Gå till innehåll

Ratio-färgkoda stats i HEM/PT3?


deckers

Recommended Posts

vet inte riktigt om jag har förstått det rätt men i HM du iaf kan ändra färg beroende på hur hög en stat är. t ex så att den är gul för allt under 20, sen orange till 40 och röd över det.

Så har jag det nu, men då är t ex PFR 10 alltid samma färg oberoende av vad VPIP är, vilket gör färgkodning av PFR väldigt missledande/onödigt.

 

Jag menar så här:

 

Om PFR är <50% av VPIP används en färg

Om PFR är >50-75% av VPIP används en annan färg

Om PFR är >75% används en tredje färg

 

 

Tror dessvärre inte det går.

I både PT3 och HEM(Lyckades inte installera testversionen av HEM)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag letade lite i hem för ett tag sen, mest för att göra en kombo med stats som tyder på FPS, men lyckades inte.

 

du får helt enkelt titta på båda siffrorna.

Ja, så får det bli. Tog bort min färgkodning på PFR då den bara förvillade mig. Måste säga att det är synd att det inte går, det hade varit grymt mycket mer användarvänligt (tror jag i alla fall).

 

 

Till PT3 finns det en massa färdiga stats att ladda ned.

http://www.pokertracker.com/repository/statistics.php

Om inget av dessa passar får du knacka till ett själv, sedan är det inte så svårt att få med det i huden. Själv kör jag med player shortnames och 2 färger.

Om du tror dig veta att det går att åstadkomma det jag frågar efter så får du gärna hänvisa mig åt rätt håll. Jag har läst "How To: Advanced HUD Configuration" av kraada, och tittat runt/sökt en hel del på PokerTrackers hemsida utan att hitta någon info om detta. Mycket möjligt att jag söker på fel engelska ord, så all hjälp uppskattas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen expert i ämnet.

Borde inte cnt_vpip/cnt_pfr fungera som formel? Sedan färgkoda efter värdet man får fram. Har inte byggt nåt helt själv men det borde gå att få till.

 

annars kan du prova att lägga in en request på pokertrackerforumet, deras support är snabb och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen expert i ämnet.

Borde inte cnt_vpip/cnt_pfr fungera som formel? Sedan färgkoda efter värdet man får fram. Har inte byggt nåt helt själv men det borde gå att få till.

 

annars kan du prova att lägga in en request på pokertrackerforumet, deras support är snabb och bra.

Okej, verkar som att det går att få till i alla fall. Dessvärre går det lite över huvudet på mig i dagsläget. Får göra en djupdykning i kraadas sida, och eventuellt lägga en request när jag har lite mer tid att tillgå.

 

Tackar för infon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...