Gå till innehåll

Hjälp inför uttag moneybooker/neteller/Icabank


Erna113

Recommended Posts

Hej!

 

Har tänkt att plocka ut lite pokerpengar för första gången och vill gärna tänka

till innan.

 

Så här har jag det i dag.

* Netellerkonto kopplat till visakort på SEB

 

Har även skaffat Icabanken och moneybrookerkonto (men inte fyllt på några pengar än).

 

Är det smartast att flytta pengarna Neteller ->Pokersida->Moneybooker->Icabanken?

 

Eller hur skulle Ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tänka på om du ska föra över via en pokersajt är att du kanske måste spela ett antal händer innan du för över, de är inte speciellt förtjusta i att agera "pengatvättare".

 

På en del sajter finns också möjlighet att föra över till bankkonto direkt (FTP och andra). Jag har själv varit nöjd med den kurs jag fått, medan nån annan fått höga avgifter så ta det för en åsikt bland andra.

 

Om du väljer Moneybooker, vilket är billigare än Neteller, måste du antagligen göra en insättning med dem innan du kan ta ut så du får ta med den kostnaden i totalen och då kanske Neteller är ikapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tänka på om du ska föra över via en pokersajt är att du kanske måste spela ett antal händer innan du för över, de är inte speciellt förtjusta i att agera "pengatvättare".

 

På en del sajter finns också möjlighet att föra över till bankkonto direkt (FTP och andra). Jag har själv varit nöjd med den kurs jag fått, medan nån annan fått höga avgifter så ta det för en åsikt bland andra.

 

Om du väljer Moneybooker, vilket är billigare än Neteller, måste du antagligen göra en insättning med dem innan du kan ta ut så du får ta med den kostnaden i totalen och då kanske Neteller är ikapp?

 

Ska nog göra ett test o jämföra de och ta ut en lika stor summa från båda till olika banker så får man se vad skillnaden blir..

 

Tack för stödet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Nu har jag provat att tagit ut pengar på två olika sätt.

 

1. Neteller -->SEB

2. Moneybookers.com -->Ica

 

Uttagsavgifter

NE: 10 $

MB: 2.46 $

 

Växelkurs (icke medräknat uttagsavgiften).

NE 6,9

MB 7,3

 

Ganska klart vilken väg jag väljer iaf.

har samma erfarenhet, nu har du bara att testa uttag till bank (bank transfer) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat att tagit ut pengar på två olika sätt.

 

1. Neteller -->SEB

2. Moneybookers.com -->Ica

 

Uttagsavgifter

NE: 10 $

MB: 2.46 $

 

Växelkurs (icke medräknat uttagsavgiften).

NE 6,9

MB 7,3

 

Ganska klart vilken väg jag väljer iaf.

 

du fick det här resultatet med MB konto i SEK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...