Gå till innehåll

Osäkra händer


Recommended Posts

Eftersom jag aldrig får respons på händer i min dagbok så testar jag här istället :D Skriver lite olika händer här jag är osäker på. Feedback vore väldigt uppskattat!

 

 

Vad tycker ni om denna handen? Är jag lite väl optimistisk när jag går all in kanske? Något annat jag gör knasigt?

 

£0.02/£0.04 No Limit Holdem

iPoker

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG aandrei07 (£4.69)

UTG+1 BOWHOLM (£4.57)

CO eveamour (£7.52)

BTN ddenniss (£2.51)

SB Bwinoff (£1.81)

BB Hero (£1)

 

Pre-Flop: (£0.06, 6 players) Hero is BB J:spade: J:club:

1 fold, BOWHOLM calls £0.04, 1 fold, ddenniss raises to £0.08, 1 fold, Hero raises to £0.12, BOWHOLM folds, ddenniss calls £0.04

 

Flop: 4:club: 3:heart: 10:spade: (£0.26, 2 players)

Hero bets £0.30, ddenniss calls £0.30

 

Turn: 2:club: (£0.86, 2 players)

Hero bets £0.58, ddenniss calls £0.58

 

River: 9:club: (£2.02, 2 players)

 

Final Pot: £2.02

Hero shows

J:spade: J:club:

ddenniss shows

K:club: K:heart:

 

ddenniss wins £1.93 (net +£0.93)

 

Hero lost £1

BOWHOLM lost £0.04

 

 

 

 

Denna borde jag ju kanske förstått att han hade något bättre på med tanke på raisen, men samtidigt kan ju det vara en bluff för att få mig att folda? Är det standard att gå all in här?

 

$0.02/$0.04 No Limit Holdem

iPoker

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG H2Oraiser ($5)

UTG+1 Roughzahn ($6.75)

CO G0L1ATH ($5)

BTN SBodis ($2.80)

SB donotloveme ($2.08)

BB Hero ($0.85)

 

Pre-Flop: ($0.10, 6 players) Hero is BB A:club: J:diamond:

[G0L1ATH posts $0.04]

2 folds, G0L1ATH checks, SBodis raises to $0.16, 1 fold, Hero calls $0.12, G0L1ATH folds

 

Flop: 3:heart: J:club: 9:heart: ($0.38, 2 players)

Hero bets $0.38, SBodis raises to $0.76, Hero goes all-in $0.31

 

Turn: 5:club: ($1.83, 2 players, 1 all-in)

 

River: Q:heart: ($1.83, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1.83

Hero shows

A:club: J:diamond:

SBodis shows

Q:diamond: Q:club:

 

SBodis wins $1.72 (net +$0.80)

 

Hero lost $0.89

G0L1ATH lost $0.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen tycker jag du ska höja mer och syna en ev ai med tanke på att du borde slå hans range, om han synar pre så går du ai på floppen eller c/r ai.

 

Andra handen så har du en sån liten stack att jag tycker du re-raisar ai om du tror att du slår hans range (vilket jag skulle utgå ifrån att du gör från en knappen höjning).

 

I övrigt, i "början" så grämer man sig för dom här situationerna. Med tiden lär man sig att det här är en del av spelet och så länge man fattar beslut som långsiktigt skapar vinst, så är det bra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med föregående talare. höj mer i första handen. till kanske 3*hans raise och sen är det standard att pengarna går in när det kommer en sån flop.

 

andra handen gillar jag också hans förslag om att gå all in direkt preflop mtp stackstorleken om du vill spela handen så slipper du ta några svåra beslut ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen tycker jag du ska höja mer och syna en ev ai med tanke på att du borde slå hans range, om han synar pre så går du ai på floppen eller c/r ai.

 

Andra handen så har du en sån liten stack att jag tycker du re-raisar ai om du tror att du slår hans range (vilket jag skulle utgå ifrån att du gör från en knappen höjning).

 

I övrigt, i "början" så grämer man sig för dom här situationerna. Med tiden lär man sig att det här är en del av spelet och så länge man fattar beslut som långsiktigt skapar vinst, så är det bra beslut.

 

Höja mer pre menar du? Ok! Jag är nog lite feg med JJ kanske. I det här fallet hade han väl synat i alla fall, både pre- och på flopp, men oturen att han råkade ha KK går ju inte att komma ifrån. Det är alltså ingen tvekan om att degen ska in i såna här lägen med JJ?

 

På andra handen, menar du att jag ska gå in pre eller på flopp? Har blivit lite rädd för att lita alltför mycket på AJ-handen. På denna flopp är det ju dock ingen tvekan om att eventuellt gå all in antar jag. Menar du att jag borde ha gjort det på en gång istället för att gå all in på hans syn?

 

Det har du ju rätt i. Tack för svaret! Det är till stor hjälp :-)

 

håller med föregående talare. höj mer i första handen. till kanske 3*hans raise och sen är det standard att pengarna går in när det kommer en sån flop.

 

andra handen gillar jag också hans förslag om att gå all in direkt preflop mtp stackstorleken om du vill spela handen så slipper du ta några svåra beslut ur position.

 

Ah ok, tack för förtydligandet! Ni har nog helt rätt angående större raise pre i första.

 

Ni har en poäng att jag slipper de svåra besluten i andra handen, och att det ju faktiskt var knappen som höjde (tänkte jag inte ens på). Hur skulle ni spela den om ni inte var så småstackade, och någon annan än knappen raisade? Då är väl inte AJ en stålhand direkt, eller har jag fel? Hur gör ni då också på floppen om ni bettar potbet och fi insta-raisar?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har djupare stack så finns det ingen anledning att slänga bort allt med TPTK.

 

Ok, det är alltså ingen standard all-in?

 

Här är en annan hand som jag VET att jag spelar sjukt dåligt. Helst inga "du suger"-svar med andra ord. Konstruktivt tack!

Passen på turn var missclick, var menat som en cb. Vet dock inte om det hade varit mycket bättre.

 

£0.01/£0.02 No Limit Holdem

iPoker

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG GennadiyWHL (£1.41)

UTG+1 4tips (£1.97)

CO Paciol (£4.63)

BTN danbass100 (£8.65)

SB garyk1sbo (£1.27)

BB Hero (£1)

 

Pre-Flop: (£0.04, 6 players) Hero is BB A:spade: K:club:

[Paciol posts £0.01]

2 folds, Paciol raises to £0.04, danbass100 calls £0.04, 1 fold, Hero raises to £0.10, Paciol calls £0.06, danbass100 calls £0.06

 

Flop: 8:heart: Q:diamond: 7:club: (£0.28, 3 players)

Hero bets £0.31, Paciol calls £0.31, danbass100 folds

 

Turn: 7:diamond: (£0.90, 2 players)

Hero checks, Paciol bets £0.93, Hero folds

 

Final Pot: £1.83

 

Paciol wins £1.80 (net +£0.46)

 

danbass100 lost £0.10

Hero lost £0.41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer pf till att börja med, kanske dubbelt så mycket. Sen att du c-bettar missad flopp och får ge upp på turn, shit happens. Kanske prova att check-höja floppen i stället. Får du syn där så kan du lugna ner dig.

 

Ok, det var inte jättedåligt spelat då alltså? Ska testa chek-höja och betta mer pre nästa gång :) Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till väldigt jobbig hand som jag blev grymt osäker på. Hur skulle ni spela denna? Sry för den lite fulare historiken, hittade ingen converter som funkar med boss.

 

 

***** Hand 2033976142 *****

0.02/0.04 Texas Hold'em (No Limit) - den 16 februari 2010 18:39:18

TH Micro 86 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Hero (2.18)

Plats 2: tilttilt87 (3.47)

Plats 3: clmvesi (5.19)

Plats 4: piwiman (3.49)

Plats 5: canallonn (3.88)

Gröthatt lägg LM 0.02

tilttilt87 lägg SM 0.04

** Giv **

Hero [Kns, Es]

tilttilt87 [N/A, N/A]

clmvesi [N/A, N/A]

piwiman [N/A, N/A]

canallonn [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

clmvesi Syna 0.04

piwiman Syna 0.04

canallonn Höj till 0.16

Hero Syna 0.16

tilttilt87 Lägg

clmvesi Syna 0.16

piwiman Syna 0.16

*** Flop(Board): *** : [Kh, Knh, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

clmvesi Passa

piwiman Passa

canallonn Passa

*** Turn(Board): *** : [Kh, Knh, Dk, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 0.34

clmvesi Lägg

piwiman Lägg

canallonn Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.06 Totalpott: 0.62

Hero Vinner potten Vinst: 0.62

tilttilt87 Lägger mig Vinst: 0.00

clmvesi Lägger mig Vinst: 0.00

piwiman Lägger mig Vinst: 0.00

canallonn Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...