Gå till innehåll

2020 CC Stockholm


Masterchen

Recommended Posts

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Givetvis blir Kalle en bättre pokerspelare om han sitter och spelar onlinepoker x antal timmar, i jämförelse hur bra han blivit om han spelat livepoker i x antal timmar. Online som live gör ingen skillnad. Det är samma jävla spel, men ni "live-spelare" fattar inte det. Sen att många som dragit in bra med pengar online kommer och super/donerar live hör inte hit. Kul att grunda och ta ett par givar liksom.

Jag vet en kille som vinner sjukt bra med pengar på CC, men som inte slår i närheten av lika höga nivåer online. Det säger endel om kvaliten på regulars samt fiskar på cosmopol.

Internetspelare blir bättre på poker, end of story.

 

Det som är understruket håller jag med dig om, och det

kursiva + fetmarkerade är vi oeniga om.

Om du tror att det är samma spel online som lajv så tycker jag att du har fel.

Men vi är alla olika, så fortsätt du att ha din uppfattning så fortsätter jag med min.

 

No hard feelings.

 

 

Btw Superdonken som tror att ett par som ligger strax under ett högre är närmre i % en ett som är långt ifrån är inte representativ för övrigt klientel vare sig på Krukan eller CC.

Han är helt enkelt en Superdonk som man får vara glad att ha vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att det är samma spel online som lajv så tycker jag att du har fel.

 

Jag tror ingenting. Ägnar mig åt att veta saker. Finns en grov motsägelse i ditt inlägg oxå, men orkar inte kommentera. Livepokern lever och frodas iallafall :-)

 

Den stora frågan är varför det spelas 20/20 och inte 10/20 eller 15/30. Nån aning?

 

Inte säker men det kan ha att göra med att dem vill hålla nere på antalet olika markervalörer.

 

när kassan tillåter sas

 

Asch, går ju inte behålla nån kassa på den statliga siten. alltid en massa "smaskiga" höga gejms att joina :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alldeles för svårt att förklara för en livespelare att "nu har du lilla blind bara hälften av vad du lade sist" :mrgreen: skulle ta en evighet varje gång

 

:lol: :lol: :lol:

 

Eller så är det exakt tvärtom att det är internetspelaren som inte har klicka på syn när det är hans tur.

:oops: :oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ingenting. Ägnar mig åt att veta saker. Finns en grov motsägelse i ditt inlägg oxå, men orkar inte kommentera. Livepokern lever och frodas iallafall :-)

 

 

 

Visst är det samma spel med samma regler, men det går inte att jämföra med att spela cashgames på nätet, på CC i stockholm köper man in för 100bb och det openraisas till 6-7 bb pre. Blir alltså ganska grunt spel.

Dom live gamesen jag brukar spela i brukar vi spela runt 500-1000 bb djupt och det blir också sjukt stor skilnad mot att spela på nätet.

Edit: ska tillägas att jag inte spelar på CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får anta att du menar mig?

 

Jag är lika mye en lajv som online-spelare.

 

Men vad jag däremot har märkt är att renodlade online-spelare är ganska inskränkta i sitt sätt att tänka både på bordet och irl.

Vilket kan betyda en ganska stor edge på lajvborden.

 

vad är skillnaden på live vs onlie poker och vad är skillnaden mellan spelarna?

Har man som live spelare mer edge för att man spelar färre händer live:S?

Eller är det för att man kan titta motståndaren in i själen och se vilka kort dem har? Eller är det för att onlinespelare har massa uppenbara tells som är så enkla att läsa som bara etablerade livespelare kan?

 

Blir så trött på ovan kommentar, väldigt standard livespelare...men det är ju iofs bra för internetspelaren att IRL-hjältarna anser sig ha så mkt edge.

 

Kanske borde konvertera till live-poker sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...