 75% och får en checkraise emot oss. Ska degan alltid in här i liknande situationer? Känns som vi i princip aldrig kan släppa i dessa lägen eller?

 

Anledningen att jag funderar på detta är att det känns som jag vart slagen här 90% av gångerna senaste tiden och om det finns nån chans att komma undan eller om man helt enkelt får fortsätta blöda inköp i liknande situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara push och fold som finns som alternativ tycker du?

 

Jag skulle kunna tänka mig en syn och utvärdera turn.

 

Brädan är ju väldigt dragig, men går väll ta syn om man känner för det.

 

Dock om vi säger att fi gör en halvstor CR, så har vi investerat 30% av stack när vi synar hans CR, så pengarna lär ändå åka in på turn. Är ditt förslag annars att vi bara synar flopp och foldar mot alla dåliga kort på turn alt synar all-in/ställer all-in mot check, på alla ofarliga kort?

 

Själva problematiken när man sitter med bara ett fullt inköp och får en rejäl cr på floppen är att potten blir väldig stor här redan på flopp i förhållande till din stack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anledningen att jag funderar på detta är att det känns som jag vart slagen här 90% av gångerna senaste tiden och om det finns nån chans att komma undan eller om man helt enkelt får fortsätta blöda inköp i liknande situationer?

 

Känns som dagens spelare bara slår om med stege,set, 2par osv medans dom bara synar med drag. Men jag håller med linjen ovan. Så bara fortsätta blöda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch...

 

Låt mig bara säga en grej här, mot random fi/reg (speciellt på nivåer under high stakes) så slår man inte någons range med AQ mot check-raise på A52 om man sedan börjar räkna 'equity vs range' så blir mardrömmen värre då man är semi-död mot stor del av rangen och typ har coin mot resten av rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch...

 

Låt mig bara säga en grej här, mot random fi/reg (speciellt på nivåer under high stakes) så slår man inte någons range med AQ mot check-raise på A52 om man sedan börjar räkna 'equity vs range' så blir mardrömmen värre då man är semi-död mot stor del av rangen och typ har coin mot resten av rangen.

 

Ne det känns ju så. Men jävligt vekt att vika A-Q på den brädan varje gång man blir check-raisad. Inte svårt för motspelarna att spela bort dig om de vet att de bara behöver CR och du viker starka händer på dragiag brädor.

 

Men du tycker vi ska vika i liknande lägen alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne det känns ju så. Men jävligt vekt att vika A-Q på den brädan varje gång man blir check-raisad. Inte svårt för motspelarna att spela bort dig om de vet att de bara behöver CR och du viker starka händer på dragiag brädor.

 

Men du tycker vi ska vika i liknande lägen alltså?

Det är svårt att säga för mig, för jag spelar nästan aldrig mot "random" fi eller reg, har nästan alltid händer och stats så jag har ett hum om det finns utrymme för syn, fold och hur man kan tänkas spela turn/river.

 

Du blir inte exploaterad för att du foldar ofta på någon gata, istället exploaterar du deras obalanserade range (frekvens är egentligen det rätta ordet) där de inte raisar med bluff tillräckligt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att säga för mig, för jag spelar nästan aldrig mot "random" fi eller reg, har nästan alltid händer och stats så jag har ett hum om det finns utrymme för syn, fold och hur man kan tänkas spela turn/river.

 

Du blir inte exploaterad för att du foldar ofta på någon gata, istället exploaterar du deras obalanserade range (frekvens är egentligen det rätta ordet) där de inte raisar med bluff tillräckligt ofta.

 

River spelet lär vi inte behöva bry oss om, då potten är så stor redan på flopp och vi bara sitter på 100BB, så pengarna lär åka in på turn alt korten foldas. Och ja har vi stats över ett större hand sample eller någon read på fi underlättare det ju givetvis beslutet, men detta var väll i fall då vi möter random fi.

 

Får väll helt enklet börja fundera över att kunna hitta fold mot random fi i dessa lägen, men känns tufft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en generell fråga hur vi agerar när vi har en stark hand på floppen och blir CR på en draig bräda. Tar ett exempel här nedan.

 

Vi sitter på Cutoff med A-Q i cashgame. Vi har 100BB och motståndarna täcker oss. Vi standard höjer 3,5*BB och SB/BB synar. Flopp kommer låt säga A-2-5 med 2st klöver. check-check och vi bettar 75% och får en checkraise emot oss. Ska degan alltid in här i liknande situationer? Känns som vi i princip aldrig kan släppa i dessa lägen eller?

 

Anledningen att jag funderar på detta är att det känns som jag vart slagen här 90% av gångerna senaste tiden och om det finns nån chans att komma undan eller om man helt enkelt får fortsätta blöda inköp i liknande situationer?

 

Vad var anledningen till att du checkade floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...