Gå till innehåll

Disciplinen HELT borta!


andben

Recommended Posts

Hjälp, har mist den lilla disiplinen jag hade!

 

Kan inte ens spela $5 SnG utan att åka ut på 15 minuter! Tycker det e så jäkla trist och är stressad att bygga stack så jag går allin på allt i stort sett.. spelar heller ingen roll om jag försöker få tillbaka disiplinen mha att spela $50 SnG.

 

Cashgame e lika.. blåser inköpet ganska omgående. Detta även numer i LIVE poker där det ska spelas överaggressivt.. funkar i LIVE hyfsat tills man springer in med lägsta paret i ett toppset eller ngt :(

 

Är det bara att lägga ner pokern över huvudtaget för min del? Finns det ngr tips eller det minsta botemedlet så tar jag gärna emot dessa med hattlyft och bugningar!

 

Spelat c a 1,5 år och har ingen reskekt för pengar man degar in över nätet.. men det borde ni ha förstått redan -.-

 

* RP, lite stavning då :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du kunna vara disciplinerad i vanliga fall?

Ifall det här är något som har uppstått nu så kanske det har att göra med hur du mår just nu. Kanske är du uppstressad över något som påverkar dig.

 

Kan du inte spela avslappnat och disciplinerat bör du låta bli att spela överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att spela på flera bord samtidigt, det kommer kanske inte göra dig till en bättre pokerspelare men jag tror ditt problem beror på att du är för rastlös och inte orkar vänta in rätt kort. Spelar du 2-3 bord åt gången så minimerar du tiden mellan dom bra händerna. Men samtidigt kommer du du få andra problem som missade reads på spelare osv.. testa dig fram och se vad som passar dig bäst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Psykologen. Ta ett ganska långt break så kommer både respekten för pengar och spelet att komma tillbaka.

 

Jag tycker det är typsika symptom på att man spelar mycket poker av vana istället för att man verkligen känner för att spela poker.

 

Turligt för dig så är sommaren på gång med bikinibrudar, sval bira, öppna gocart banor, mjukglass och nyasfalterade inlinespår !! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och nyasfalterade inlinespår !!

 

har du glömt att du bor i Uppsala? Den bortglömda staden, på vintern är det som ett vinterland med inslag av isskulpturer på cykelbanorna och på sommaren ett grustag varvat med sköna beachvolleyplaner.

 

För att kommentera tråden....håller helt med psykologen och drc innan mig. Provar omedvetet själv "dynga-in-degen-och-dubbla-upp-dina-dinarer-direkt" just nu. Det är en förbannelse och precis som psykologen säger känner jag att jag spelat förmycket, det blir rutinmässigt och jag orkar inte tänka i vissa lägen. Ska ta ett break nu och det borde funka för dig också hoppas jag, spelglädjen brukar komma tillbaka rätt fort. bona fortuna (hoppas det blev rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte svara på ovanstående inlägg då jag inte har spelat på nätet på över 6 månader... pg a min disiplin :) Så att ta en paus har jag redan gjort.. :)

 

Jag spelar väl $0.5-1 NL, 8 handed... 6 handed fungerar lite bättre då jag spelar väldigt aggressivt.

 

Turneringar kör jag lite olika.. går lika dåligt och orkar inte att sitta och vänta på kort när buyin bara e $5-10... Har spelat ngn $75, det går dock bättre.. Men jag tycker det e fel att jag måste spela högre bara för att behålla min disiplin.. huh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disiplin är något som jag tror många spelare har problem med. Folk som har spelat ner hela sin rulle har nog svårt för att sätta sig vid dom lägre borden och börja harva igen.

 

Det är väl oftast här det brukar gå fel för många och dom hamnar i en ond cirkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, inte minst hur det stavas.

 

Moget. :roll:

 

Sen till urspungsinlägget så tror jag det är väldigt svårt att träna upp tålamod i en handvändning. Att du är rastlös kan ha psykosociala orsaker.

 

 

Du kan prova med att gradvis öka spelandet. Så fort du blir otålig så sluta spela. Sätt upp regler och håll benhårt på dem. Diciplin handlar om att styra impulser och går att träna upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...