Gå till innehåll

nh gg


Nice Hand GG

Recommended Posts

alla människor har förnuft, vissa har ett sunt förnuft, långt ifrån alla. när du säger att hans förnuft är sunt, vad grundar du det på?

 

Nu vet inte jag vad han grundar det på,

 

Men du verkar ju själv inte komma med något speciellt konstruktivt. Men jag antar att du är sådan där liberal som tycker att alla pundare har rätt till att punda för det är minsann inget farligt med det och alla kan ansvara för sig själv.

 

Men varför ifrågasätter du att det är sunt förnuft att ha antiåsikter gentemot knark?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu vet inte jag vad han grundar det på,

 

Men du verkar ju själv inte komma med något speciellt konstruktivt. Men jag antar att du är sådan där liberal som tycker att alla pundare har rätt till att punda för det är minsann inget farligt med det och alla kan ansvara för sig själv.

 

Men varför ifrågasätter du att det är sunt förnuft att ha antiåsikter gentemot knark?

 

för det första tycker jag folk är rätt pundiga kl 4 på vanliga nattklubbar utan intag av det du och miketime kategoriserar som knark. för det andra så är inte allt sk. "knark" en heroinspruta rakt upp i venen. för det tredje ogillar jag skarpt människor med väldigt starka åsikter om saker de inte har a) kunskap om, och eller b) erfarenhet. det om något är väldigt farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det första tycker jag folk är rätt pundiga kl 4 på vanliga nattklubbar utan intag av det du och miketime kategoriserar som knark. för det andra så är inte allt sk. "knark" en heroinspruta rakt upp i venen. för det tredje ogillar jag skarpt människor med väldigt starka åsikter om saker de inte har a) kunskap om, och eller b) erfarenhet. det om något är väldigt farligt.

 

Självfallet glömde tillägga att jag som sagt inte alls är påläst men sedan visste jag inte heller hur liberalt du ställde dig till det som idag klassas som "knark".

 

Sedan är jag självklart medveten om att det finns mindre farliga och mer farliga, men varför underlätta för folk genom att att legalisera mindre farliga droger som oftast är inköpsporten till dom tyngre drogerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du verkar ju själv inte komma med något speciellt konstruktivt. Men jag antar att du är sådan där liberal som tycker att alla pundare har rätt till att punda för det är minsann inget farligt med det och alla kan ansvara för sig själv.

 

Hoppas fan inte du är en sådan som tycker det är okej att man tar sig ett glas vin fram emot lördagskvällen.

 

Sedan är jag självklart medveten om att det finns mindre farliga och mer farliga, men varför underlätta för folk genom att att legalisera mindre farliga droger som oftast är inköpsporten till dom tyngre drogerna?

 

aha, så istället ska man legalisera lite tyngre droger om alkohol antar jag? allt snack om "inköpsportar" är så jävla löjligt och beror isf enbart på att det är olagligt och kommer från samma person/ställe som tyngre men det förstår väl inte du och andra mindre begåvade svenskar antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas fan inte du är en sådan som tycker det är okej att man tar sig ett glas vin fram emot lördagskvällen.

 

 

 

aha, så istället ska man legalisera lite tyngre droger om alkohol antar jag? allt snack om "inköpsportar" är så jävla löjligt och beror isf enbart på att det är olagligt och kommer från samma person/ställe som tyngre men det förstår väl inte du och andra mindre begåvade svenskar antar jag.

 

 

Kalla mig PK kärring eller vad du vill men du kan inte dra paralerer med alkohol. Vi snackar inte om att legalisera alkohol, för om du inte redan vet det så är det redan legaliserat vad du pratar om är i så fall man skulle illegalisera alkohol vilket är en helt annan sak men det förstår väl inte du och andra mindre begåvade svenskar antar jag.

 

Sedan vad du säger är alltså att om man legaliserar mindre farliga droger så skulle inte användandet av tyngre droger öka?

 

Edit: Utveckla gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, inte bara Chokladen som postar bilder på bajs längre.

 

Herregud, du är fan inte frisk någonstans. Hoppas du inte har ungar som närmar sig tonåren. Då blir det jobbigt för dig att vakna en dag och inse hur det faktiskt ser ut, överallt.

 

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hade varit lugnare om jag visste att mina framtida söner var skötsamma killar som rökte gräs om helgerna än om jag visste att dem härjade runt och drack alkohol.

 

Alkohol i sig, fine by me. Svenskars generella syn på hur och när alkoholen ska intas, förödande. Därför är det så skoj att höra om en massa helgfyllons propaganda mot alla former av droger. Drägg hela bunten i princip, enda skillnaden - dem brukar lagligt preparat. Sverige.

 

.....legalisera mindre farliga droger som oftast är inköpsporten till dom tyngre drogerna?

 

Om vi fantiserar hej vilt och låtsas att den teorin stämmer - borde då inte alkhol förbjudas strängligen? Jag tror inte jag känner en enda själ som inledde sin "karriär" med något illegalt preparat. Dem började med alkohol allihopa.

 

Det är helt okej att vara anti droger, men att människor som nyttjar alkohol skall inte ha sådana åsikter. Det är helt absurt, och på gränsen till vidrig dubbelmoral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, du är fan inte frisk någonstans. Hoppas du inte har ungar som närmar sig tonåren. Då blir det jobbigt för dig att vakna en dag och inse hur det faktiskt ser ut, överallt.

 

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hade varit lugnare om jag visste att mina framtida söner var skötsamma killar som rökte gräs om helgerna än om jag visste att dem härjade runt och drack alkohol.

 

Alkohol i sig, fine by me. Svenskars generella syn på hur och när alkoholen ska intas, förödande. Därför är det så skoj att höra om en massa helgfyllons propaganda mot alla former av droger. Drägg hela bunten i princip, enda skillnaden - dem brukar lagligt preparat. Sverige.

 

 

 

Om vi fantiserar hej vilt och låtsas att den teorin stämmer - borde då inte alkhol förbjudas strängligen? Jag tror inte jag känner en enda själ som inledde sin "karriär" med något illegalt preparat. Dem började med alkohol allihopa.

 

Det är helt okej att vara anti droger, men att människor som nyttjar alkohol skall inte ha sådana åsikter. Det är helt absurt, och på gränsen till vidrig dubbelmoral.

 

+ en väldigt väldigt väldigt stark etta

 

håller med dig i exakt allt det du skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst att alkohol är farligare för en själv och ens omgivning än t ex cannabis, men är det skäl nog för att legalisera ytterligare en drog?

 

Jag köper självklart alla era argument för Cannabis, men jag frågar mig också varför är det så viktigt att legalisera en drog?

 

Sedan kan jag hålla med om att svenskars generella syn på hur och när alkoholen ska intas, är just förödande.

 

sedan mtp på inköpsporten:

inkorsport.jpg

hämtat från uppsatsen Drogprevention - i grundskolans senare år från Göteborgs universitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor del av poängen med legalisering av cannabis (enligt nederländsk modell) är ju just att minska "inkörsports-effekterna", eftersom folk inte behöver ha kontakt med langare som som börjar bjuda ut tyngre droger, inte behöver gömma sig och vistas i farliga ljusskygga miljöer och att minska det spännande och förbjudna över det. Som ni vet har många länder (bl.a. Finland) haft alkohol-förbud, vilket ledde kraftigt ökat bruk och kraftig "enrichment" för smugglare och andra. Nederländerna har en kostsam men framgångsrik drogpolitik, även om den naturligtvis har en del brister.

 

Nej, jag har aldrig provat illegala droger och är egentligen inte drogliberal.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_policy_of_the_Netherlands

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig PK kärring eller vad du vill men du kan inte dra paralerer med alkohol.

 

paralleller* Varför ska inte alkohol ses som en drog då, bara för det är så jävla gött och du kan glänsa för dina polare på krogen?

 

Sedan vad du säger är alltså att om man legaliserar mindre farliga droger så skulle inte användandet av tyngre droger öka?

 

Ja, varför skulle det vara så? Finns redan bra beskrivet av andra, men tobaken och alkoholen ökar användandet av tyngre droger jämfört med om de skulle vara olagliga antar jag?

 

Angående "inköpsporten" som du så fint kallar det så är det väl ganska givet att den ser ut som den gör? Klart som fan att folk som är liberala till ex alkohol testar tobak i större utsträckning och att folk som är liberala till cannabis testar tyngre droger i större utsträckning.

 

Men att cannabisen automatiskt skulle dra in en på tyngre saker har endast med att göra med att det i många fall kommer från samma kranar som tyngre samt att samhället precis som du och miketime säger att alla droger är bajs, testa inte (trots att ni båda brukar droger själva, men det är en annan sak). När vissa sen testar cannabis och märker att det ju inte var speciellt farligt tror de att det är samma sak med andra tyngre droger och kör vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att cannabisen automatiskt skulle dra in en på tyngre saker har endast med att göra med att det i många fall kommer från samma kranar som tyngre samt att samhället precis som du och miketime säger att alla droger är bajs, testa inte (trots att ni båda brukar droger själva, men det är en annan sak). När vissa sen testar cannabis och märker att det ju inte var speciellt farligt tror de att det är samma sak med andra tyngre droger och kör vidare.

Så om t.ex. en läkare säger att cannabis är helt okej att röka men andra droger är farligt så kommer folk inte att gå från cannabis till andra droger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om t.ex. en läkare säger att cannabis är helt okej att röka men andra droger är farligt så kommer folk inte att gå från cannabis till andra droger?

 

Ja, förstår inte hur du inte kan fatta det. Är väl framför allt inte läkare utan lärare som måste omarbeta droginformationen i skolan. När jag gick i högstadiet sa dom att man kan dö av alla droger, oavsett hur lite man testar (alkohol och tobak var obv inga riktiga droger). De kan liksom "slå fel". Klart man blir skeptisk då till huruvida tyngre droger är så farliga som man hört när man märker att cannabisen inte alls är som de sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om t.ex. en läkare säger att cannabis är helt okej att röka men andra droger är farligt så kommer folk inte att gå från cannabis till andra droger?

 

Ja, förstår inte hur du inte kan fatta det.

 

Där begick du ett misstag. Läkare säger att cannabis är farligt ändå röker folk cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är felet med dig

 

Han har en åsikt som inte överensstämmer med din, Philip? ;-)

 

Lite lol att det blir en sån här diskussion bara för att jag kallar ett foto på bajs för ett foto på bajs... Lägg ner knarksnacket imo, vi vet alla vad det andra laget tycker nu.

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har en åsikt som inte överensstämmer med din, Philip? ;-)

 

Lite lol att det blir en sån här diskussion bara för att jag kallar ett foto på bajs för ett foto på bajs... Lägg ner knarksnacket imo, vi vet alla vad det andra laget tycker nu.

Peace.

 

Stämmer iofs som tur är.

 

plus på det andra. peace out och gl med pokern nhgg, micke och chokolat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där begick du ett misstag. Läkare säger att cannabis är farligt ändå röker folk cannabis.

 

Cannabis, tobak och alkohol faller alla i ramen för ditt trånga synsätt, eller har jag fel?

 

Jag har rökt en hel del, och det farligaste för mig är inte rökat i sig. Kontakterna med tvivelaktiga människor i "farliga" situationer jag tvingats till är det som skrämt mig mest. Det är även i dessa situationer erbjudande om tyngre droger uppkommit. Cannabis i sig är ingen inkörsport till tyngre droger - att tvingas vistas i miljöer där tyngre droger erbjuds är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla smarta spelteorikter har ett litet problem för att lösa säkerheten kring en tjänst jag gärna vill utveckla.

 

Jag förutsätter att du vet hur en öresauktion går till, vad jag vill utveckla är en sida där man kan lägga upp sina egna objekt på en öresauktion. Man ställer själv in hur länge den skall ligga uppe, hur lång tid det skall vara mellan buden och ifall man vill pausa auktionen under vissa timmar etc etc när man gjort sin inställningar kan man sedan inte heller gå tillbaka och ändra dom och när auktionen då sedan är slut så får man ut själva vinsten.

 

Men till problemet, säkerheten. Ett stort problem är hur man skall säkerhetsställa att personen själv inte går in och bjuder på sin egen auktion för att hålla den vid liv eller för att buda mot någon annan. För han får ju sedan tillbaka sin pengar.

 

Finns det något bättre sätt än att man tar personnummer etc och kollar mot folkbokföringsadress, detta självklart resulterar ju inte i att fusk försvinner men det blir ju klart svårare för en fuskare att skapa flera konton och det blir således också enklare för mig att känna igen satsningsmönster för varje fuskares auktion.

 

En annan lösning men som jag anser orimlig är att jag själv skulle ta 51% provision på varje autkion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...