Gå till innehåll

All-in vid sitout på Stars


Akumila

Recommended Posts

Jag har upptäckt en väldigt skum regel på Stars.

 

Om en person är sitting out och all-in kommer personen foldas efter att någon höjt, MEN om någon bara synar in i den frånvarande kortstacken, vilket i princip bara kan ske av SB när kortstacken sitter i BB, så delas flop, turn och river.

 

Jag kan inte alls förstå syftet med detta. Jag vet inte vilket jag tycker är bäst, men de borde ju åtminstone vara konsekventa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Generellt så säger turneringsregler att en spelares hand anses vara död i samma ögonblick som det är deras tur att agera, om spelaren i fråga är sitting out. Det finns dock ett ovanligt undantag då servern tillåter spelaren att se floppen, turn och river, och det är precis i fall såsom det Akumila beskriver. Detta beror på att agerandet tekniskt sett aldrig faller på spelaren som är sitting out.

 

Detta händer alltså när en spelare är sitting out, är all-in i big blind och alla spelare lägger sig till small blind. Eftersom spelare är all-in, så registrerar servern att small blind endast kan lägga sig eller syna. Om small blind väljer att syna kan inga ytterligare satsningar göras, och agerandet i handen anses därför tekniskt sett vara över, och korten delas.

 

Avsaknaden av en höjning, som skulle lägga över agerandet eller "action" på spelaren som är sitting out, gör alltså att det blir showdown i det här exemplet, men inte när någon höjer dessförinnan.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan ni påstå att agerandet faller på en spelare som är all-in om någon höjer? Vad har han för val?

 

Hej,

 

Dealern/servern läser helt enkelt spelet som att det blir spelaren i big blinds tur att agera när det är action före (trots att han i praktiken inte har något val).

 

Vi inser dock att det är rimligt om man tycker att handen ska läggas även när small blind synar och har vidarebefordrat det som ett förslag till våra pokerchefer.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...