Gå till innehåll

Hur får man kompisarna att vara med på poker?


okocha

Recommended Posts

Hej!

Tänkte försöka mig på ett seriöst svar.

Jag var först i min kompiskrets med att spela poker och hade väl ungefär samma problem som du.

Jag gjorde helt enkelt så att jag bjöd in ett antal kompisar (5 st) till en pokerkväll, föreslog att vi inte skulle ha några höga insatser (Vi köpte in oss för 100kr, och spelade med 1-2 mörkar och en maxhöjning på 20kr)

Vidare så bjöd jag på öl och tilltugg och jobbade rätt hårt på att skapa en trevlig stämning vid bordet.

Det blev väldigt lyckat. Jag gick självklart back en del (min 12kronors vinst vägde inte upp utgifterna för öl och tilltugg).

Hade sen en fast tid varje vecka. Spelade även om vi bara var 3-4 st men oftast var vi iallafall 6 pers.

Nu efter ungefär ett år har jag startat en "klubb", vi har egen lokal och är minst 12st varje gång som kör små turneringar eller cashgame.

Min ide var helt enkelt att de flesta som spelar poker tycker det är skoj när dom väl fattat reglerna hjälpligt.

Viktigt är nog också att göra klart att man inte är ute efter att skinna dom på pengar. Alltså, att även om dom förlorar så kommer dom överleva eftersom insatserna inte är så stora. I mitt gäng passade hundralappen i inköp bra, tillräckligt mycket ändå för att man inte bara vill kasta bort pengarna, men inte nån ångest efteråt om man förlorat. De flesta säger "Nu har jag spelat och haft skitkul i 4 timmar och det har kostat mig 150 spänn. Det bjuder jag gärna på". Medans den/de som vinner kan gå ifrån bordet och unna sig att köpa nåt för 100 kr. (En blomma till den väntande flickvännen är nog rätt vanligt).

Jag hoppas verkligen du får dina vänner att spela!

Lycka till!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...
Jag undrar om det finns några bra tips hur man får kompisarna att vara med och spela poker? Mina kompisar vill nästan aldrig spela!

 

Jag fattar liksom inte varför du vill övertala dina kompisar till o spela poker.

Det handlar ju om att tjäna pengar.

Jag och en kompis var på en pokerklubb i somras och hamnade på samma bord. Vid ett tillfälle gick jag all-in mot han. Jag skämdes. Som tur var, vann han potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det finns några bra tips hur man får kompisarna att vara med och spela poker? Mina kompisar vill nästan aldrig spela!
Är det pengarna som är problemet?

Spela med tändstickor och vinnaren får en öl eller nå annat godis. :lol:

 

För övrigt tycker jag att du ska skaffa nya kompisar som gillar att spela poker! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt om du skämdes:shock:

 

En mångårig kamratskap är mer värd än en SEK200 re-buy turnering.

 

F.ö. kan jag berätta att jag blev aningen påverkad av diverse drycker under turneringen. Kompisen fick ta min cykel, eftersom jag inte kunde hitta balansen, varken i pokerspelet eller på cykeln.

Jag vaknade på morgonkvisten på en busshållplats, när polisen knackade på min axel. Dom körde faktiskt hem mej. Det finns människor inom polisen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...