Gå till innehåll

donkykIonk grindar entraction samt klonkar(?) EMOPS


JENZOER

Recommended Posts

Efter många år som passiv läsare av detta forum tänkte jag nu försöka skriva lite dagbok när jag går in i en tung grind-period.

 

Jag är 21 år gamal och det enda jag gör förutom att spela poker just nu är väl att spela fotboll, div3. Jag har spelat poker sen jag fyllde 18 och har väl i stort sett left på det(samt affiliate) i 3 år. Förra året var dock väldigt segt men lyckades rädda upp det i slutet så det blev ett hyffsat plus iaf. Jag har nu blivit mer seriös och tagit tag i mitt spel, som obv failade en del förra året, och skaffat en coach(sksk här på forumet) samt jobbat på mitt spel på lite olika sätt.

 

Jag är även medlem i potraisers proteam och åker runt i Europa på olika turneringar(framförallt EMOP turrarna). Bor i malmö tillsamans med en polare som också han lever på poker och spelar i potraisers team.

 

För tillfället spelar jag NL200 men planerar att till nästa månad gå upp till NL400 igen, som jag anser är min normala nivå, där jag gjort det mesta av mina pengar.

 

Mina mål för året är att snitta 3k EUR i månaden samt att komma på ett finalbord i någon stor live turnering.

 

Hoppas någon orkar läsa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 273
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite ny med det här med att converta hand historys så lägger upp denna som ett test =)

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 6 players

 

SB: $229.50

BB: $206.25

UTG: $200.00

MP: $505.60

CO: $261.60

Hero (BTN): $370.85

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with J :heart: A :club:

1 fold, MP raises to $6, CO calls $6, Hero raises to $27, 2 folds, MP calls $21, CO calls $21

 

Flop: ($84.00) 6 :spade: 8 :spade: 6 :diamond:(3 players)

MP checks, CO checks, Hero bets $44.00, MP folds, CO calls $44

 

Turn: ($172.00) 7 :diamond:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($172.00) 2 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $72.00, CO calls $72

 

Final Pot: $316.00

CO shows Q :spade: Q :club:

Hero shows J :heart: A :club:

CO wins $313.00

(Rake: $3.00)

 

Lite kommentarer till handen är att jag tyckte hans hand var väldigt face up till 9,9-J,J när han checkar till mig på rivern igen. Han stekte för övrigt väldigt länge innan han hitta synen. Tycker han spelar den allt för passivt preeflop samt på floppen, trodde verkligen inte han var såhär stark! Min bet är ganska liten och skulle se ut som en scared j,j-a,a som inte vågar ta mer betalt. Åsikter? =)

 

Nu ska jag på grinden igen!

 

Är stuck typ 4 inköp denna månaden sofar btw, dags att vända på steken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du vill betta turn om du vill bluffa..du checkar ju inte AA där? Nu blir potten för liten för att han ska orka vika överpar på river. Mot bet bet push tror jag det blir jobbigare. GL!

 

Vet att FI är ganska tight så tror mkt väl jag kan lugna ner mig på turn för tror inte han lägger in med sämre där, känns som slowspelade kåkar eller ett svagt PP som vill se showdown. Intressant om han hade synat med typ 9,9 .... tror fan inte det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var första sessionen som dagboksskrivare avklarade. Fick inte den dagboks-medriggen jag så kallt hade räknat med, utan backade marginella 82 EUR

 

Här kommer två händer från sessionen.

 

Först lite whine! Har mkt history med FI, anser att han är "hyffsad, väldigt hög 3bet% och 4bet%. Vi brukar 4bets bluffa varandra friskt, men han brukar inte lägga in helt åt h*lvete. Detta är INTE en bra syn kompis!

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 4 players -

 

BB: $225.40

CO: $257.78

Hero (BTN): $425.60

SB: $73.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with A :diamond: Q :spade:

CO raises to $7, Hero raises to $24, 2 folds, CO raises to $62, Hero raises to $425.60, CO calls $195.78 all in

 

Flop: ($518.56) 6 :club: 5 :diamond: 2 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($518.56) 7 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($518.56) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $518.56

CO shows 6 :heart: 6 :diamond:

Hero shows A :diamond: Q :spade:

CO wins $515.56

(Rake: $-164.82)

 

 

I denna handen 3bettar jag en fisk, som inte är helt värdelös, men spelar typ 40/20. För marginellt att lägga in på turn? Resultatet i denna hand kommer senare :)

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 6 players -

 

UTG: $205.85

MP: $40.75

CO: $394.81

BTN: $154.05

SB: $183.21

Hero (BB): $232.80

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with K :club: Q :spade:

3 folds, BTN raises to $7, 1 fold, Hero raises to $24, BTN calls $17

 

Flop: ($49.00) J :diamond: Q :diamond: 7 :heart:(2 players)

Hero bets $32.00, BTN calls $32

 

Turn: ($113.00) 9 :heart:(2 players)

Hero bets $84.75, BTN raises to $98.05, Hero calls $13.30

 

River: ($309.10) Q :club:(2 players)

 

Resultat för månaden: -1000 EUR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Malmö bor du/ni? =)

 

tjena, bor vid drottningtorget. Ska starta kontor här med min roomate och sksk från potraiser teamet om du bor i malmö o är intresserad så checka in denna tråden, http://pokerforum.nu/forum/poker-som-yrke/60446-kontor-i-malmoe-pa-gang-vem-aer-intresserade.html

 

Dags för tandläkarn nu :S tilt tilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

3k drar man ju typ på rakeback på den nivån

 

hehe vem har sagt att jag Snittar 10k vips i månaden? =)

 

Kommer göra det denna månaden är planen, men kmr nog kanske snitta en 7k vips skulle jag gissa på. Sedan har jag inga miljarder % i rakeback heller enligt mitt kontrakt med potraiser. Så krävs att jag plussar på spelet de flesta månaderna om jag ska klara mitt mål.

 

Detta året har börjat sådär, lirade typ bara en vecka i januari, var i indien 2v samt grand canaria 1v så fick typ 0 i rb samt backade på spelet. CA 2700 minus i januari.

 

Sedan gick det betydligt bättre i februari. Gjorde 7000 vips och plussade bra på spelet, gjorde knappt 7k på cashgame, men tappa en del på lite större tours samt en live turre som jag köpte in mig cash i. Paradis poker prag, där jag bustade som 38 efter att fått in det med 10or i flipp för nästan dubbel avg, så lite smygkallt där. Totalt blev resultatet för februari 5700+.

 

Är med andra ord lite efter mitt mål redan nu, men planerar att plussa fin fint nu i mars! :)

 

Vilket ger ett årsresultat så här långt på: +3000 EUR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bra caribbeangrind i Estoril tror jag :)

 

hahaha jo det brukar vi vara nöt nöt på, eller inte...

 

Däremot så måste jag jobba lite på blackjackborden, där jag hittar värdet i EMOPs. Är upp över 2k eur på eventen jag varit på sofar(inte gått back på något). Köper alltid in mig för en hundring och jobbar därifrån.. SÅÅÅJAAA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad jag spammar nu men fyfan vad tandläkarn är hemsk!! :o

 

När man kom fick man kryssa i massa olika ja och nej frågor.

"Känner du oro för att gå till tandläkaren?"

Naiv som man är kryssade jag i "nej", men nästa gång blir det fan ändring på det. Hade tydligen massa tandsten i munnen som de skulle in och ta bort, samt inflamerat tandkött(berodde tydligen på min höga mineralhalt i salivet), och det gjorde nåt så förfärligt ont. Blöder fortfarande i munnen :S

 

Nu blir det en mini session innan jag ska gå och skriva nytt kontrakt med fotbollsklubben!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftermidags grinder är över och slutade med ett marginellt minus igen, -200. Lite småtiltad då en 1 outare i slutet när jag får in det mot topset mot lägre set gör siffrorna röda.

 

Lite intressanta 3bettade potter. Håller på att exprimenterar lite i dessa, har ganska hög 3bet%, 10%, och folk verkar gilla att försöka floata samt bluffa mig så försöker med lite ny aproach och inte bara CB varje gång.

 

Hoppas på lite mer kommentarer än tidigare händer jag lagt upp thx :)

 

Här väljer jag att checka en starkt drag för att FI har väldigt hög bet vs missed CB(80%) för att få in en checkraise och extra värde av hans air. Var han sedan hittar på är för mig en gåta. Han steker typ nästan ner tiden innan han synar också... Grattis denna gången kompis, nästa gång checkar jag nuts.

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 6 players -

 

BB: $206.15

UTG: $62.62

MP: $221.43

CO: $200.00

BTN: $282.52

Hero (SB): $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 2 :heart: A :heart:

2 folds, CO raises to $7, 1 fold, Hero raises to $24, 1 fold, CO calls $17

 

Flop: ($50.00) 6 :heart: J :club: 4 :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $25.00, Hero raises to $72, CO raises to $119, Hero raises to $176, CO calls $57

 

Turn: ($402.00) 5 :club:(2 players)

 

River: ($402.00) 8 :club:(2 players)

 

Final Pot: $402.00

CO shows A :spade: T :heart:

Hero shows 2 :heart: A :heart:

CO wins $399.00

(Rake: $3.00)

 

FI i denna potten har väldigt låg fold to 3bet samt ganska låg 4bet så är väldigt konfortabel att 3betta han mkt spela bra postflop. Väljer att inte CB denna brädan, han lär slänga allt jag leder över och syna med typ allt annat. Jag vill få den till showdown. På turn tror jag han kan betta mkt air när jag checkar till honom igen, hans hand kan rimligen inte förbättrats på turn jämfört med flop. Lär väl värdebetta 10a typ, tror han bettar Q på flop oftast. River är ett intressant kort, speciellt när han bettar. Jag tror inte han värdebettar speciellt light här, checkar alla PP samt de flesta 10orna, kanske bettar A,10. Tror som sagt han bettar Q på flopp oftast, samt inte så många Q kombinationer han kan ha. Synar för jag tror han är tom tillräckligt ofta för att vara en +EV syn denna gånge. Får väl dock lugna mig med sådana herocalls i framtiden ifall folk märket att jag synar väldigt light. Kanske lite för spewig hand, jag vet inte, vad tycker ni?

 

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

BTN: $205.55

Hero (SB): $226.65

BB: $212.05

UTG: $204.10

CO: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 6 :spade: A :spade:

2 folds, BTN raises to $7, Hero raises to $24, 1 fold, BTN calls $17

 

Flop: ($50.00) Q :club: 3 :diamond: T :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($50.00) 5 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $32.00, Hero calls $32

 

River: ($114.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $70.00, Hero calls $70

 

Final Pot: $254.00

BTN shows K :club: J :club:

Hero shows 6 :spade: A :spade:

Hero wins $251.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POW!

 

Haft mkt seg kväll med massa mög-potter. Tänkte lägga av för 2h sen när jag var stuck 1200 för dagen, men min room-mate lirade en turre så fortsatte köra på de 3 borden som fanns uppe(1 nl200 o 2 nl400).

 

Heeelt sjuka bord alla 3, jobbade upp mig till nästan even för dagen! :D

 

Dagsresultat: -76 EUR

Antal timmar spelade: 8.7

Antal händer: 4500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det ny dag igen och nya sessioner!

 

Blev en liten kort session nu på eftermidagen, blir mer inatt efter jag har sett real åka ut CL.

 

Började helt åt helvete och förlorade 2 flips(en mot en riktigt fisk, tror han nick typ starfitter eller ngt tomtigt på forumet) samt en A,A mot 10,10 som får klonka. Men rädda upp skiten efter lite fina syner och lite donationer.

+97 EUR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...