Gå till innehåll

In De Betou VS Obrestad i Köpenhamn


Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

att betta på De Betou mot Anette vore ju lika dumt som att betta på att Conspiracy, Rebonious, Eisenhower, Mendieta, Sumpas och AnteSvante tillsammans skulle få bättre resultat efter 10000 sunday million turneringar än Sulla som standard tar sig till FT 2 av 50 försök med otur.

 

hur kan inte det här ha fått mer kärlek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att betta på De Betou mot Anette vore ju lika dumt som att betta på att Conspiracy, Rebonious, Eisenhower, Mendieta, Sumpas och AnteSvante tillsammans skulle få bättre resultat efter 10000 sunday million turneringar än Sulla som standard tar sig till FT 2 av 50 försök med otur.

 

Du vet att jag slutade 10:a i million i söndags eller? Mao nära 3 finalbord på dryga 55-60 försök.

 

Och nej, jag tycker inte oddset på Anette var speciellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

PAF har nya pokerodds nu, värde på Ola före Magda. Är det värde på Ola ITM till 10?

Bästa slutplacering 08:50 Irish Open 2010 Ola Brandborn-Magdalena in de Betou

1 1,85 2 1,85

 

09:55 Irish Open 2010 - Kommer Magdalena in de Betou att medverka i Finalbordet?

Ja 60,00

 

09:55 Irish Open 2010 - Kommer Magdalena in de Betou att placera sig "In The Money"?

Nej 1,05

Ja 10,00

 

09:55 Irish Open 2010 - Kommer Ola Brandborn att medverka i Finalbordet?

Ja 50,00

 

09:55 Irish Open 2010 - Kommer Ola Brandborn att placera sig "In The Money"?

Nej 1,05

Ja 10,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, 700 deltagare & 73 priser ifjol, irländarna är ju i gemen inte direkt ansedda som duktiga pokerspelare :mrgreen:, Ola kör med "do or die" i turrar (foldar sig inte ITM). Litet värde iaf?

 

Fegregeln i last longer är ju överdriven, MidB var ute efter typ 4 h (?) i CPH och Obrestad torskade precis innan bubblan. Men klart spelbart på Ola iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktumet att Obrestad antagligen är en oerhört mycket bättre spelare än In de Betou är, har ju tyvärr inte så mycket relevans för oddsen så som vadet är upplagt då det som många påpekat inte alls är orimligt att In de Betou lär typ folda sig itm. Däremot lär det ju vara ca 100 ggr troligare att Obrestad skulle lyckas vinna hela kalaset än att betou skulle klonka hem det! Svårt att folda sig till en förstaplats!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni hittat dessa spel :-)

 

Har fått några frågor i PM varför "fegregeln" finns. Låt mig förklara, det har helt enkelt med "officiella resultatlistor och flera speldagar" att göra. Utanför ITM så finns ju inga officiella resultatlistor att gå efter när man rättar spelet, och det går inte att förlita sig på olika bloggar (som kanske inte ens tar upp spelarna man har spel på). Ännu värre är det när det finns två eller tre "dag 1" i tävlingarna, nu är det ännu mer ogörligt att ha en korrekt rapportering om spelarna spelar olika startdagar.

 

Tyvärr så blir det ju därmed ofta att ingen av spelarna kommer In The Money, i alla fall när det är man mot man-spel, men vi kommer i framtiden även ha spel på "vem blir bäst av dessa 5-10 spelare" och då är det ju betydligt större chans att någon tar sig ITM.

 

Jag skulle själv vilja spela på den här marknaden, tycker att minst ett spel är riktigt spelbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att jag slutade 10:a i million i söndags eller? Mao nära 3 finalbord på dryga 55-60 försök.

 

Och nej, jag tycker inte oddset på Anette var speciellt bra.

 

mm jag railade dig.. skrev ett inlägg i din dagbok om vilken idiot du är men såg då att du bustade precis i million så ville inte tilta dig.

 

du sulla tar fram det värsta ur mig... det sjuka är att jag fyra gånger skrivit saker i din dagbok som INTE varit snälla men som kanske kunde få dig till insikt som jag raderat. jag tjänar ingenting på att hjälpa en person som inte vill få hjälp. glöm inte sulla... det är STOR skillnad mellan att skriva; "jag vill ha hjälp" och innerligt mena att man vill ha hjälp.

 

"jag ska lämna pokerforum för jag får ingen konstruktiv kritik". du borde försöka förstå vad dom bättre MTT spelarna menar när dom kommenterar något du gör eller skriver. men du faller in i den där gruppen av pokerspealre som haft positiv varians och tror att ni hittat lösningen.. därför försvarar du hellre en hand in i döden än att försöka förstå en annan spelare synvinkel och försöka ta till dig av något bra.

 

var jättejättenära på att skriva något som hade hjälpt dig läskigt mycket.. men avstår.

 

vill inte fortsätta den här diskussionen.. varken i någon offentlig tråd eller via PM.

 

gl

 

p.s. vem är ens hon de betou? hon måste ju vara någon d kändis? har för mig att hon gick långt i pokermiljonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...