Gå till innehåll

Amutu / Resebyrån


Amutu

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nää, det är ju bättre att de dör pga krig och svält än att vi förlorar några jobb.

I övrigt är jag med!

 

Det är lite svårt för Sverige att utrota all världens fattigdom/krig/svält osv. Visst man kan ju försöka genom att ta bort i-landslyx som villor, mat i överflöd osv och hjälpa ännu fler människor som har det svårt. Men någonstans måste man ändå dra gränsen. Det är väl det här folk inte förstår. Att för att vi ska ha det bra måste några andra ha det sämre. Inte alltför konstigt :P

 

 

när tycker du det är nog med arbetslöshet då?

 

det skulle vara bättre att rädda folk från svält på plats tycker jag. går nog rädda fler så än att ta in alla svältande till sverige. (det är nog inte främst dom som inte har råd med mat som kommer hit.)

 

det är nog många som hört att det är bra i sverige och bara vill testa lyckan här liksom. jobbar in 3k i månaden i deras hemländer och sen får dom höra om sverige där man får en gratis lägenhet, gratis tandvård och pengar om man säger att man har flytt från krig och förföljelse.

 

Jo, det är ju inte direkt billigt att smuggla sig till Sverige, har för mig att det kostar typ 10k$ att ta sig hit via människosmugglare. Sen kan man ju inte direkt skylla på invandrarna för att folk tar sig hit. Skulle det finnas ett land där man får jättemycket pengar, gratis boende, kunna ta med sin familj, bo med andra svenskar, inte behöva jobba osv osv så skulle man nog bli lite intresserad ändå :) Sen är det ju såklart många som kommer hit från krig och elände osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1077

Supertequila

 

Supertequilas avatar

 

Reg.datum: jun 2005

Ort: Cape Town

Inlägg: 6 863

 

Standard

Man behöver inget främlingsfientligt missnöjesparty för att lösa problemen. Det är lite som att säga att vi löser cancer genom att ge patienten HIV.

 

Se bara historiskt vad som har hänt när nationalistiska element fått makten.

 

Det som egentligen stör mig mest med SD är att de gömmer sig bakom den fina fasaden. Deras program tilltalar många lågutbildade svenskar med låg intelligens som tycker att det mesta låter vettigt.

Fan, t o m en av mina ex sa att hon tänkte rösta på SD i föregående val, medan vi dejtade. Jag frågade henne om hon inte såg det lustiga i att hon hade en iransk pojkvän men tänkte rösta på rasisterna?

Hon: De är inte rasister. De tänker bara se till att dåliga invandrare inte släpps in.

Jag: Och hur kommer de att bedöma det vid gränsen? Kan man se det på folk?

.......

Din avatar?

 

Det är väl det här folk inte förstår. Att för att vi ska ha det bra måste några andra ha det sämre. Inte alltför konstigt :P

 

klanton

Citat:

Ursprungligen postat av KungKroon Visa inlägg

Nää, det är ju bättre att de dör pga krig och svält än att vi förlorar några jobb.

I övrigt är jag med!

Det är lite svårt för Sverige att utrota all världens fattigdom/krig/svält osv. Visst man kan ju försöka genom att ta bort i-landslyx som villor, mat i överflöd osv och hjälpa ännu fler människor som har det svårt. Men någonstans måste man ändå dra gränsen. Det är väl det här folk inte förstår. Att för att vi ska ha det bra måste några andra ha det sämre. Inte alltför konstigt :P

 

Varför måste det vara så??

Kan du inte i alla andra inlägg länka till alla dessa sanningar du kastar ur dig? 100 000 invandrare osv osv.

 

Resonemang som att Sverige inte kan utrota(givetvis använder du ord som utrota:rolleyes:) all fattigdom/svält/krig rättfärdigar väl inte att man inte kan hjälpa andra som har det svårt? (Som dessutom har det svårt pga att vi i västvärlden i århundraden har utnyttjat dessa länder genom att ta råvaror skaffa billig arbetskraft mm.)

Det du framförallt inte förstår är att om människor generellt får det bättre än att en liten klick får det fasansfullt mycket bättre så gagnar det alla, då trygghet, en viss levnadsstandard, utbildning mm är rätt grundläggande behov. Du kan applicera det på Sverige där utanförskapet ökar (åtminstone känslan av..) vilket medför kravaller i rosengård, polishat, brist på framtidstro, att man redan är paketerad som en misslyckad invandrare längst ner i det sociala nätet, i att folk med pengar blir oroliga och bor i samma trygga kommun (lidingö, limhamn osv), att de tomtar som inte ens sett Rinkeby väljer att rösta på SD. Och du kan även applicera detta globalt på samma sätt, där sverige är en del av den där klicken oändligt rika. Om vi ska kunna fortsätta ha det bra måste vi helt enkelt se till att andra också har en dräglig tillvaro, annars leder det till att även vi känner oss otrygga, rädda mm. Och då börjar vi rösta på SD mfl och distanserar oss ännu mer. Den onda cirkeln måste brytas, men att få dig att förstå det misstänker jag är väldigt svårt...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din avatar?

 

 

 

 

 

Varför måste det vara så??

Kan du inte i alla andra inlägg länka till alla dessa sanningar du kastar ur dig? 100 000 invandrare osv osv.

 

Resonemang som att Sverige inte kan utrota(givetvis använder du ord som utrota:rolleyes:) all fattigdom/svält/krig rättfärdigar väl inte att man inte kan hjälpa andra som har det svårt? (Som dessutom har det svårt pga att vi i västvärlden i århundraden har utnyttjat dessa länder genom att ta råvaror skaffa billig arbetskraft mm.)

Det du framförallt inte förstår är att om människor generellt får det bättre än att en liten klick får det fasansfullt mycket bättre så gagnar det alla, då trygghet, en viss levnadsstandard, utbildning mm är rätt grundläggande behov. Du kan applicera det på Sverige där utanförskapet ökar (åtminstone känslan av..) vilket medför kravaller i rosengård, polishat, brist på framtidstro, att man redan är paketerad som en misslyckad invandrare längst ner i det sociala nätet, i att folk med pengar blir oroliga och bor i samma trygga kommun (lidingö, limhamn osv), att de tomtar som inte ens sett Rinkeby väljer att rösta på SD. Och du kan även applicera detta globalt på samma sätt, där sverige är en del av den där klicken oändligt rika. Om vi ska kunna fortsätta ha det bra måste vi helt enkelt se till att andra också har en dräglig tillvaro, annars leder det till att även vi känner oss otrygga, rädda mm. Och då börjar vi rösta på SD mfl och distanserar oss ännu mer. Den onda cirkeln måste brytas, men att få dig att förstå det misstänker jag är väldigt svårt...:-(

 

Jo inte de bästa ordvalen kanske (klockan 04 osv) Källa: http://www.scb.se/Pages/PressArchive____259760.aspx?PressReleaseID=227515 T

Självklart ska vi hjälpa andra som har det svårt och givetvis skulle jag vilja att fler har det som oss. Fred på jorden osv. Men det är hur detta ska gå till som jag inte riktigt förstår. Någonstans måste vi i i-länderna välja hur mycket vi vill hjälpa. Varför ska person 1 få hjälp om inte person 2 får hjälp? För i världen finns det väldigt många fler fattiga än rika. Självklart vill jag inte att folk ska svälta/kriga/leva i misär osv. Men hur ska vi kunna lösa dessa problem? Hur tycker du att vi ska bryta den onda cirkeln? Med konkreta förslag dvs? Jag vill såklart också bryta den onda cirkeln men jag vet inte riktigt hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

donorb: vad mer ska sverige erbjuda än gratis boende, kurser i svenska och pengar? det funkar inte att man ska ge bort en villa till varje familj som kommer det förstår du väl själv. du förstår väl också varför svenskar hellre bosätter sig i lugna trygga kvarter än ställen där man bränner bilar dagligen?

 

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx statistiken

jag har själv inte sett rosengård osv med egna ögon men jag vill inte att det ska bli så där jag bor i framtiden.

 

jnl: ja det är klart det blir mer jobb om fler bor här men det betyder ju inte att det blir procentuellt mindre arbetslösa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

donorb: vad mer ska sverige erbjuda än gratis boende, kurser i svenska och pengar? det funkar inte att man ska ge bort en villa till varje familj som kommer det förstår du väl själv. du förstår väl också varför svenskar hellre bosätter sig i lugna trygga kvarter än ställen där man bränner bilar dagligen?

 

Nä, det där med villa, det tror jag inte på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din avatar?

 

 

 

 

 

Varför måste det vara så??

Kan du inte i alla andra inlägg länka till alla dessa sanningar du kastar ur dig? 100 000 invandrare osv osv.

 

Resonemang som att Sverige inte kan utrota(givetvis använder du ord som utrota:rolleyes:) all fattigdom/svält/krig rättfärdigar väl inte att man inte kan hjälpa andra som har det svårt? (Som dessutom har det svårt pga att vi i västvärlden i århundraden har utnyttjat dessa länder genom att ta råvaror skaffa billig arbetskraft mm.)

Det du framförallt inte förstår är att om människor generellt får det bättre än att en liten klick får det fasansfullt mycket bättre så gagnar det alla, då trygghet, en viss levnadsstandard, utbildning mm är rätt grundläggande behov. Du kan applicera det på Sverige där utanförskapet ökar (åtminstone känslan av..) vilket medför kravaller i rosengård, polishat, brist på framtidstro, att man redan är paketerad som en misslyckad invandrare längst ner i det sociala nätet, i att folk med pengar blir oroliga och bor i samma trygga kommun (lidingö, limhamn osv), att de tomtar som inte ens sett Rinkeby väljer att rösta på SD. Och du kan även applicera detta globalt på samma sätt, där sverige är en del av den där klicken oändligt rika. Om vi ska kunna fortsätta ha det bra måste vi helt enkelt se till att andra också har en dräglig tillvaro, annars leder det till att även vi känner oss otrygga, rädda mm. Och då börjar vi rösta på SD mfl och distanserar oss ännu mer. Den onda cirkeln måste brytas, men att få dig att förstå det misstänker jag är väldigt svårt...:-(

 

Bra skrivet!

 

Det som är synd, men samtidigt förståeligt, är att folk med deras villa, volvo och trygga vardag inte förstår vad som sker ute i förorterna. Hur man från barnsben får det inplanterat i huvudet hur vi "förortsdrägg" är sämre än svenskar. Att växa upp och se misären runtomkring en. Folk förstår verkligen inte vilken stor skillnad det är mellan deras liv och dom utsatta i förorten.

 

"Men sköt er bara" "Gör som oss andra hederliga svenskar och sök jobb, få jobbet, bygg upp ett tryggt liv och lev som oss bra svenskar". Sjukt att vissa ens orkar vräka ur sig sånt skit och ha starka åsikter utan att veta ett jävla skit. Det är läskigt hur ni i det ni skriver, får oss som är uppväxta i förorten eller invandrare, att verka vara som aggressiva djur. Konstiga varelser som kommer in i det här landet med målet att snylta och förstöra.

 

Donorb sammanfattade i princip det jag ville skriva. Vill egentligen inte ens ge mig in i den här diskussionen. När folk säger till mig; "Du är inte som dom andra. Du är skön. Du är svensk av dig" så påminns jag varje gång om hur fel tänket är från första början. MEN... det blir bättre för varje år iaf. Mer än så går inte att säga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla som är offer för det "mångkulturella" våldet då?

Är de också rasister för att de inte uppskattar mellanösterns "hederskultur"?

 

Är väl ingen som har påstått att alla invandrare har en negativ påverkan på samhället. Dock är de överrepresenterade när det gäller de flesta typer av brott.

 

SD har 3 viktiga frågor. De vill sluta ta in de ekonomiska flyktingarna och endast ta in de med riktiga flyktingskäl.

 

De vill höja straffen för våldsbrott.

 

De vill höja levnadsstandarden för de svenska pensionärerna som har byggt upp detta landet.

 

Vad är det som är så rasistiskt med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla som är offer för det "mångkulturella" våldet då?

Är de också rasister för att de inte uppskattar mellanösterns "hederskultur"?

 

Är väl ingen som har påstått att alla invandrare har en negativ påverkan på samhället. Dock är de överrepresenterade när det gäller de flesta typer av brott.

 

SD har 3 viktiga frågor. De vill sluta ta in de ekonomiska flyktingarna och endast ta in de med riktiga flyktingskäl.

 

De vill höja straffen för våldsbrott.

 

De vill höja levnadsstandarden för de svenska pensionärerna som har byggt upp detta landet.

 

Vad är det som är så rasistiskt med detta?

 

 

Glöm inte det viktigaste. Dom vill bevara julafton!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard

Citat:

Ursprungligen postat av Donorb Visa inlägg

Din avatar?

 

 

 

 

 

Varför måste det vara så??

Kan du inte i alla andra inlägg länka till alla dessa sanningar du kastar ur dig? 100 000 invandrare osv osv.

 

Resonemang som att Sverige inte kan utrota(givetvis använder du ord som utrota) all fattigdom/svält/krig rättfärdigar väl inte att man inte kan hjälpa andra som har det svårt? (Som dessutom har det svårt pga att vi i västvärlden i århundraden har utnyttjat dessa länder genom att ta råvaror skaffa billig arbetskraft mm.)

Det du framförallt inte förstår är att om människor generellt får det bättre än att en liten klick får det fasansfullt mycket bättre så gagnar det alla, då trygghet, en viss levnadsstandard, utbildning mm är rätt grundläggande behov. Du kan applicera det på Sverige där utanförskapet ökar (åtminstone känslan av..) vilket medför kravaller i rosengård, polishat, brist på framtidstro, att man redan är paketerad som en misslyckad invandrare längst ner i det sociala nätet, i att folk med pengar blir oroliga och bor i samma trygga kommun (lidingö, limhamn osv), att de tomtar som inte ens sett Rinkeby väljer att rösta på SD. Och du kan även applicera detta globalt på samma sätt, där sverige är en del av den där klicken oändligt rika. Om vi ska kunna fortsätta ha det bra måste vi helt enkelt se till att andra också har en dräglig tillvaro, annars leder det till att även vi känner oss otrygga, rädda mm. Och då börjar vi rösta på SD mfl och distanserar oss ännu mer. Den onda cirkeln måste brytas, men att få dig att förstå det misstänker jag är väldigt svårt...

Bra skrivet!

 

Det som är synd, men samtidigt förståeligt, är att folk med deras villa, volvo och trygga vardag inte förstår vad som sker ute i förorterna. Hur man från barnsben får det inplanterat i huvudet hur vi "förortsdrägg" är sämre än svenskar. Att växa upp och se misären runtomkring en. Folk förstår verkligen inte vilken stor skillnad det är mellan deras liv och dom utsatta i förorten.

 

"Men sköt er bara" "Gör som oss andra hederliga svenskar och sök jobb, få jobbet, bygg upp ett tryggt liv och lev som oss bra svenskar". Sjukt att vissa ens orkar vräka ur sig sånt skit och ha starka åsikter utan att veta ett jävla skit. Det är läskigt hur ni i det ni skriver, får oss som är uppväxta i förorten eller invandrare, att verka vara som aggressiva djur. Konstiga varelser som kommer in i det här landet med målet att snylta och förstöra.

 

Donorb sammanfattade i princip det jag ville skriva. Vill egentligen inte ens ge mig in i den här diskussionen. När folk säger till mig; "Du är inte som dom andra. Du är skön. Du är svensk av dig" så påminns jag varje gång om hur fel tänket är från första början. MEN... det blir bättre för varje år iaf. Mer än så går inte att säga.

 

Tack för beröm :-)

 

Några små kommentarer måste jag lägga in. Jag är uppväxt i fina medelklasskvarteret, gick i en "svensk" skola, har fin utbildning fick det där schyssta jobbet utan att behöva vara orolig för några komplikationer beroende på hudfärg eller ursprung. Under min uppväxt har jag blivit trakasserad och misshandlad av "förortsgäng" och jag VET inte hur det är att växa upp i förortsbetongen. Men jag kan delvis tänka mig in i det tror jag. Och har man ett uns sunt förnuft borde man förstå att lösningen inte ligger i att distansera sig ännu mer. Egentligen är inte tänket fel när du skriver att du bemöts med

"Du är inte som dom andra. Du är skön. Du är svensk av dig" För så enkelt är det, om folk vågade ta kontakt och vara lite mer öppna så rivs dom där murarna av fördomar och rädslor, de där "andra" blir precis som du och jag, sen handlar det inte om svenskhet snarare om "människohet".

 

Sen tycker jag att man såklart ska söka jobb och sköta sig, men då måste samhället se till att det går att få jobbet i andra änden, annars är det ju ingen idé - och där står vi idag - ett helt samhälle som är paralyserade av rädslor och fördomar där det gått så långt att man väljer att bygga försvar istället för att öppna upp. Självklart finns ju samma tendens i förorten där man väljer att betrakta världen som vi mot "alla andra", följande citat från Hjalmar Söderberg kanske kan passa:

Man vill bli älskad

i brist därpå beundrad,

i brist därpå fruktad

i brist därpå avskydd och föraktad.

Man vill ingiva människor någon slags känsla.

Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.

Men det är vi/samhället - som måste skapa möjligheter till detta, inte de som är "förtryckta".

 

Men alla som är offer för det "mångkulturella" våldet då?

Är de också rasister för att de inte uppskattar mellanösterns "hederskultur"?

Det är ju fint att vi har ett ord för våld som anger att alla andra kulturer utom den svenska har inslag av våldsromantik. Det enkulturella våldet då? Då svensk man slår sin fru efter första sjuttisen? Eller menar du att du att våra svenska kristna värdegrund är helt fri från våldsinslag och maktmissbruk? Det finns självklart inslag i alla kulturer som inte är särskilt trevliga men tror du verkligen att andra kulturer har fler inslag av än den svenska?

Det finns en viss motsättning i att inte uppskatta mellanösterns "hederskultur" och därefter säga att ingen skall få fly från förtryck och få en fristad i Sverige!?

 

Är väl ingen som har påstått att alla invandrare har en negativ påverkan på samhället. Dock är de överrepresenterade när det gäller de flesta typer av brott.

Vad tror du det beror på, om du tänker efter bara ett par gånger till?

 

SD har 3 viktiga frågor. De vill sluta ta in de ekonomiska flyktingarna och endast ta in de med riktiga flyktingskäl.

 

De vill höja straffen för våldsbrott.

 

De vill höja levnadsstandarden för de svenska pensionärerna som har byggt upp detta landet.

 

Vad är det som är så rasistiskt med detta?

Dom driver väl inte fler frågor heller? Varför bry sig om miljö, vård, skola, omsorg, arbetstillfällen, ekonomi, social välfärd nu när vi har möjlighet att få in en samling svenskättlingar som driver 3 frågor och med en illa dold agenda. Du precis som jag vet ju att många av de politiska företrädare som finns i SD har bakgrund i grupperingar som inte är lika "trevliga" som den bild SD presenterar av sig själva. Det är ju rätt smart att inrikta partiet så som nu gjorts då många svenska fikabordsrasister med gott samvete och öppet kan säga att de röstar på SD, tror du på riktigt att en ökad känsla av utanförskap i samhället minskar brotten och ökar tryggheten - På riktigt tror du det??

 

På vilket sätt är det bra att låta folk sitta inlåsta ännu längre utan någon direkt vettig vård, blir inte effekten snarare att man hamnar ännu längre ner i samhällstegen? Vad blir effekten av det när man återfår friheten? För jag misstänker att din syn är "Lås in dom jävlarna".

 

I det här valet vill väl samtliga partier sänka skatten för pensionärer? Du måste inte rösta på SD!

 

Vad är en ekonomisk flykting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet!

 

Det som är synd, men samtidigt förståeligt, är att folk med deras villa, volvo och trygga vardag inte förstår vad som sker ute i förorterna. Hur man från barnsben får det inplanterat i huvudet hur vi "förortsdrägg" är sämre än svenskar. Att växa upp och se misären runtomkring en. Folk förstår verkligen inte vilken stor skillnad det är mellan deras liv och dom utsatta i förorten.

 

"Men sköt er bara" "Gör som oss andra hederliga svenskar och sök jobb, få jobbet, bygg upp ett tryggt liv och lev som oss bra svenskar". Sjukt att vissa ens orkar vräka ur sig sånt skit och ha starka åsikter utan att veta ett jävla skit. Det är läskigt hur ni i det ni skriver, får oss som är uppväxta i förorten eller invandrare, att verka vara som aggressiva djur. Konstiga varelser som kommer in i det här landet med målet att snylta och förstöra.

 

Donorb sammanfattade i princip det jag ville skriva. Vill egentligen inte ens ge mig in i den här diskussionen. När folk säger till mig; "Du är inte som dom andra. Du är skön. Du är svensk av dig" så påminns jag varje gång om hur fel tänket är från första början. MEN... det blir bättre för varje år iaf. Mer än så går inte att säga.

 

 

Det är väl ingen som har klagat och sagt att invandrare är sämre människor? Det är ju rasism och det är väl inte det som diskuteras. Det är ju rätt stor skillnad på att diskutera och ifrågasätta invandringspolitiken och att vara rasist. Invandringspolitiken borde ju gå att ifrågasätta som andra politiska frågor utan att kallas rasist, imo.

 

Visar sig även i denna tråden att det inte direkt är den intellektuella eliten som sympatiserar med SD..

 

Jag har iaf inte sagt något om att jag tänker rösta på SD om det är mig du syftar på. Men att diskutera invandringspolitik är ju rätt lönlöst egentligen. Blir ju likadana trådar på ett annat forum jag hänger på (träningsforum) Någon ifrågasätter nuvarande integration och invandringspolitik (inte invandrarna utan politiken) Sen kommer det alltid oneliners om att alla som inte tycker att nuvarande invandringspolitik är bra är tomtar/bönder/rasister och aldrig några förslag på hur man ska förbättra situationen. Så orka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E de ufc vi pratar m
Ye.. Sorry för att jag kapa din db med mma-snack mitt under den heta SD-debatten btw. :-)

 

Helt jävla sjukt, jag trodde inte crocop skulle ha nån chans i ufc, men han har förvånat som fan.

 

 

Hoppas han vinner denna.

Nä, oxå trott han varit helt slut på toppnivå i mma. Men i andra och tredje rondon mot Barry såg han riktigt vass ut, så tror nog han kan skapa en upset mot Mir ändå. Vore riktigt grymt det.

 

Kvällens kung är dock Ibro! Nästan Ibra-klass på honom när han sköt Hajduk mot Europe League ikväll. Bådar gott med en storspelande Ibricic inför VM-kvalet i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin och donorb: :h: för era inlägg.

 

Ett intressant fenomen bland SD-anhängare är att de:

 

1. i många fall inte har något kontakt med invandrare

2. tror att alla invandrare är muslimer

3. tror att alla muslimer är besatta av hedersmord och självsmordsbombningar

 

Vad beror detta på?

 

1. Inget kontakt med invandrare

2. Uppfattningen förmedlas via media (bränder i rosengård, stenkastning, hedersmord, irakier som bränner flaggor irak, muslimer i andra delar av världen som utför terrordåd)

3. Svenskar (invandrare) tar inte kontakt med etniska svenskar.

 

Lösning?

 

1. Ge möjligheter för invandrare att integreras. T.ex. genom tvångskvotering. Detta är en känslig fråga men i dagsläget är systemet utformat på det viset att en svensk med samma kompetens som en invandrare har större chans att få jobbet. Det beror okunskap och "rädsla" inför invandrare. Visst, kvotering är orättvist, men om man tar till beakt att själva systemet är orättvist så anser jag att en orättvis ändring som jämnar ut det orättvisa systemet är helt ok. (detsamma tycker jag kan appliceras på könskvotering..)

2. Ställ krav på invandrare att integreras.

3. Prata med varandra, svårare än så behöver det inte vara. Varför säger etniska svenskar till sina enda invandrarkompis att du inte är som alla de andra. Jo, för att uppfattningen om alla de andra bygger på en liten klicks beteende (oftast förmedlad via media).

4. Acceptera att invandrare inte är boskap och bara ska/kan användas till att göra pizzor, städa och klippa hår.

 

Inte en lösning:

1. Att integration kan endast ske genom assimilering. Men det förutsätter att båda parter är mottagliga för förändring. T.ex. att Ahmed är på midsommarfesten eller personalfesten och samtidigt att Erik och Lina accepterar att Ahmed inte dricker på tillställningen...

2. Att skapa klyftor. Vad som är bra är relativt. Även om man har det bra (mat för dagen, tak över huvudet osv.) så medför alltför stora klyftor en känsla av utanförskap. Uppstår klasser/grupperingar så isolerar sig grupper från varandra. Det blir vi mot de tendenser. Och det har aldrig haft ett lyckligt slut.

4. Att sluta gruppera folk (vilket jag iofs gör nu men det beror på att jag vill förklara på ett enkelt och begripligt sätt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ye.. Sorry för att jag kapa din db med mma-snack mitt under den heta SD-debatten btw. :-)

 

Nä, oxå trott han varit helt slut på toppnivå i mma. Men i andra och tredje rondon mot Barry såg han riktigt vass ut, så tror nog han kan skapa en upset mot Mir ändå. Vore riktigt grymt det.

 

Kvällens kung är dock Ibro! Nästan Ibra-klass på honom när han sköt Hajduk mot Europe League ikväll. Bådar gott med en storspelande Ibricic inför VM-kvalet i höst.

 

Du är medveten om att Barry slogs andra och tredje ronden med både höger fot och höger hand brutna va? :mrgreen: Inte konstigt Barry såg lite sämre ut.

 

Helt jävla sjukt, jag trodde inte crocop skulle ha nån chans i ufc, men han har förvånat som fan.

 

Hoppas han vinner denna.

 

Har han? Mostapha Al-Turk är en av de sämsta fighters som fått chans i UFC de senaste 10 åren. Perosh är också helt kass. Det enda vettiga motstånd CroCop mött i UFC denna vända (förutom den handikappade Barry) är Junior Dos Santos, och då fick han ordentligt med pisk.

 

 

Tro inte jag är nån CroCop-hatare bara, han är en legend med all rätt! Men det var ju verkligen längesen han såg imponerande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...