Gå till innehåll

Profilerna försvinner?


popquee

Recommended Posts

Tills "profilerna" slutar posta bajskorvar och rasisttrams?

 

det finns något som kallas för "ignore" . kan också ses som en form av privat banning.. slipper man problemet med att vissa inte tycker likadant som moderatorn och man kan själv välja hur länge man vill banna någon.

 

Förstår poängen med att permbanna rent spam och rena lagbrott men lite mer tveksamt att banna folk där kanske 30% tycker han vill vara kvar och 70% vill ha ban..win-win om de 70% trycker ignore istället. alternativet så döljs inläggen automatiskt men med möjlighet för användaren att visa inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska vi hänvisa till ignoreringsfunktionen så fort någon person a tycker att person b inte borde bannas kan vi lika gärna göra det för vilka regelbrott eller barnsligheter som helst. Så länge folk beter sig som idioter kommer vi att fortsätta agera utifrån det, oavsett om 30 % gillar att läsa idiotinlägg eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi hänvisa till ignoreringsfunktionen så fort någon person a tycker att person b inte borde bannas kan vi lika gärna göra det för vilka regelbrott eller barnsligheter som helst. Så länge folk beter sig som idioter kommer vi att fortsätta agera utifrån det, oavsett om 30 % gillar att läsa idiotinlägg eller inte.

 

-1000 ppm

 

(Edit: glömde sätta ut enhet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så märkligt att det forumet dör ut iofs med tanke på kavlitéten i debatterna och den genomgående tonen.

 

 

Med tanke på att varningar verkar delas ut mer eller mindre godtyckligt och att man ibland silar mygg och sväljer kameler så är det heller inte så konstigt att folk uppenbarligen har svårt att lägga ribban rätt.

 

 

I vissa trådar kan man se ett flertal poster med mer eller mindre grova personpåhopp, hets mot folkgrupper, rasism eller andra regelbrott. Detta tillåts fortgå en tid och sen kliver random moderator in och delar ut en bunt med varningar och kompensationsvarningar till höger och vänster. Sånt som inte är något egentligt regelbrott kategoriserar man praktiskt som "onödigt trams" och vips så kan man varna vem man vill för vad som helst. Mycket praktiskt.

 

Nu tar jag för givet att moderatorerna jobbar ideellt och det hedrar dem naturligtvis att de offrar sin dyrbara fritid för att jobba för communityn och naturligtvis kan man inte ställa samma krav på dem som om de skulle få ersättning för den tid de lägger ner! Dock kvarstår problemet att inkonsekvensen i utdelandet av varningar resulterar i att folk inte lär sig nivån. Dessutom sänks kvaliteten oerhört och jag skulle gissa att detta är en av flera anledningar till att forumet tappar aktiva.

 

Jag har skrivit det förut och jag anser fortfarande att det finns alltför många personer som är mer intresserade av att trycka ner andra, levla, göra sig rolig på andras beskostnad och allmänt uppträda som idioter, än som kan tyckas vara det som ett forum är till för. Det vill säga gemenskap, utbyte av tankar och resonemang. Ett ställe där man kan debattera och få respons och feedback över sånt man funderar över och ett ställe där man träffa nya intressanta människor som delar samma intresse som en själv. Ett forum ska vara ett ställe där alla känner sig välkomna och i stort sett inga frågor är för dumma för att ställas.

 

Jag har varit aktiv på ett stort antal forum och kan i ärlighetens namn säga att inget av dem har nog innehållit så mycket trams, dravel och personpåhopp som detta. Kalla mig naiv, men jag tycker man borde kunna förvänta sig mer av sveriges pokerspelare än att medelnivån ska ligga någonstans i paritet med en pubertal högstadieelev.

 

Det ska ju noga påpekas att det finns många guldklimpar på det här forumet, synd bara att de försvinner bland "barnen".

 

Nej jag tror på intet sätt att jag är perfekt, även jag har ibland skrivit saker som jag i efterhand kan tycka var onödiga och överflödiga och ibland även på gränsen till vad som är lämpligt. Det är ju tyvärr så att det är ganska lätt att falla in i den antagna jargongen och det är ju så som ordspråket säger "Argumentera aldrig med idioter. De drar bara ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet"

 

Jag tycker lösningen vore avsevärt hårdare moderering, gärna nolltolerans vad det gäller personliga påhopp, rasism, hets mot folkgrupp osv. Detta för återfå en trevligare ton och bättre stämning och på så sätt skapa ett trevligare och attraktivare forum.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry:
+1

 

Om det var "personangreppet" som var riktat mot mig i denna tråden som föranledde bannen, så kan jag upplysa om att jag precis innan "påhoppet" hade skrivit att jag tycker det ska vara fritt fram för påhopp.

 

Jag tycker eurys inlägg var kul till en början, och jag tog det aldrig som ett påhopp. Förstod det som att han visade en poäng. Tydligen så förstår inte moderatorn den sortens humor/inlärningsprocess.

 

 

Ah, just det. Var ju inte bara jag som blev "påhoppad" iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att det fanns en tid då Nebbis var aktiv och hjälpte folk med HHs på forumet. Till micromaffian jagade bort honom genom att förfölja honom i alla trådar han skrev i och klagade på att han skrev något drygt :-(.

 

Anledningen till att forumet dör är ju främst för att folk väl inser att det inte finns något att lära sig här och att det är slöseri med tid. Sedan har man väl träffat dom flesta vettiga postare och har kontakt med dom via MSN. Så enda forumet används för är att lolla.

 

Jag tycker det är synd att forumet är på väg att "dö ut" då jag kommit i kontakt med flera riktigt sköna personer som jag kommer ha kontakt med ett bra tag. Därför hänger jag kvar, för jag vill läsa hur det går för dom i deras dagböcker.

 

Men det är väl lite som poker i dagsläget, det snackas var tredje månad om att internetpokern är på väg att dö pga Jim Bas skrivit någon artikel om hur dom lär ut GTO poker i Indien. Men sedan går det ett år och då inser man att värdet inte är så dåligt. Lite som forumet, även om en hel del duktiga profiler lämnat, så finns det fortfarande en del kvar som orkar dyka upp och hjälpa till.

 

Jag var själv inte aktiv under pokerboomen men har sett inlägg ifrån den tiden här på pokerforum och stämningen då var helt annorlunda. Folk hjälpte varandra, alla var dåliga på poker och det kändes som att folk genuint ville lära sig spela poker för att det var kul. Då var allt nytt och i o m att antalet medlemmar var få så var det nog större gemenskap än nu tex då varenda shonne vill bli en pokerspelare, vilket gör allt så opersonligt och människor som Ferna, Chocolate och andra levlare hittar sin väg hit och lollar.

 

Mina 2 cent om pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att det fanns en tid då Nebbis var aktiv och hjälpte folk med HHs på forumet. Till micromaffian jagade bort honom genom att förfölja honom i alla trådar han skrev i och klagade på att han skrev något drygt :-(.

 

Anledningen till att forumet dör är ju främst för att folk väl inser att det inte finns något att lära sig här och att det är slöseri med tid. Sedan har man väl träffat dom flesta vettiga postare och har kontakt med dom via MSN. Så enda forumet används för är att lolla.

 

Jag tycker det är synd att forumet är på väg att "dö ut" då jag kommit i kontakt med flera riktigt sköna personer som jag kommer ha kontakt med ett bra tag. Därför hänger jag kvar, för jag vill läsa hur det går för dom i deras dagböcker.

 

Men det är väl lite som poker i dagsläget, det snackas var tredje månad om att internetpokern är på väg att dö pga Jim Bas skrivit någon artikel om hur dom lär ut GTO poker i Indien. Men sedan går det ett år och då inser man att värdet inte är så dåligt. Lite som forumet, även om en hel del duktiga profiler lämnat, så finns det fortfarande en del kvar som orkar dyka upp och hjälpa till.

 

Jag var själv inte aktiv under pokerboomen men har sett inlägg ifrån den tiden här på pokerforum och stämningen då var helt annorlunda. Folk hjälpte varandra, alla var dåliga på poker och det kändes som att folk genuint ville lära sig spela poker för att det var kul. Då var allt nytt och i o m att antalet medlemmar var få så var det nog större gemenskap än nu tex då varenda shonne vill bli en pokerspelare, vilket gör allt så opersonligt och människor som Ferna, Chocolate och andra levlare hittar sin väg hit och lollar.

 

Mina 2 cent om pf.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, låt honom komma tillbaka. Vill ni verkligen "straffa" honom kan ni väl bara deleta hans älskade postcount eller tvinga honom att ha Carl Bildt som avatar ett tag.

 

Tror det är få som tar hans "påhopp" på allvar. Visst, om han hackar på nya användare är det väl läge att ingripa, men bland mer vana postare ses det väl bara som gulligt och komiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte vad som är poängen med att banna eury riktigt om jag ska vara ärlig :| beror väl kanske vad man har för mål med forumet/modereringen men de flesta rimliga mål jag kan komma på innebär icke-banning iaf. som sagt så länge han inte inte kör blitzkrig mot nya användare i nybörjargruppen så hjälper hans beteende mer än det själper.

 

Cleburnes kalle anka bild fick helt klart för lite kärlek btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en liten grupp som envetet hävdar det. Det är ungefär samma grupp som tycker att personangrepp ska vara tillåtna och att alla moderatorer per default är idioter.

 

Måste nog säga att permabanningen av Eury var lite väl overkill sett till de saker han skrev. En tempban hade väl varit ok.

Sen är det ju synd att den/de som, i tråden, såg till att reta upp honom kommer undan helt och hållet men det är väl oftast så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog säga att permabanningen av Eury var lite väl overkill sett till de saker han skrev. En tempban hade väl varit ok.

Sen är det ju synd att den/de som, i tråden, såg till att reta upp honom kommer undan helt och hållet men det är väl oftast så.

 

eh om jag kommer ihåg rätt så blev han knappast ens provocerad denna gång.

Om man inte räknar namnet "Cleburne" som provokation och begrepp som rationella argument och intellektuell ärlighet.

kanske därför straffet blev så hårt med denna gång med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte avis på o vara moderator.

 

Släng in funktionerna:

[x] jag vill inte läsa dennes inlägg så dölj dessa på pf

[x] banna användaren i en enskild dagbok/tråd

 

Sen finns det väl en miljard fler grejer att addera men många går ju att gå runt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...