Gå till innehåll

Söker snygga kortlekar för homegames.


citabel

Recommended Posts

Någon forumnörd kommer säker säga åt mig att söka i tidigare trådar och att detta redan 'diskuterats' eller att jag borde ha använt mig av KÖPES BYTES SÄLJES-forumet. Men det skiter jag i.

 

Jag brukar använda mig av carta mundi-kortlekar. Dom är mina favoriter. Har även ett par wings-kortlekar som är snygga och bra. Men alla kortlekar jag har, har blivit utnötta eller fått särskild märken på vissa kort och det håller ju inte om man ska ha hemmaturneringar.

 

Så om jag gillar carta mundi och wings, vart kan jag hitta snygga, bra och hyfsat billiga kortlekar som passar mig?

 

Dom får gärna ha coola nätpokerhemsidors loggor på sig. Full tilt poker är favoriten, men dom kan man ju bara köpa om man samlat på sig en massa poäng. Eller går det att köpa för vanliga pengar?

 

Nåväl. Vore tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är denna kortlek ni menar?

4-Color-collage-Amazon.jpg

Länk: http://www.copagcards.com/products.php?categoryid=8

 

Me like. Me buy.

 

Såg även ett par annorlunda lekar. Lite jobbiga, men kanske är kul som omväxling.

 

centennial-gal-500.gif

Länk: http://www.copagcards.com/products.php?categoryid=27

 

epoc.jpg

Länk: http://www.copagcards.com/products.php?categoryid=7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker helt klart att KEM kortlekar som vi använder i våra homegames är både snygga och riktigt hållbara. Av många ansedd som världens bästa kortlek och finns både med jumbo index och regular index. Kostar ca. 230-250 kr inklusive frakt för två kortlekar på ebay. Svåra att få tag på i Sverige tyvärr.

 

Här får du en länk till ett litet kortlekstest där bland annat KEM är med.

 

http://www.pokersnack.se/artiklar.php?ptype=bok&choice=view&pid=22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrfärgskortlek är ju outstanding i homegame med tanke på det att ofta är alkohol inblandat, då det annars kan bli jobbigt att skilja de åt....

Jo jag menar det. Finns heller ingen anledning att inte ha det online eller nån annan stans heller. Att det inte är standard i alla sammanhang är bara sån där äcklig gammal konservatism. Det är inte precis de människorna som hade pushat för utveckling av färgfoto. Men jag hävdar fortfarande att för mörkpoker ska man ha Öbergs (och den finns enbart som och ska bara vara i tvåfärg, annars försvinner en dimension av smygen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrfärgskortlek är ju outstanding i homegame med tanke på det att ofta är alkohol inblandat, då det annars kan bli jobbigt att skilja de åt....

 

Åh andra sidan så kan man ju tycka att om man är så pass packad att man inte ser skillnad på klöver och spader så är det nog läge att sluta lira poker!

 

Fyrfärgslek eller inte, är i min mening en smaksak, vissa gillar det, andra gillar det inte!

 

För de som har svårt att se skillnad är det väl jättebra, personligen gillar jag de konventionella lekarna bättre, så jag kör alltid dem även online.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag menar det. Finns heller ingen anledning att inte ha det online eller nån annan stans heller. Att det inte är standard i alla sammanhang är bara sån där ÄCKLIG GAMMAL KONSERVATISM. Det är inte precis de människorna som hade pushat för utveckling av färgfoto. Men jag hävdar fortfarande att för mörkpoker SKA MAN HA ÖBERGS(och den finns enbart som och ska bara vara i tvåfärg, annars försvinner en dimension av smygen).

 

Fantastiskt rolig och paradoxal post! 5 rattar!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insinuerar du att det bara är igenkorkade gubbar som spelar med Öbergs??? Duell i gryningen, välj vapen!

 

Nej verkligen inte, tyckte bara att det var underbart att du lyckades först fördöma alla konservativa idiotiska bakåtsträvare i första meningen, bara för att göra en störtskön helomvändning i nästa och och bli ultrakonservativ och konstatera att det enda som var gott nog var öbergs (underförstått för det har du använt i alla tider) och då jävlar fanns det inget utrymme för framåttänkande längre :-D !

 

I vapenfrågan så är jag öppen för förslag, men valfritt handeldvapen tillverkat från ca 1930 och framåt går bra, blankvapen behärskar jag inte alls så det undanber jag mig, men pilbåge och armborst går också bra :-D

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej verkligen inte, tyckte bara att det var underbart att du lyckades först fördöma alla konservativa idiotiska bakåtsträvare i första meningen, bara för att göra en störtskön helomvändning i nästa och och bli ultrakonservativ och konstatera att det enda som var gott nog var öbergs (underförstått för det har du använt i alla tider) och då jävlar fanns det inget utrymme för framåttänkande längre :-D !

 

I vapenfrågan så är jag öppen för förslag, men valfritt handeldvapen tillverkat från ca 1930 och framåt går bra, blankvapen behärskar jag inte alls så det undanber jag mig, men pilbåge och armborst går också bra :-D

 

 

Förre

Nej du, det handlade inte om konservatism utan om spelkänslan. Ett enkelt konstaterande; spelar man gladlynt mörkpoker i ett homegame vill man ha en smyglek*, dvs ramar med "baksidor" (E, K, D, Kn) och då är mig veterligen bara Öbergs alternativet.

 

* Exempel: Man köper 3 kort på 2 kungar. De nya korten lägger man ovanpå kungarna och sen smyger man sakta fram korten. Man ser först att alla tre nya korten är ramar. Sen ser man de lodräta baksidorna på valören. Pulsen stiger. Sen ser man att alla tre börjar med K, alltså har man antingen fått KKKn, KKnKn eller KnKnKn. Jättekul. Smygande ger också en extra dimension eftersom man kan försöka ge falska tells på det. Nackdelen är att det tar extratid och att det alltid finns nån som vill smyga lååångsamt på varenda jävla hand.

 

Kan vi köra med trubbslipade kastknivar? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...