Gå till innehåll

sys32.runapp etc


heltok

Recommended Posts

körde fix på de 2 sista, fick error på explorer.exe :(

 

edit: letade vidare, hade en process i autostart från låg i appdata/local vid namn lgd.exe igång. när jag letade upp den skrek nod32 att lgb.exe var dålig och tog bort den, lgc och lgd.exe låg fortfarande kvar. tog bort dem från startup. hur kompromissad är jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte hjälpa dig med dessa specifika. Men rent generellt,

om ett antivirus har detekterat att FI har haft tillgång till din dator så

är det svårt att säga vad som gjorts. Jag skulle rekommendera att du installerar

om.

 

Annars är det lite som att möta polisen i dörren på väg hem och de säger:

-Vi såg två kriminella element gå in i din lägenhet. Vill du att vi torkar upp fotspåren i vardagsrummet?

 

Jag skulle gärna se att de går ett varv runt hela lägenheten och kollar garderober osv...

 

Om en maffiagubbe kommer med din borttapade lapp där du har dina loginuppgifter till diverse pokersiter, räcker det att få tillbaka lappen eller kommer du att byta lösenord?

 

Det är jobbigt, visst, och för det flesta så räcker det med att rensa med AV. Men jag skulle inte ta risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar suspekt. Idiotiskt av en trojan att lägga sig i partypoker mappen imo.

Dock ganska smart av ett "gratis antivirus" att varna för att det finns en elakartad fil där, om de har andra "icke-gratis" alternativ.

 

Vad säger de om du slänger upp filerna på virustotal.com ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen bara fiskande då. Men ta inte mitt ord för sanning. Skadar inte att ta reda på varför den varnar för de filerna.

 

Du kanske måste ändra någon inställning för att visa "superhidden" files, för att se explorer.exe. Kan gå att se i kommandotolken. Cmd.exe

 

Till >XP finns ett bra program kallat TweakUi för att ändra sånt som är mer eller mindre dolt annars. Vet ej om de har släppt till Vista än.

 

"Sfc /scannow" borde finnas till vista tycker jag. Scannar och ersätter systemfilerna. Kopiera de "infekterade" till någon mapp först om du vill.

Ha CDROM redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma version av RunApp.exe in min party poker mapp och den är garanterat inget fel på.

 

Antagligen är enda problemet på din dator att du installerade RemoveIT Pro på den, som verkar vara en så kallad Rouge. Dom varnar för en massa infekterade filer och problem, får att få dig att köpa programmet för att kunna fixa dom.

 

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=127060&highlight=removeit

 

Ladda ner Malwarebytes Anti-Malware gratisversion (http://www.malwarebytes.org/mbam.php), uppdatera och kör en full scan. Väldigt bra program för att städa upp datorn om man har blivit infekterad, som kompletterar ditt antivirusprogram.

 

Kör sedan en full scan med ditt antivirusprogram (Nod32). Sedan ska nog allt vara grönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste lite mer om RemoveIT och det verkar inte som att det ens är ett Rouge, utan bara ett, rent ut sagt, idiotiskt program. T.ex. om du skapar en tom textfil och döper om den till "RunApp.exe" och placerar den

i mappen för party poker, så säger RemovIT att det är en skadlig fil och fixar det genom att ta bort filen. Hur som helst är det inget progam som man ska röra överhuvudtaget.

 

Läs mer här om ni vill: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=124954&highlight=removeit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste lite mer om RemoveIT och det verkar inte som att det ens är ett Rouge, utan bara ett, rent ut sagt, idiotiskt program. T.ex. om du skapar en tom textfil och döper om den till "RunApp.exe" och placerar den

i mappen för party poker, så säger RemovIT att det är en skadlig fil och fixar det genom att ta bort filen. Hur som helst är det inget progam som man ska röra överhuvudtaget.

 

Läs mer här om ni vill: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=124954&highlight=removeit

 

jaha, där ser man. tog det som såg populärast ut på softpedia lättlurad som man är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Börjar bli tokig på eset nod32. Jag vet inte om minnet är ovanligt selektivt nu under denna 40bi downer men antivirusprogget drar ta mej fan igång under varje session, 3-4 gånger om dagen. Det laggar balle och gör det omöjligt att spela vidare.

 

Har försökt leta fram under inställningar hur man kanske kan få programmet att hålla sig till EN daglig genomsökning men utan resultat. What the fuck to do? Tacksam för hjälp eller tips om något annat antivirus. Detta känns ohållbart.

 

edit: hittade schemaläggare. nu bör det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...