Gå till innehåll

Hur är denna spelad tycker ni?


Recommended Posts

Blev lite osäker på denna hand. Var det rätt att folda på turn? Borde jag inte synat raisen på flopp? Åsikter skulle uppskattas!

 

 

***** Hand 2042709190 *****

0.02/0.04 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 februari 2010 19:33:48

TH Micro 102 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: $mista$ (3.73)

Plats 4: Esztella08 (5.10)

Plats 2: stessie (1.68)

Plats 5: twinky_ail (2.01)

Plats 3: Hero (1.00)

twinky_ail lägg LM 0.02

$mista$ lägg SM 0.04

Hero lägg AM 0.06

** Giv **

$mista$ [N/A, N/A]

Esztella08 [N/A, N/A]

stessie [N/A, N/A]

twinky_ail [N/A, N/A]

Hero [Ks, 10s]

*** Bet Runda 1 ***

stessie Syna 0.04

Hero Passa

Esztella08 Syna 0.04

twinky_ail Syna 0.04

$mista$ Passa

*** Flop(Board): *** : [7k, Ds, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

twinky_ail Passa

$mista$ Passa

stessie Passa

Hero Satsa 0.16

Esztella08 Höj till 0.32

twinky_ail Lägg

$mista$ Lägg

stessie Syna 0.32

Hero Syna 0.32

*** Turn(Board): *** : [7k, Ds, 4s, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

stessie Passa

Hero Passa

Esztella08 Satsa 0.24

stessie Syna 0.24

Hero Lägg

*** River(Board): *** : [7k, Ds, 4s, 8r, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

stessie Passa

Esztella08 Satsa 0.20

stessie Höj till 0.40

Esztella08 Syna 0.40

*** Showdown *** : Rake: 0.24 Totalpott: 2.22

$mista$ Lägger mig Vinst: 0.00

Esztella08 Lägger mig Vinst: 0.00

stessie [Dh, 10h] Par i damer, tia sidokort Vinst: 2.22

twinky_ail Lägger mig Vinst: 0.00

Hero Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missclick på turn, eller?

 

Nej, faktiskt inte. Blev lite splittrad över om jag verkligen borde värdebetta när det är så pass många med i potten, och han reraisade mig på flopp. Ville inte bli raisad igen och sen bli tvungen att lägga. Ville inte investera mer pengar på turn eftersom jag inte hade speciellt många outs, men det kanske inte var så smart att lägga sig trots allt. Speciellt inte nu efteråt med facit i hand. :P

 

Jag borde alltså ha reraisat på floppen, bettat/synat turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, faktiskt inte. Blev lite splittrad över om jag verkligen borde värdebetta när det är så pass många med i potten, och han reraisade mig på flopp. Ville inte bli raisad igen och sen bli tvungen att lägga. Ville inte investera mer pengar på turn eftersom jag inte hade speciellt många outs, men det kanske inte var så smart att lägga sig trots allt.

 

Tror du behöver läsa igenom din HH igen. Du behöver alltså syna 0.24 för att vinna 1.88 och du har kunghögt färgdrag.

 

Hero: [Ks, 10s]

Board: [7k, Ds, 4s, 8r]

 

Antingen har du skrivit fel i HH:n eller så är det en miserabel fold på turn. En av de sämsta som någonsin postats här. Så dåligt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah, ok :D Tack för att ni är ärliga. Jag vet att jag hade färgdrag, och var rätt säker på att minst en av dom hade damen. Med andra ord måste jag antingen pricka kungen eller färgen för att vinna, vilket ju inte är omöjligt, men inte speciellt sannolikt heller. Nu när jag tittar i efterhand dock så inser jag att potten var mycket större än jag trodde, och att jag ju hade pottodds... Blev lite förblindad av det "stora" bettet och blev rädd för att slänga ytterligare pengar, vilket jag ju egentligen vet är helt fel nu när jag ser pottstorleken.

 

Klantigt av mig, och ja, jag är nybörjare i mycket stor grad :) Måste lära mig att tänka mer på bets i förhållande till potten antar jag, och att snabbare räkna ut mina pottodds.

 

Tack!

 

Ska för övrigt plugga lite poker innan jag sätter mig vid borden igen, hoppas det lugnar er lite ;) Några tips på bra böcker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2cfdx6p.jpg

 

Haha, häftigt :D Är den på riktigt? I så fall läser jag den gärna ;) Vart finns den att få tag på?

 

Ett tips är du klickar in på en pokerkalkylator och tester olika händer mot varandra så du lär dig oddsen. Ett överkort + flushdrag vinner nästan 50% utav gångerna så det är bara att trycka in degen när han reraisar dig på flopp.

 

Ah ok, låter som en bra idé, tack!

Jag har ofta lätt att glömma bort överkortet helt när jag har flushdrag. Ska komma ihåg det i framtiden! Tack för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt spela på playmoney bord samtidigt som du pluggar, du förlorar inget och du kommer vänja dig vid alla siffror och odds. Och förhoppningsvis lära dig något undertiden.

 

Japp, det har du rätt i :D Testar för tillfället att köra slaviskt under en strategi som heter "SSS" (Small stack strategy) på Party Poker där jag fick en gratisrulle på 25$. Går bra än så länge, även om det är rätt segt :) Någon som har erfarenhet av SSS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga om en hand jag spelade nyss som var rätt jobbig föressten. Hur spelar ni denna? (Hittar inte handhistoriken i PP, så skriver för hand så gott jag kan)

 

 

Jag sitter UTG med JJ och bettar 4xbb pre. CO synar och floppen är följande:

 

5h3hJh

 

Jag bettar potsize och fi raisar till ca dubbla mitt bet. Jag synar efter lång betänketid, och sen kommer turn som är Kh.

 

Både jag och fi checkar till river, som är ofarliga 2c. Check igen och det visar sig att han har KK (ingen i hjärter, vilket inte jag heller hade) och drog hem hela skiten.

 

Något jag borde gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det raisat PreF så kan en push på floppen va ett bra spel framförallt om han raisar dig mkt på floppen. Här gör han det dock väldigt billigt för dig då varför inte syna och se ett billigt turnkort. Floppen är bra spelat. Sen gör han det billigt återigen på turn så enkel syn där. Även om han betar det dubbla så är det en relativt enkel syn. Du får ta och läsa på lite om odds och så vidare, verkar som du missat en del grunder.

 

Angående JJ handen så kan du bara ta och syna på floppen om du är i position. Är du ej där så vad gör du om en blank kommer på turn. Han kan ju semibluffat och nu fått ett gratis riverkort. Alternativt att du väljer att beta hårt på en blank turn men då är det inte roligt att syna en push från Fi med ett kort kvar.

Jag pushar nog på floppen ur position.

Syn i position är ett ok spel men jag tror nog jag pushar även här rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till PF.nu!

 

Ett tips till: Ett större misstag än att vika på turn där, vore att börja lyssna på chocolate. Han snackar som att han kan massor, men tillhör de absolut sämsta skribenterna när det gäller poker.

 

Dock kan du lyssna på honom när det gäller snacks och läsk, vilket han skriver om i sin dagbok. Det har han koll på eftersom han jobbar i dagligvaruhandeln (på ICA, har jag för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det raisat PreF så kan en push på floppen va ett bra spel framförallt om han raisar dig mkt på floppen. Här gör han det dock väldigt billigt för dig då varför inte syna och se ett billigt turnkort. Floppen är bra spelat. Sen gör han det billigt återigen på turn så enkel syn där. Även om han betar det dubbla så är det en relativt enkel syn. Du får ta och läsa på lite om odds och så vidare, verkar som du missat en del grunder.

 

Angående JJ handen så kan du bara ta och syna på floppen om du är i position. Är du ej där så vad gör du om en blank kommer på turn. Han kan ju semibluffat och nu fått ett gratis riverkort. Alternativt att du väljer att beta hårt på en blank turn men då är det inte roligt att syna en push från Fi med ett kort kvar.

Jag pushar nog på floppen ur position.

Syn i position är ett ok spel men jag tror nog jag pushar även här rätt ofta.

 

Ok! Tack :)

Har helt klart missat en hel del när det gäller pottodds märker jag. Trodde jag hade bättre koll än jag hade, och sket ofta i att egentligen kolla ofta (som i första handen i tråden). Jag tenderar också glömma bort outs som högre par o.s.v. Jag försöker plugga litegrann nu. Börjat spela ganska mycket mer aggressivt, och det går bra än så länge!

 

Ok, så egentligen kan jag helt enkelt pusha (betyder det att jag typ går all in/gör väldigt högt bet?) på floppen och hoppas att han inte har färgen? Om han har färgen så har jag ju iofs en duglig chans att sätta kåken också, vilket är en sak jag inte tänkte på alls förut.

 

Känner att jag börjar lära mig en del av pluggandet, och eran hjälp. Det uppskattas!

 

Välkommen till PF.nu!

 

Ett tips till: Ett större misstag än att vika på turn där, vore att börja lyssna på chocolate. Han snackar som att han kan massor, men tillhör de absolut sämsta skribenterna när det gäller poker.

 

Dock kan du lyssna på honom när det gäller snacks och läsk, vilket han skriver om i sin dagbok. Det har han koll på eftersom han jobbar i dagligvaruhandeln (på ICA, har jag för mig).

 

Tackar! :)

 

Haha, ok ;-) Han kan säkerligen mer än vad jag kan i alla fall, både om poker och matvaror!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Välkommen till PF.nu!

 

Ett tips till: Ett större misstag än att vika på turn där, vore att börja lyssna på chocolate. Han snackar som att han kan massor, men tillhör de absolut sämsta skribenterna när det gäller poker.

 

Dock kan du lyssna på honom när det gäller snacks och läsk, vilket han skriver om i sin dagbok. Det har han koll på eftersom han jobbar i dagligvaruhandeln (på ICA, har jag för mig).

 

Ville bara klargöra att jag inte jobbar på ICA, jag har aldrig jobbat på ICA och jag kommer aldrig att jobba på ICA, eller någon annan matvaruaffär för den delen.

 

Jag är pokerproffs, vilket betyder att jag gör absolut ingenting på dagarna förutom att spela poker, äta, slappa och ha kul med bruden. Alla playa haters kan ta sig där bak. Förslagsvis innan ni går till jobbet på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...