Gå till innehåll

Optimala stats för HU?


dinmammasdotter

Recommended Posts

Jo, det är klart. Men om man möter en random kuf, vart ska man lägga sig då någonstans?

 

Vad anses för tight/passivt/aggressivt osv?

 

VPP/PFR på 45/39 något funkar första händerna men som sagt så måste du ju anpassa efter fi.

 

 

 

note, även jag är fisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat lira HU på allvar och undrar vad för stats som anses vara optimala i HU-sammanhand?

 

Det jag vill veta är de vanligaste PT-statsen:

 

-VPIP %

-VPIP från SB %

-PFR %

-3B proflop %

-C bet flop %

-C bet turn %

 

:roll:

 

Anpassa spelet efter vem du spelar mot i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är klart. Men om man möter en random kuf, vart ska man lägga sig då någonstans?

 

Vad anses för tight/passivt/aggressivt osv?

Jag tror inte att det går att spela efter siffrorna så, men jag kan såklart ha fel jag med, även om det var länge sedan jag hade det senast. Det låter nästan som att du håller på och kalibrerar en bot. :-) Ahh, random snubbe är väl bara till att höja flera gånger tills han tiltar. Skadar inte om vi råkar ha bra kort de gånger han synar.

 

Har du kollat 2plus2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat lira HU på allvar och undrar vad för stats som anses vara optimala i HU-sammanhand?

 

Det jag vill veta är de vanligaste PT-statsen:

 

-VPIP %

-VPIP från SB %

-PFR %

-3B proflop %

-C bet flop %

-C bet turn %

 

Tack på förhand!

 

Som de som postat tidigare har sagt, beror ju helt på vilken spelare du möter. En spelare som har t.ex VPIP från BB på 20% och nästintill aldrig 3betar är det optimalt att höja 100% från BTN men mot en spelare som 3betar extremt mycket eller flattar mycket från BB så är det såklart inte optimalt att höja 100% längre.

 

Men några små riktlinjer att börja en HU match mot okänd spelare skulle jag säga ligger på:

 

-VPIP från SB % : 70-75%+

-3B proflop % : 14-18%

-C bet flop % : 60-70%

-C bet turn % : ~50%

 

Någonstans i de slängorna är rätt standard att ligga mot random okänd spelare, ju längre in i session så får du anpassa dig efter fi´s tendenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...