Gå till innehåll

AHK-script: tableActivation Boss/Svs


-mange-

Recommended Posts

Om man multitablar boss-klienter (Svenska spel tex) med Holdem Manager HUD händer det ofta att man behöver klicka på varje bord en extra gång för att det bordet ska få fokus, sedan klicka på tex pot-knappen och sen raise.

Glömmer man att första klicken bara ger bordet fokus, så blir det inget tryck på pot-knappen och när man sedan trycker på raise-knappen så blir det min-raise eller 1bb bet... Mycket irriterande och kan kosta någon pott emellanåt.

 

Kände mig kreativ en dag och koda ett en relativt enkel lösning, men den har fungerat bra för mig på Svenska spel, och har gjort så den borde funka med övriga Bossklienter, men har inte testat.

KAN vara så att denna enkla lösning inte fungerar på andra klienter OM deras bordsnamn inte innehåller ngt text som är gemensam för dem.

Kan eventuellt gå att fixa ändå, vi får se om problemet uppstår helt enkelt.

 

Komma igång:

  1. Du behöver Autohotkey (http://www.autohotkey.com/download/) för att köra scriptet, ladda ner och installera.
  2. Kopiera koden nedan och spara i en textfil. Namnge filen ngt lämpligt. Sedan måste du byta filändelse på textfilen du just sparat till "ettNamn.ahk".
    • Ser du inte filändelser, tex filen heter bara "ettNamn" utan punkt och tre bokstäver efteråt, så kan du göra dem synliga genom kontrollpanelen -> Mappalternativ, tabb Visa, [ ]göm filändelser för kända filtyper.
    • Eller så väljer du att ladda ner scriptet från länken nedan, genom högerklicka -> spara som.

[*]Dubbel klicka på filen för att starta scriptet.

[*]Scriptet avslutas genom att högerklicka på den lilla gröna ikonen med ett "H" på i aktivitetsfätet och välja "Exit".

 

Andra klienter än Svs

I början av scriptet finns "Settings". För att lägga till en annan klient hitta något som är gemensamt föra alla bord i fönsternamnet för den klienten och lägg till som pokerRoom2 etc, på samma sätt som jag gjort för Svenska spel.

Hint: genom att ta med minustecknet före namnet så matchas inte lobbyn, funkar på Svenska spel, vet inte hur det är för andra klienter.

 

http://www.autohotkey.net/~mange/poker/tableActivation.ahk (högerklicka -> spara som)

; tableActivation.ahk - v1.0
; Author: -mange- @ pokerforum

#NoEnv
SendMode Input
SetWorkingDir %A_ScriptDir%
#singleInstance force
#persistent

;===== Settings =====
pokerRoom1:= "- Svenska Spels Poker"
pokerRoom2:= ""
pokerRoom3:= ""
pokerRoom4:= ""
pokerRoom5:= ""
;== end of settings ==

Loop, 5
pokerRoom%A_Index% ? matchList .= pokerRoom%A_Index% . "," : Continue
StringTrimRight,matchList,matchList,1

SetTimer, tableActivation, 200

tableActivation:
SetTimer, tableActivation, off
MouseGetPos,,,id
if (id != lastID)
{
	WinGetTitle, title, ahk_id %id%
	Loop, parse, matchList, csv
	{
		if (inStr(title, A_LoopField))
		{
			WinActivate, ahk_id %id%
			Break
		}
	}
	lastID:= id
}
SetTimer, tableActivation, on
Return

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. scriptet.

Är det inte smidigare med winwaitactive eller ifwinactive än timers?

 

T.ex

 

~Lbutton::  
ifwinactive,Svenska Spel
MouseClick ; blir två musklick nu

 

snyggt, men funkar det att skicka mus klick så, hade problem med den för ett tag sen med ett betpot-script har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh just det. Kanske inte funkar. Har för mig att jag använt controlsend eller postmessage till Svs i ett gammalt script. Ska se om jag har det kvar.

 

*edit: typiskt att jag inte kommenterat scriptet. Men följande borde gå?

 

ControlGetFocus

ControlGetPos

ControlClick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

; ### JUK: Send the down left click, then the mouse-up messages.
PostMessage, 0x201, 0x0001, ((y<<16)^x),, ahk_id%win%
PostMessage, 0x202 , 0, ((y<<16)^x),, ahk_id%win%

 

det här hitta jag i ett gammalt stars-script jag använde för länge sedan, får testa om det funkar vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit: typiskt att jag inte kommenterat scriptet. Men följande borde gå?

 

ControlGetFocus

ControlGetPos

ControlClick

 

Det där funkar garanterat inte (såvitt jag vet iaf). Bossklienterna verkar inte vara uppbyggda av Controls, som tex PartyPoker. Man kan inte få ngn info via Window Spy iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig

 

Ser nu att den redan är urklickad hos mig. Bättre lösning som man bör testa innan man kör massa script mm, men om det inte hjälper så testa scriptet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...