Gå till innehåll

EPT Berlin blev precis rånat.


villeb

Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vart fan är vapnen? Kan ju inte varit särskilt respektingivande eftersom vakten gör som han gör..

 

Dom lär nog åka dit snart, såg väldigt oorganiserat ut!

 

ligger ett vapen på bilden som postades när vakten håller rödjackan.

 

med det sagt så ser det mesta rätt amatörsmässigt ut från båda håll.

 

btw har alltså ingen vakt ett vapen? känns ju sådär när de e bring a book to a gunfight ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis o tänka på en sak...

 

http://www.pokermagazine.se/blogg/fredrik-nygard

 

 

"Saken är som föjer. Med tanke på mina svåra omständigheter sista tiden så har frestelsen till att få tag på pengar naturligtvis varit enorm. Detta gjorde att jag kom i kontakt med några personer som hade intresse i samma sak... Snabba pengar.

Därav hade en "scam" planerats som kunde ha gett mig (och de andra involverade) både sex och sjusiffriga belopp var. Naturligtvis hade detta varit att begå ett brott"

 

 

 

Kan det vara detta han snackar om? :)

 

 

Känns ju iofs som om du inte ens med all vilja i världen kan kalla ett grovt rån för "scam".

 

Låter ju snarare som någon form av bedrägeri typ försäkringbedrägeri, insideraffärer, fusk på onlinepoker etc etc, detta låter dessutom rimligare då det verkar ligga närmre till hands för "icke kriminella" än grova rån som jag skulle tro anses som mycket värre i mångas ögon även om straffskalorna kanske ligger närmre varandra än vad man kan tro ( har för mig att det är 6 mån - 6 år för grovt bedrägeri och 4 - 10 år för grovt rån eller något liknande).

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger ett vapen på bilden som postades när vakten håller rödjackan.

 

med det sagt så ser det mesta rätt amatörsmässigt ut från båda håll.

 

btw har alltså ingen vakt ett vapen? känns ju sådär när de e bring a book to a gunfight ?

 

Klart det är oändligt mycket mer riskabelt för gästerna om rånarna vet att vakterna är beväpnade.

 

Den enda form av säkerhet som är rimlig är jävligt bra kameraövervakning och ljudupptagningar etc, i avskräckande syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig alltid som säkrast när den goda sidan bär vapen, inte vice versa.

 

Är vakterna beväpnade måste rånarna ha tyngre beväpning, risk att det blir ett betydligt våldsammare rån och då blir det ju betydligt farligare att vara i närheten som åskådare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju ovanligare det blir med stora mängder kontanter i samhället i övrigt, desto större blir naturligtvis rånrisken i sammanhang där kontanter fortfarande figurerar. Pokern får väl helt enkelt växa upp och sluta med att ta såna sanslösa säkerhetsrisker som att ha en kassa med 800000 euro i omärkta sedlar framme i ett hotell där vem som helst kan spatsera in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vakterna beväpnade måste rånarna ha tyngre beväpning, risk att det blir ett betydligt våldsammare rån och då blir det ju betydligt farligare att vara i närheten som åskådare.

 

Du tror att jag tänker så när jag sitter på ett EPT bord i framtiden?

 

Jag skulle inte i min vildaste fantasti föreställa mig ett blodigt krig om 800k€ i Berlin pga att vakterna är beväpnade. Snarare att det är rätt sida som har lagen i händerna. Säger inte att det är rätt, utan hur jag skulle reagera på plats.

 

OT

Bilade igenom Europa för några år sedan, vi skulle hela vägen ner till Turkiets sydkust. Konstigt nog så kändes Bulgarien/Turkiet överlag sjukt obehagligt, av egentligen ingen anledning alls. Men när vi kom till bergen innan sydkusten i Turkiet, där beväpnade män stoppar bilarna med gamla ak47(inte PLO) så kände jag mig som säkrast. Det här var då kort efter inbördeskriget där nere. Strange, but true?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...