Gå till innehåll

Handanalys


fisken92

Recommended Posts

PRE-FLOP

appendix88 folds, philipfisk raises to $0.60, Muecke03 folds, Divinplayer raises to $1.70, NICOZA_x folds, philipfisk calls $1.70.

 

FLOP [board cards: 8D,4S,2S ]

DEALING_FLOP

, Divinplayer bets $1.80, philipfisk raises to $3.60, Divinplayer calls $3.60.

 

TURN [board cards: 8D,4S,2S,QS ]

DEALING_TURN

, Divinplayer checks, philipfisk checks.

 

RIVER [board cards: 8D,4S,2S,QS,AD ]

DEALING_RIVER

, Divinplayer bets $5.40, philipfisk raises to $14.20 and is all-in, Divinplayer calls $14.20.

 

SHOWDOWN

philipfisk shows [ 4C,4D ]

Divinplayer shows [ QH,QC ]

Divinplayer wins $37.70

 

Hur spelade jag denna handen, skulle jag bara checkat rivern istället?:rolleyes:

Kanske var en dum syn från början men eftersom han hade spelat väldigt löst hela tiden så hittade jag synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara chansa på han som förlora potten haha
Det verkar mest troligt men jag undrar hur han skulle kunnat ha checkat river då.

På river är det enkel syn mot en aggresiv lös spelare, tycker jag. Onödigt att gå all-in med en låg triss när det ligger flush och stege ute. Även om en högre triss är det minsta problemet. Översettad är inget att göra åt. Det är nästan som att byta pengar bara, som AA vs KK Pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar mest troligt men jag undrar hur han skulle kunnat ha checkat river då.

På river är det enkel syn mot en aggresiv lös spelare, tycker jag. Onödigt att gå all-in med en låg triss när det ligger flush och stege ute. Även om en högre triss är det minsta problemet. Översettad är inget att göra åt. Det är nästan som att byta pengar bara, som AA vs KK Pf.

 

Jag har sett helt fel sorry. Jag hade fortfarande foldat pre med 44 om det är det som är handen och bara synat på river, ligger flush ute. Att han skulle 3-betat med 3-5 är väl inte så troligt, så stegen kan man nog räkna bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...