Gå till innehåll

ulafs PF-nötter!


ulaf

Recommended Posts

Som en aktiv postare såväl som läsare har man samlat på sig en del kunskap om sina kära forumkamrater. Har Du vad som krävs för att knäcka dessa nötter?

 

Första priset? Evig ära

 

Svara i vitt nedan!

 

EDIT: FRÅGA 16 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 6 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 15 ÄR UPPDATERAD

 

1) Denna UFC-fantast har även spelat trummor i tonåren, men vad är hans pf-nick?

meta

 

2) Vilken forumit brinner för innebandy till den grad att han krossat sidorutan på sin bil för att ta sig till träningen?

frisoern

 

3) En forumit har tveklöst ett av pf:s största IRL-skägg och har skottat en MTT eller två, vem? Han har även varit rumskamrat med "antesvante"!

krac

4) "SKSK" är en turare av rang, vilken stor onlineturnering vann han nyligen?

sunday mil?

5) Vilken engelsk stad har musikconnaisseuren "mr-flow" bott i?

birmingham?

6) Vilken forumit har senast blivit uppvaktad av en så kallad "shemale"?

izy lol

7) En av forumets största IRL-kungar bor i Åkersberga, men vem är hans favoritrappare?

young mula baby

8) Det var en gång en handbollsspelare från Enköping, men vad var hans förnamn?

Kaffe, efternamn Dopp

9) Vilken pokermetropol är tydligen stor nog för BÅDE "emilio_15" och "sorken"?

linkan?

10) Vilken forumit passar bäst in med följande? Japan, strippklubb och Caribbean Stud.

bluw

11) En viss nybliven Nacka-bo har ett viktbet fram till sommarens besök i Las Vegas. Vilken sport utövar han helst?

bowlang

12) I vilket land produceras enligt "sexyterran" världens tveklöst bästa musik?

KOREA TOWN

13) Finsk damhockey och "The Unabomber" för tankarna till denna forumit, vad nickar han?

jmj

14) Av vilket märke är de röda skor som SuperTequila inspirerades av en 10-åring att köpa?

hm... adidas?

15) Vilket erotiskt smeknamn har en pingisspelande pokercoach från Motala?

 

16) Vi älskar alla vår bombare från Söder, vilket är det enda plagg han kan plussa i?

tjalingar

17) Vilken forumit döljer sig i detta klipp?

 

 

18) Det drar ihop sig i det svenska bandyslutspelet. Vilket lag möter "okochas" favoritlag i semifinalen?

bajen

19) Ingen ort i Dalarna har fostrat så många highstakes-hajar som denna, vilken stad söker vi?

leksand?

 

20) En av forumets stora teoretiker är "jkkman", vilken stad bor han i?

hmm... malmö!

Vad skulle jag annars göra en fredagskväll?

 

Hoppas ingen känner sig utelämnad. Kommit på flera som inte är med men är ju redan för många frågor :(

 

****************

*** HIGH SCORE ***

****************¨

 

padrinosftw - 13 rätt

NiklasVegas - 11 rätt

FriSoren - 10 rätt

punkrock_kid - 10 rätt

MikeTime - 9 rätt

KungKroon - 7 rätt

Nice Hand GG - 7 rätt

 

hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såja, trevligt med svar. Något oväntat går Staash in på delad förstaplats med mr-flow och padrinosftw, flow leder på boktstavsordning just nu, blir det lika i slutet blir det skiljeomgång.

 

NiklasVegas och Sören är besvikelser, men det visar väl bara hur egocentrerade de är till sin egen dagbok. Trodde även att KungKroon skulle skrapa ihop aningen fler pinnar.

 

Nice Hand GG intar också jumbon med Kroonan just nu. Men visdomen säger att det viktiga är att deltaga.

 

Ett påpekande: i fråga 15 gäller det att tänka till, svaret är inte det uppenbara till 100 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,2,3,6,7,10,11,12,16,18 hade jag inte rätt på dom? hade jag fel på pekås favoosport?

 

7:an är fel vad jag kan se, men det kanske är nån skum sexy-omskrivning. Kan inte ge rätt om du nu skulle mena det rätta, tydlighet är a och o!

 

edit: jag har gjort efterforskningar och det verkar som att du är rätt ute, mina hip-hop-kunskaper är urusla. Ska fundera på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2fast2furious...

 

13 rätt är respekt.

 

13 rätt står sig än, om än med sällskap av två hårda konkurrenter. Deadline sätts till midnatt mellan söndag och måndag. Vid oavgjort avgörs skiljeomgången på måndag.

 

edit: Härligt Alfredo, ge dig in i leken nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen aktiv postare men hänger här så mycket att jag tror jag har en del rätt ändå. Inget bättre för mig heller så här kommer mina svar:

 

Som en aktiv postare såväl som läsare har man samlat på sig en del kunskap om sina kära forumkamrater. Har Du vad som krävs för att knäcka dessa nötter?

 

Första priset? Evig ära

 

Svara i vitt nedan!

 

EDIT: FRÅGA 16 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 6 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 15 ÄR UPPDATERAD

 

1) Denna UFC-fantast har även spelat trummor i tonåren, men vad är hans pf-nick? Metaddict

 

2) Vilken forumit brinner för innebandy till den grad att han krossat sidorutan på sin bil för att ta sig till träningen? Frisören

 

3) En forumit har tveklöst ett av pf:s största IRL-skägg och har skottat en MTT eller två, vem? Han har även varit rumskamrat med "antesvante"! Kraclob

 

4) "SKSK" är en turare av rang, vilken stor onlineturnering vann han nyligen? Vet ej

 

5) Vilken engelsk stad har musikconnaisseuren "mr-flow" bott i? Liverpool?

 

6) Vilken forumit har senast blivit uppvaktad av en så kallad "shemale"? Izy

 

7) En av forumets största IRL-kungar bor i Åkersberga, men vem är hans favoritrappare? Lil Wayne

 

8) Det var en gång en handbollsspelare från Enköping, men vad var hans förnamn? Rasmus

 

9) Vilken pokermetropol är tydligen stor nog för BÅDE "emilio_15" och "sorken"? Hällefors

 

10) Vilken forumit passar bäst in med följande? Japan, strippklubb och Caribbean Stud. Bluwajt

 

11) En viss nybliven Nacka-bo har ett viktbet fram till sommarens besök i Las Vegas. Vilken sport utövar han helst? Bowling

 

12) I vilket land produceras enligt "sexyterran" världens tveklöst bästa musik? Sydkorea

 

13) Finsk damhockey och "The Unabomber" för tankarna till denna forumit, vad nickar han? NiklasVegas

 

14) Av vilket märke är de röda skor som SuperTequila inspirerades av en 10-åring att köpa? DC Shoes

 

15) Vilket erotiskt smeknamn har en pingisspelande pokercoach från Motala? Sprutpuni

 

16) Vi älskar alla vår bombare från Söder, vilket är det enda plagg han kan plussa i? Kallingar

 

17) Vilken forumit döljer sig i detta klipp? Vet ej

 

 

18) Det drar ihop sig i det svenska bandyslutspelet. Vilket lag möter "okochas" favoritlag i semifinalen? Hammarby (torsk 3-5 idag i första matchen)

 

19) Ingen ort i Dalarna har fostrat så många highstakes-hajar som denna, vilken stad söker vi? Ludvika?

 

20) En av forumets stora teoretiker är "jkkman", vilken stad bor han i? Umeå

 

Vad skulle jag annars göra en fredagskväll?

 

Hoppas ingen känner sig utelämnad. Kommit på flera som inte är med men är ju redan för många frågor :(

 

 

 

Tyckte för övrigt det var lite kul att Frisören svarade Motala på fråga 19.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en aktiv postare såväl som läsare har man samlat på sig en del kunskap om sina kära forumkamrater. Har Du vad som krävs för att knäcka dessa nötter?

 

Första priset? Evig ära

 

Svara i vitt nedan!

 

EDIT: FRÅGA 16 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 6 ÄR UPPDATERAD

FRÅGA 15 ÄR UPPDATERAD

 

1) Denna UFC-fantast har även spelat trummor i tonåren, men vad är hans pf-nick?

metaddict

2) Vilken forumit brinner för innebandy till den grad att han krossat sidorutan på sin bil för att ta sig till träningen?

frisoren

3) En forumit har tveklöst ett av pf:s största IRL-skägg och har skottat en MTT eller två, vem? Han har även varit rumskamrat med "antesvante"!

kraclob

4) "SKSK" är en turare av rang, vilken stor onlineturnering vann han nyligen?

ongame 100kub?

5) Vilken engelsk stad har musikconnaisseuren "mr-flow" bott i?

fml hört massa gånger ju. dover?

6) Vilken forumit har senast blivit uppvaktad av en så kallad "shemale"?

izy?

7) En av forumets största IRL-kungar bor i Åkersberga, men vem är hans favoritrappare?

lil wayne

8) Det var en gång en handbollsspelare från Enköping, men vad var hans förnamn?

rasmus

9) Vilken pokermetropol är tydligen stor nog för BÅDE "emilio_15" och "sorken"?

hällefors

10) Vilken forumit passar bäst in med följande? Japan, strippklubb och Caribbean Stud.

Jag (rulle>>>>cs)

11) En viss nybliven Nacka-bo har ett viktbet fram till sommarens besök i Las Vegas. Vilken sport utövar han helst?

Bowling

12) I vilket land produceras enligt "sexyterran" världens tveklöst bästa musik?

sydkorea (donkig fråga då han postat mkt från både SK och japan, men korea mest imo)

13) Finsk damhockey och "The Unabomber" för tankarna till denna forumit, vad nickar han?

jm_j?????

14) Av vilket märke är de röda skor som SuperTequila inspirerades av en 10-åring att köpa?

lacoste?

15) Vilket erotiskt smeknamn har en pingisspelande pokercoach från Motala?

sprutpuni

16) Vi älskar alla vår bombare från Söder, vilket är det enda plagg han kan plussa i?

kallingar (stavning?)

17) Vilken forumit döljer sig i detta klipp?

ulaf???

 

18) Det drar ihop sig i det svenska bandyslutspelet. Vilket lag möter "okochas" favoritlag i semifinalen?

edsbyn?

19) Ingen ort i Dalarna har fostrat så många highstakes-hajar som denna, vilken stad söker vi?

ludvika

20) En av forumets stora teoretiker är "jkkman", vilken stad bor han i?

umeå

 

 

Vad skulle jag annars göra en fredagskväll?

 

Hoppas ingen känner sig utelämnad. Kommit på flera som inte är med men är ju redan för många frågor :(

 

****************

*** HIGH SCORE ***

****************¨

 

mr-flow - 13 rätt

padrinosftw - 13 rätt

Staash - 13 rätt

NiklasVegas - 11 rätt

punkrock_kid - 11 rätt

sexyterran - 10 rätt

FriSoren - 9 rätt

MikeTime - 9 rätt

KungKroon - 7 rätt

Nice Hand GG - 7 rätt

 

 

kul:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sexy, angående fråga 8 så vet jag ju att du kan svaret, men du kan inte hålla på och larva dig, du svarade fel helt enkelt. Typiskt morran =P

 

Ja, niklas ringde mig, hade massa turrar igång också så jag kunde inte komma med. Tack för erbjudandet dock, ni gick ifrån "brudar på krogen"-metoden och ringde. Skönt av mig att dissa då 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuskvibbar imo

 

Haha, jag hackade mig in i ulafs dator där de rätta svaren fanns nedskrivna. Sen svarade jag obv inte rätt på alla då det skulle sett för misstänkt ut. Frågade dock mig själv varför fuska när det inte finns något pris? Kom dock inte fram till något vettigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurkaren Candell går alltså in och totaldominerar denna tävling, dopad? :-)

 

17 rätt drog han in, starkt.

 

Föga överraskande är pf-proffset bluwajt med i toppstriden, 15 poäng.

 

wow, följer med alldeles för bra på detta forum. Måste nog skaffa mig en ny hobby...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul!

1) Denna UFC-fantast har även spelat trummor i tonåren, men vad är hans pf-nick?

meta

2) Vilken forumit brinner för innebandy till den grad att han krossat sidorutan på sin bil för att ta sig till träningen?

frisören

 

3) En forumit har tveklöst ett av pf:s största IRL-skägg och har skottat en MTT eller två, vem? Han har även varit rumskamrat med "antesvante"!

kraclob

 

4) "SKSK" är en turare av rang, vilken stor onlineturnering vann han nyligen?

ongame nånting för 25? kakor?

 

5) Vilken engelsk stad har musikconnaisseuren "mr-flow" bott i?

london

6) Vilken forumit har senast blivit uppvaktad av en så kallad "shemale"?

izy

7) En av forumets största IRL-kungar bor i Åkersberga, men vem är hans favoritrappare?

akon

 

8) Det var en gång en handbollsspelare från Enköping, men vad var hans förnamn?

rasmus

 

9) Vilken pokermetropol är tydligen stor nog för BÅDE "emilio_15" och "sorken"?

hällefors

10) Vilken forumit passar bäst in med följande? Japan, strippklubb och Caribbean Stud.

bluwwe

 

11) En viss nybliven Nacka-bo har ett viktbet fram till sommarens besök i Las Vegas. Vilken sport utövar han helst?

bowling

12) I vilket land produceras enligt "sexyterran" världens tveklöst bästa musik?

japan

 

13) Finsk damhockey och "The Unabomber" för tankarna till denna forumit, vad nickar han?

niklasvegas

 

14) Av vilket märke är de röda skor som SuperTequila inspirerades av en 10-åring att köpa?

nike

 

15) Vilket erotiskt smeknamn har en pingisspelande pokercoach från Motala?

sprutpuni

 

16) Vi älskar alla vår bombare från Söder, vilket är det enda plagg han kan plussa i?

kallingar

 

17) Vilken forumit döljer sig i detta klipp?

nebbis

 

18) Det drar ihop sig i det svenska bandyslutspelet. Vilket lag möter "okochas" favoritlag i semifinalen?

hammarby

 

19) Ingen ort i Dalarna har fostrat så många highstakes-hajar som denna, vilken stad söker vi?

ludvika

 

20) En av forumets stora teoretiker är "jkkman", vilken stad bor han i?

umeå

 

Vad skulle jag annars göra en fredagskväll?

grinda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag hackade mig in i ulafs dator där de rätta svaren fanns nedskrivna. Sen svarade jag obv inte rätt på alla då det skulle sett för misstänkt ut. Frågade dock mig själv varför fuska när det inte finns något pris? Kom dock inte fram till något vettigt...

 

wat? dom flesta svaren står ju i tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...