Gå till innehåll

Vad göra mot all-in turn?


Recommended Posts

Nyligen satt mig vid bordet och inga stats på fi.

 

NL 50

 

Foldas fram till

Fi (knappen 110$) Höjer till 2.5

SB 40$ fold

Hero Ac-Jc (BB 65$) Syn

 

Flopp 3c-7s-Qc

Hero check

Fi sattsar 4

Hero höjer till 9

Fi syn

Turn 3c-7s-Qc-Jh

Hero sattsar 15

Fi raise all-in

Hero?

 

Känns som jag fuckar till den här handen rätt bra och sätter mig i ett dumt läge på turn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen satt mig vid bordet och inga stats på fi.

 

NL 50

 

Foldas fram till

Fi (knappen 110$) Höjer till 2.5

SB 40$ fold

Hero Ac-Jc (BB 65$) Syn

 

Flopp 3c-7s-Qc

Hero check

Fi sattsar 4

Hero höjer till 9

Fi syn

Turn 3c-7s-Qc-Jh

Hero sattsar 15

Fi raise all-in

Hero?

 

Känns som jag fuckar till den här handen rätt bra och sätter mig i ett dumt läge på turn....

 

3bet pre.

 

Nu är det väl bara att räkna om du har odds att syna. Snällt räknat så har du 2 st J och 3 A för vinst samt 9 st klöver. ca 30% med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre.

 

Nu är det väl bara att räkna om du har odds att syna. Snällt räknat så har du 2 st J och 3 A för vinst samt 9 st klöver. ca 30% med andra ord.

waoow! Inget att räkna på här, som spelat så måste degen in. Beta inte turn om planerar vika, det är inte bra spel i denna spot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja problemet med mina betsize på flopp/turn är att jag hamnar i ett läge på turn där jag får syna en stor all-in. Pottoddsen va väll runt 31% och har väll 25% mot hans range bestående av made hands, men lägger man in att han skulle göra detta spel med något eventuellt drag, så lutar det nog ändå över till syn. Hade jag haft en annan betsize, så hade jag fått ett lättare beslut på turn, så det jag mena på att jag fucka up hela handen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre.

 

Nu är det väl bara att räkna om du har odds att syna. Snällt räknat så har du 2 st J och 3 A för vinst samt 9 st klöver. ca 30% med andra ord.

 

3 betta är ett alternativ, men gillar inte att 3betta AJ och sen sitta ur position alt tvingas vika mot en 4 bett som kan vara ganska light då han vet att jag kan 3 betta han ganska light mot hans knapp höjning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 betta är ett alternativ, men gillar inte att 3betta AJ och sen sitta ur position alt tvingas vika mot en 4 bett som kan vara ganska light då han vet att jag kan 3 betta han ganska light mot hans knapp höjning....

 

Är ju rätt lätt att vika om han skulle få för sig att 4-betta pre.

 

Checksyna turn hade jag nog föredragit i det här fallet.

 

Större raise på floppen är givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...